Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SSRI mielialalääkkeet.

Vierailija
05.07.2017 |

Onko lääkäreillä määrätä jotain oikeasti toimivia mieltä piristäviä lääkkeitä masennukseen. Nää SSRI lääkkeet ovat kyllä täysiä plasebo lääkkeitä, ensin odotat 2 viikkoa, jolloinka vasta näet, toimiiko ne sinulla, no minulla ei ainakaan, koitettu Cipramil, Seronil ja oli joskus joku kolmaskin, ei auta. Masennus on sitä luokkaa, että töihin ei pääse.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin ko. lääkettä useita vuosia isolla annoksella. Oli välttämätön pakko, muuten olisin ollut haudassa jo kauan sitten.

Minulla ne eivät mitenkään piristäneet, vaan tasasivat mielialaa ja häivyttivät masennusta niin että pystyin ja jaksoin toimia normaalisti.

Aloin yhdellä tabletilla/vrk, näin ensin muistaakseni 3 viikkoa. Neljännellä viikolla alkoivat tulokset tuntua, mutta kunnollista apua en vielä  saanut. Nostettiin kahteen tablettiin ja kolmen viikon päästä kolmeen. Sillä määrällä pystyin osallistumaan työelämään ja sosiaaliseen toimintaan. Olin "normaali".

Välillä jossain vaiheessa yritin lopetella, mutta masennus iski heti kovana joten jatkettava oli. Nyt sitten jokin aika sitten päätin yrittää taas lopettaa. Vähensin ensin kahteen tablettiin/päivä. Näin menin 2 viikkoa. Sitten taas vähensin yhteen. Nyt otan yhden joka kolmas päivä. Pian pääsen niistä eroon kokonaan. Olo on toistaiseksi hyvä. Vieroitusoireita ei ole tullut kun lopettelen hitaasti.

Tiedän monia joilla nämä lääkkeet toimivat, joillakin sitten taas ei. Olen itse erittäin lääkekielteinen enkä ota edes särkylääkettä päänsärkyyn, mutta masennuslääke on ollut elämäni pelastava asia, välttämättömyys. 

Lisäksi on huomattava, että pelkkä lääke ei ole hyvä ratkaisu. Lisäksi tarvitaan terapia-apua, jota käsittääkseni Suomessa on lähes mahdoton saada? Itse ulkomailla asuvana kävin terapiassa vuosia, nyt sitäkin lopettelemassa. 

Ikävä ettei lääkkeet kohdallasi toimi. On huomattava, että vaikutusaika on yksilöllinen! Läheskään kaikki eivät saa helpotusta kahden viikon jälkeen. Itselläni meni neljä viikkoa ennen kuin vaikutus alkoi tuntua! Ei siis pidä luovuttaa hätiköidysti, kannattaa jatkaa useampi viikko!

Vierailija
2/2 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseen ne auttoi ainakin mulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi