Onko oivariinille jotain halvempaa versiota? Maultaan samanlaista
Ingmariini ei maistu niin voimaiselta kuin oivariini. Jossain vaiheessa oli valiolla joku arki versio mikä oli puolet halvempi kun oivariini, mutta sitä ei enää tehdä.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta voita, ei ole kallista. Voit myös sekoittaa siihen oliiviöljyä, niin saat pehmeää.
Miten teen tämän sekoituksen, tosin johonkin muuhun kuin oliiviöljyyn (en tykkää sen mausta). Pelkkä voi on kovaa joten se vissii kaipaa jotain että olisi pehmeämpää?
Voi säilyy huoneenlämmössäkin pari viikkoa. Osta kiva rasia voille ja säilytä pöydällä siis. Pienempi palanen kerrallaan jos ei kulu kovin paljoa.
Juuri näin teen myös!
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/kuinka-kauan-voita-saa-saily…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytettiin ennen Oivariiniä, sitten joku kerta kokeiltiin Flora Kultaa kun oli halvempaa. Sitä ollaan sen jälkeen käytetty kun on niin hyvää.
Florassa on aina kovetettuja kasvirasvoja, joten terveydellisesti ei yhtään kannattava vaihtoehto.
Hei
Kaikissa kasvirasvoissa on: palmuöljyä. Sitä on sen takia, että saadaan kiinteä seos, muuten olisi juoksevaa. Määrä on niin pieni, että siitä ei ole terveydelle haittaa.
Margariinit on epäterveellisiä palmuöljystä huolimatta.
Voi on hyvää ja kätevää, kun voi paistaa ja leipoa. Halvemmaksi tulee kuin joka asiaan joku margariini ja sitten ne menee vanhaksi.
Ei valitettavasti taida olla. Tykkään itse vain Oivariinista, ja toki voi on hyvää, mutten sitä halua käyttää leivän päällä.
Olen tosi herkkä maistamaan elintarvikkeissa teollisen sivumaun, ja kaikissa muissa leipälevitteissä on se, paitsi Oivariinissa.
Minulle jäi lapsena "kammo", kun meille ostettiin kerran Besta-merkkistä margariinia, ja se maistui niin teollisen pahalta, etten pystynyt syömään sitä. Bestaa ei enää valmisteta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Otin käyttöön voi-oliiviöljy sekoituksen, tein siis itse. Seuraavan verikokeen jälkeen lääkäri soitti, että mitä teet eri tavalla kun kolesteroli on kohonnut niin paljon. Minulla on se seurannassa perussairauden vuoksi. Palasin takaisin Keiju 3 öljyä -tuotteeseen. :/
Vierailija kirjoitti:
Otin käyttöön voi-oliiviöljy sekoituksen, tein siis itse. Seuraavan verikokeen jälkeen lääkäri soitti, että mitä teet eri tavalla kun kolesteroli on kohonnut niin paljon. Minulla on se seurannassa perussairauden vuoksi. Palasin takaisin Keiju 3 öljyä -tuotteeseen. :/
Mikä arvo siinä kolesterolissa oli noussut?
Ymmärrätkö mikä on kolesteroli ja mikä on sen tarkoitus? Ja mikä on se tärkein arvo?
En tiedä. Atorvastatin on kuitenkin määrätty käyttöön, jotta huono kolesteroli pysyisi matalana ja voi-öljy kokeilun aikana se kohosi.
Minulle oli pettymys merisuola-Oivariini. Innostuin kun näin kaupassa mutta merisuola-Ingmariini on minun suuhuni parempi tuote. Suurempia suolakiteitä ti jotain.
Oivariini on siitä hyvä, että se käy myös leivontaan jos voita ei ole. Maku on yhtä hyvä kun taas joku Florasta tehty korvapuusti tai sämpylä ei vaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Atorvastatin on kuitenkin määrätty käyttöön, jotta huono kolesteroli pysyisi matalana ja voi-öljy kokeilun aikana se kohosi.
Söisit voita.
Lidlin Vilmariinille ääni. On mielestäni parempaa nykyään kuin oivariini.
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä, miksi sulle on määrätty lääkettä!!
Ei oo totta, etkö itse hanki mitään tietoa!
Vierailija kirjoitti:
Säälittää nää lampaat, jotka tekee niin kuin lääkäri "määrää" tajuamatta itse mitään.
Punainen flora todella maukasta. Eikä sisällä sitä palmuöljyä.
Iso pkt 3 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytettiin ennen Oivariiniä, sitten joku kerta kokeiltiin Flora Kultaa kun oli halvempaa. Sitä ollaan sen jälkeen käytetty kun on niin hyvää.
Florassa on palmuöljyä.
Ja maistuu pahalle.
Faith kirjoitti:
Ei valitettavasti taida olla. Tykkään itse vain Oivariinista, ja toki voi on hyvää, mutten sitä halua käyttää leivän päällä.
Olen tosi herkkä maistamaan elintarvikkeissa teollisen sivumaun, ja kaikissa muissa leipälevitteissä on se, paitsi Oivariinissa.
Minulle jäi lapsena "kammo", kun meille ostettiin kerran Besta-merkkistä margariinia, ja se maistui niin teollisen pahalta, etten pystynyt syömään sitä. Bestaa ei enää valmisteta.
Eli et syö muuta kuin Oivariinia, mutta olet maistanut *kaikkia* muita levitteitä? Joku ei nyt täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Vilmariinille ääni. On mielestäni parempaa nykyään kuin oivariini.
Vilmariini hyvä myös, mutta suolaisempi
Voita leivälle, paistamiseen ja leivontaan. Hyvää. Jos ei halua käyttää kirkastettua voita.
Hei
Kaikissa kasvirasvoissa on: palmuöljyä. Sitä on sen takia, että saadaan kiinteä seos, muuten olisi juoksevaa. Määrä on niin pieni, että siitä ei ole terveydelle haittaa.