Huuto.net-myyjät, neuvoisitteko?
Niin, haluaisin alkaa myymään huuto.netissä lasten vaatteita, mutta kaipaisin kyllä hieman opastusta ja neuvoja. Ja kannattaako ylipäätään alkaa myymään siellä lasten vaatteita? Kaapit pursuaa tosi siistikuntoisia poikien vaatteita, ja mielelläni möisin jo osan pois.
Mitä kannattaa huomioida kun laittaa vaatteita myyntiin? Mistä postituskulut tietää (tyhmä kysymys?!?) ? Kannattaako ilmoitukseen laittaa jotain ehtoja, esim että maksun tulee olla tilillä tietyssä ajassa tai muuta vastaavaa?
Jos jollain on huonoja kokemuksia huuto.netistä, niin haluaisin kyllä kuulla niitäkin.Itse olen tähän mennessä ollut vain ostajan roolissa, ja kaupat on kyllä aina sujuneet ongelmitta.
Olisin erittäin kiitollinen , jos joku jaksaisi vähän neuvoa tai kommentoida.
Kommentit (24)
Tämä teksti siis jonkun muun kirjoitus, ei minun!
Kuvat nettiin¿
Netissä on useita sivuja, joilta voi linkittää kuvia omiin ilmoituksiin. Itse käytän www.photobucket.com sivua.
Sinun täytyy rekisteröityä sisään, eli Join now! Sen jälkeen pääset laittamaan kuvia sivuille.
1. vaihe
Laitat kuvat omalle tietokoneellesi digikamerastasi. Sitten menet tuonne photobucketin sivuille, ja kirjaudut sisään sivuilllesi. Sitten Add pictures, jos on monta kuvaa, jotka haluat lähettää, niin painat submit multible pictures ja valitset kuinka monta.
2. vaihe
Paina Selaa-nappia, ja tässä vaiheessa eteesi tulee oman tietokoneesi sisältö. Hae kuvien kansio, ja valitse yksi kerrallaan, mitä kuvia haluat lähettää. Kun olet valmis, paina Submit. Tämä vaihe kestää jonkin aikaa, kun ohjelma hakee kuvat koneeltasi.
3. vaihe
kuvat ilmestyvät photobucketin sivuille. Voit halutessasi muokata kuvia Edit painikkeella. Sitten kuvan alapuolella on URL, tätä käytä silloin, kun laitat esim. myynti-ilmoituksen nettiin. Eli kopioit tuon URL:n ja sitten liität sen ilmoitukseesi. TAG on taas, esim. huuto.net ilmoitukseen linkitettävä rivi, ja IMG:tä en ole itse tarvinnut.
4. vaihe
kokeile, että linkki varmasti toimii=)
Toivottavasti tästä oli sinulle ja muillekin apua, itse laitan kuvat suoraan ilmoitukseen, ei tule ' turhia' kyselyjä.
Harmittaa itse kysellä aina kuvia, joten pomppaan ne ilmoitukset yleensä yli.
T:Tähtisilmä
Pienennä kuvaa¿
Eli menet sinne sivuille ja painat edit kuvan yläpuolelta. Minulla oli 1024x768 - 160 K kokoinen kuva, jonka juuri pienensin kokoon 780x585 - 99 K eli painoin ruksin siihen resize 75%, voit myös laittaa sen kokoon 50%. Minulla onnistui, mutta välillä se saattaa epäonnistua. Varsinkin jos kääntää sitä kuvaa. Kokeile lähettää kuva uudelleen.
Siinä kamerassakin on joku säätö, jolla kuvat saa pienemmäksi, mutta itse olen kokenut helpommaksi laittaa siellä photobucketissa... laiska kun olen noita käyttöohjeita lukemaan=)
Olen kiinnostunut 86-92 cm pojan vaatteista, joten jos haluat päästä eroon, niin meilaa kuvia ja hintoja minulle =)
bamsenallukka@luukku.com
Ostajan näkökulmasta seuraavat asiat ainakin haluaisin ilmoitukseen; postikulut, toimitus (esim 2-4 arkipäivän sisällä siitä kun maksu näkyy tilillä),maksuaika (esim. odotan maksu viiden vuorokauden sisällä huudon loppumisesta), vaatteen kunto tarkasti. Niin ja tietysti kuva/kuvia :)
Itse tykkään ostella yksittäisiä vaatteita tai sellaisia paketteja joissa on vain muutama vaate. Isompia paketteja en ostaisi. Usein se kyllä johtuu siitä että myyntiilmoitukset on minusta tehty huonosti. Teksti on yhteen pötköön ja kuvat sikin sokin siellä seassa. Selkeä ilmoitus myy paremmin.
Postikulut kannattaa siksi mainita jo ilmoituksessa koska joku kuitenkin niitä kysyy. Jos ilmoituksessa ei ole mainittu postareita niin kysyn ne ennen kuin huudan mitään. Joskus tullut ikäviä yllätyksiä postareiden osalta. Jotkut myyjät ottavat myös pakkauskuluja.
Toivottavasti saat vaatteesi kaupaksi!
http://koti.mbnet.fi/no1else/opas/uploadimages.html
Ei tarvitse luoda mitään erillistä tiliä tms, kun käyttää tuota imageshackia.