Mikä minulla on? (ikuinen väsymys)
Tätä on jatkunut jo vuosia ja nyt alan taas huolestua. Olen jatkuvasti väsynyt, olen sitten nukkunut 6 tai 10 tuntia. Aamulla herään väsyneenä, tokkuraisena ja pää saattaa tuntua painavalta ja särkevältä. Iltaisin sen sijaan en osaa heti nukkua, yleensä nukahdan vasta tunnin päästä tai jopa myöhemminkin. Nukun katkonaisesti, ja heräilen öisin: joko aivan hetkeksi asentoa vaihtaakseni tai sitten hieman pidemmäksi aikaa. Kavereideni mukaan kuorsaan joskus ja ilmeisesti hengitykseni on välillä katkonaista.
Tunnen eläväni kuin sumussa, varsinkin julkisilla paikoilla. Oloni on epätodellinen. Välillä tuntuu kuin olisin vieraassa kropassa tai että joko minua tai ympäröivää maailmaa ei olisi olemassa.
Ajatuksistakaan ei välttämättä saa kiinni ja ennen hyvä muistini on viimeisen vuoden aikana alkanut reistailla. Koulussa on vaikea välillä keskittyä ja olo on tunneilla sekä muutenkin kovin levoton. Myös ihmisten puheeseen on vaikeimpina päivinä hankalaa keskittyä.
Esimerkiksi tänään on ollut outo päivä. Lähdin kirjastoon mutta yhtäkkiä oli pakko päästä pois, sillä nesteytyksestä ja ruuasta huolimatta päätä alkoi särkeä, olo oli juurikin epätodellinen ja minulle tuli huono olo. Kropassa tuntui hiostavalta, vaikka ilma on viileä.
Taustastani sen verran, että lapsuuteni ei ollut helpoimmasta päästä ja lisäksi viimeinen vuosi on ollut erittäim stressaava. Minulla on ollut masennuksen kaltaisia oireita, ja jonkinlainen kriisi on ollut. Kuitenkin paineet ovat tällä hetkellä ohi ja tunnen itseni suht. onnelliseksi ja iloiseksi pitkästä aikaa.
Ostin tällä viikolla e-epaa ja lisäksi syön b12- ja d-vitamiineja. Ruokavalioni on kasvisruokapainotteinen ja syön terveellisesti. Kuntosalilla käyn joskus. Iältäni olen 18-vuotias ja aina ollut normaalipainoinen.
Lisää?