Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täti kävi kylässä ja toi muassaan retiisiä ja juustoraastetta. Mitä mä niistä tekisin?

Vierailija
04.07.2017 |

Juustolle olisi käyttöä mutta kun se on raastettu. Retiisistä emme niin välitä. Ohjeita?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoiset tuomiset tädillä:)

Vierailija
22/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retiisit maistuu ihan kurkulle joten voi laittaa leivän päälle tai salaattiin. Juustoraastetta voi laittaa pastakastikkeen päälle tai vaikkapa kukkakaalin päälle.

Retiisi ei kyllä maistu kurkulle.

Ei niin. Maku muistuttaa mielumminkin piparjuurta.

Ei vaan wasabia ;)

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Retiisit maistuu ihan kurkulle joten voi laittaa leivän päälle tai salaattiin. Juustoraastetta voi laittaa pastakastikkeen päälle tai vaikkapa kukkakaalin päälle.

Ei vaan wasabia ;)

Sinkkumies

Wasabi muistuttaa hyvin paljon piparjuurta.

Vierailija
24/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoraaste pakkaseen. Retiisit ääntä kohti sellaisenaan tai salaattiin. Problem solved.

Vierailija
25/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan wasabia ;)

Sinkkumies

Wasabi muistuttaa hyvin paljon piparjuurta.

Wasabi muistuttaa paljon retiisiä ;)

Sinkkumies

Vierailija
26/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoraaste pakkaseen. Retiisit ääntä kohti sellaisenaan tai salaattiin. Problem solved.

Joissakin juustoissa voi olla päiväystä parikin kuukautta. Siitä riippuen varmaan kerkeää jonkun lasagnen vääntämään parin kuukauden sisään tuoreeltaankin. 

Juusto ei oikein pakkasessa viihdy.

Sinkkumies

Vierailija
27/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retiisi sopii vihersalaattiin ja juustoraaste vaikka pizzan päälle.

Vierailija
28/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin juustoissa voi olla päiväystä parikin kuukautta. Siitä riippuen varmaan kerkeää jonkun lasagnen vääntämään parin kuukauden sisään tuoreeltaankin. 

Sinkkumies

Mulla tapana raastaa juustonloppu ja pakastaa se. Otan sieltä kun tarvitsee. Hyvin säilyy pakkasessa.Kokeile joskus.

Vierailija
29/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Mulla tapana raastaa juustonloppu ja pakastaa se. Otan sieltä kun tarvitsee. Hyvin säilyy pakkasessa.Kokeile joskus.

Se ottaa vähän "polttamia" ja vetistyy pakkasessa. Mikä on kenellekin laatua..

Sinkkumies

Vierailija
30/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retiisi ja wasabi ne yhteen soppii ;)

Vierailija
31/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään leikata retiisistä sellaisia ohuita viipaleita ja laittaa leivän päälle, salaattiin tai wokkiin. Juustoraastettahan nyt voi käyttää mihin vaan. Jos et tarvii niin voitkin antaa mulle, teen tänään quesadilloja niin niihin laitan juustoraastetta :) Voit myös leipoa sämpylöitä ja laittaa taikinaan tai sämpylöiden päälle ennen paistamista juustoraastetta, tulee huippuhyviä. No tietenkin pitsan/makaronilaatikon/suolaisen piirakan päälle. Voit kokeilla tehdä kukkakaalista ja juustoraasteesta pitsapohjan, mä teen joskus vaihtelun vuoksi. Juustoraastetta voi laittaa myös piirakkapohjan taikinaan. Käytä kasvisgratiinin päälle. Ai niin ja yksi mun suosikkitapoja käyttää sitä on lämpimät voileivät ruisleivästä. Siinä nyt joitain ideoita.

Vierailija
32/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmä jonka voisi kuvitella toimivan olisi..... uuni kuumenemaan 200c juustoraastetta hyppysellinen keoksi( ehkä 6kpl) leivinpaperin päälle, paista uunissa rapsakaksi ruskeaksi. Ota yksi retiisi leikkaa siitä 6kpl ohuita siivuja. Asettele siivut paistetun juuston päälle ja tarjoile alkupaloina. 

Vierailija
33/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista ensin että onko se juustoraastetta alkuunkaan vai jotain etäisesti juustolta vaikuttavaa pizzaraastetta. Jos jälkimmäistä niin heitä roskikseen. Jos oikeaa niin jätä jääkaappiin kunnes niin homehtunut että voit heittää pois. Homehtuminen nopeutuu jos avaat sen paketin.

Retiisit voit nassuttaa sellaisenaan missä tahansa juustoprosessin vaiheessa. Pistä voita päälle niin voit fiilistellä retroruoalla.

Vierailija
34/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö sinkkumies, että täällä voi rekisteröidä nimimerkin? Ei tarvitse joka kerta erikseen kirjoittaa...

Vierailija
35/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Minä raastan ne yleensä pizzan päälle, johonkin ruokaan luovasti tai sitten vaikka salaattiin. En näe järkeä niiden pakastelussa.

t. Wasabi

Vierailija
36/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö sinkkumies, että täällä voi rekisteröidä nimimerkin? Ei tarvitse joka kerta erikseen kirjoittaa...

Mulla on makro. Painan yhtä nappia ja se tulee siittä.

Sinkkumies

Vierailija
37/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basilikaa, Tomaattia, Juustoa. Siinä hyvä kolmiyhteys lämpimille leiville. Tietenkin voi lisätä kaikkea oman maun mukaan, mutta peruspohjana toimiva.

Sinkkumies

Vierailija
38/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Se ottaa vähän "polttamia" ja vetistyy pakkasessa. Mikä on kenellekin laatua..

Sinkkumies

Pakastettu juustoraaste toimii täysin hyvin esim. Kastikkeissa ja uuniruoissa. Parempi pakastaa kuin antaa pilaantua, jos päiväyksen sisällä ei ole käyttöä.

Ps. Ei ihme, että olet sinkku, sen verran hankalan oloinen ihminen olet. Kukapa se kanssasi jaksaisi jankata.

-ohis

Vierailija
39/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoiset tuomiset tädillä:)

Joo, se on vähän hassu. Kauhean mukava ja sympaattinen, viihtyy lastemme kanssa ja lapset sen kanssa. Mutta ne tuomiset... Tuo esimerkiksi niin usein (ja paljon) pullaa, että pakastimeen ei enää mahdu enempää ja on ollut pakko alkaa viedä niitä työpaikan kahvitunnille vaikka se ikävältä tuntuukin.

ap

Ai niin, on tullut paljon hyviä vinkkejä. Aion kokeilla useampaa, tattista kaikille!

Vierailija
40/41 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitäisikö ne molemmat nyt heti samaan ruokaan saada survottua?

Jotenkin hellyyttävän avutonta tulla kysymään av-palstalta, että mitä voi tehdä juustoraasteesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän