Mistä PSYKOLOGISESTA syystä voi johtua että niskat on ihan jumissa ja jännittynyt olo koko ajan kun olen koneella?
Ongelma on niin paha ettei voi johtua huonosta ergonomiasta tms., ehdottakaa jotain muuta.
Kommentit (8)
Mulla on ahdistuneisuushäiriön vuoksi niskat aina jumissa.
Hyviä kokemuksia kirjoitti:
Kokeile psykofyysistä fysioterapiaa, esim. Bodymind.fi.
Tällaisesta en ollut kuullutkaan, kiitos vinkistä. -ap
Tuossa on vaan yksi syy ergonomia! Fysioterapiaa kannattaa koittaa, saat ohjeet sopivaan liikuntaan ja hyvään työ ergonomiaan, se on tärkeää myös istumatyössä!
Laske näppäimistöä selvästi alemmas.
Juu, kaikelle löytyy aina psykologinen syy. Sinne vaan lääkäriin niin voitte yhdessä miettiä diagnoosin ja pääset popsimaan pillereitä :)
Minulla auttoi hyvän työtuolin hankinta, tämän voi säätää monella tavalla. Niska-hartiavaivat ovat olleet historiaa jo vuosia.
Minulla on pöytäkone ja ergonomia kunnossa.
Tiedän paljon ihmisiä jotka käyttää konetta sylissä, sängyssä jne. On selvää että huono asento aiheuttaa vaivoja.
Psyykenongelmat ovat erikseen niihin en ota kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kaikelle löytyy aina psykologinen syy. Sinne vaan lääkäriin niin voitte yhdessä miettiä diagnoosin ja pääset popsimaan pillereitä :)
Minä kävin YTHS:n fysioterapeutilla hartiajumin ja siitä johtuvan päänsäryn vuoksi. Fyssari ei suostunut tekemään jumeille mitään, mutta kehotti menemään psykologille juttelemaan. Oli kuulemma muitakin auttanut, kun saa purkaa murheita, niin Johan jumit aukeavat. Joo, varmaan.
Kokeile psykofyysistä fysioterapiaa, esim. Bodymind.fi.