Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sukulaislapsi

Vierailija
04.07.2017 |

Mieheni sukulaislapsella on joku tosi kova ongelma.. Hän suorastaan vihaa minua ylikaiken. Aiheuttaa noloja tilanteita sukulaisjuhlissa, kailottaen kuinka tyhmä olen ja ei pidä minusta. Tietenkään kukaan ei sano mitään vaan tulee kiusallinen hiljaisuus, samalla kun lapsi katsoo minua pirun silmillä. Vanhempansa vaan hyssyttelevät, eikä suuremmin virka. Ahdistaa ihan järjettömästi joka kerta kun tiedän heidänkin tulevan, ja lapsi ottaa minut silmätikukseen. Lapsella on myös sisarus jonka on aivopessyt myös vihaamaan minua. Sisarus on tosin vähän hiljaisempi ja ujompi, mutta olen kuullut miten hän kuiskaa äidilleen että en esim saa tehdä jotain koska ei minusta tykkää.
En käsitä mistä tämä viha minua kohtaan on tullut, en kauheasti ole heidän kanssaan jutskaillut tai muutenkaan aikaa viettänyt. Hymyillen seurannut lapsien leikkejä joka ei tietenkään koskaan käy tälle lapselle. Yritän välttää katsekontaktia kyseiseen lapseen, mutta vaikeaa se välillä on kun joskus on huomion keskipisteenä ja kaikki möllöttää sitä ilkeilevää lasta ja nauraa että hehe nytpä sä revit kukat toisen kukkapenkistä jota kasvattanut huolella tai lähtee listat oven kulmista lasten riehuessa.. Lapset alle 5v.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nämä jotka eivät ymmärrä ap:n hämmennystä ja pahaa mieltä. Onhan tuo todella outo tilanne, että lähes vieras lapsi saa vanhempien puuttumatta nimitellä ja kohdella huonosti. En itsekään oikein tietäisi miten reagoida, kun ei tiedä miten herkkähipiäisiä vanhemmat ovat lapsensa suhteen. Entä jos he hermostuvat täysin, jos ap puolustautuu vähän tiukemmin, ja alkavat vaikka itsekin syrjiä ap:tä. Niinkuin joku aiempi kirjoittaja sanoi, tulisi ap:n miehen ehdottomasti puuttua tilanteeseen.

Minusta tuossa ei ole mitään outoa. Ap lienee niitä ihmisiä, joista huokuu vihamielisyys ja lapsikin sen vaistoaa. Jos aikuinen tuijottaa tunnin verran lapsen leikkejä ja välillä hymyilee, niin jokainen - ei vain lapsi - pitää tätä outona.

Kyllä minun lapseni saa sanoa aikuista tyhmäksi, jos aikuinen käyttäytyy tyhmästi.

Ai, lienee vai? Mistä helvetistä näitä päätelmiä teet? Ja mitä itse olisit tehnyt kyläillessäsi paikassa, jossa aikuiset juttelevat ja lapsi leikkii samassa tilassa? Mistä päättelit että ap vain "tuijotti tunnin". Käsittääkseeni ap siinä juttelun sivussa välillä seuraili lapsen puuhia, niin kuin nyt tapana on. Välillä hymyili. Millainen ihminen kokee tämän huokuvaksi vihamielisyydeksi? Kerta kaikkiaan omituisia tulkintoja nyt tässä ketjussa. 

Vierailija
42/45 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nämä jotka eivät ymmärrä ap:n hämmennystä ja pahaa mieltä. Onhan tuo todella outo tilanne, että lähes vieras lapsi saa vanhempien puuttumatta nimitellä ja kohdella huonosti. En itsekään oikein tietäisi miten reagoida, kun ei tiedä miten herkkähipiäisiä vanhemmat ovat lapsensa suhteen. Entä jos he hermostuvat täysin, jos ap puolustautuu vähän tiukemmin, ja alkavat vaikka itsekin syrjiä ap:tä. Niinkuin joku aiempi kirjoittaja sanoi, tulisi ap:n miehen ehdottomasti puuttua tilanteeseen.

Minusta tuossa ei ole mitään outoa. Ap lienee niitä ihmisiä, joista huokuu vihamielisyys ja lapsikin sen vaistoaa. Jos aikuinen tuijottaa tunnin verran lapsen leikkejä ja välillä hymyilee, niin jokainen - ei vain lapsi - pitää tätä outona.

Kyllä minun lapseni saa sanoa aikuista tyhmäksi, jos aikuinen käyttäytyy tyhmästi.

Outoa kasvatusta. Kyllä meillä ainakin opetettiin pienenä, ja opetan omille lapsilleni kuinka käyttäydytään vieraiden nähden. Jos on jotain pahaa sanottavaa, se sanotaan niin ettei loukkaa toista. Ja silloin voidaan yhdessä keskustella miksi on näin, aikuisena voin neuvoa lasta kuinka toimia jatkossa saman tilanteen tullessa.

Kaikista ei tarvitse pitää, mutta sitä ei tarvitse myös kaikille kertoa vaan pitää omassa mielessä.

Kyllä näin äitinä häpeäisin korvat päästä jos lapseni huutelisi ympäri kyliä joka toiselle ihmiselle ettei pidä tuosta ja tuosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että tähän ketjun on iskenyt kaikki mörrimöykyt yhteistuumin :D todella outoa kommenttia, jos mitenkään rivien välistä osaan lukea ap:ta niin saattaa olla ujo ihminen? Rohkeana ihmisenäkin on vaikea puuttua toisen lapsen kasvatukseen, jotkut vanhemmat ovat sitä sorttia että suuttuvat jos oman lapsen kasvatukseen puuttuu. Ymmärrys aplle. Puhu miehesi kanssa ja kerro suoraan mitä mieti. Pyydä vaikka miestäsi ottamaan yhteyttä sukulaiseensa ja keskustelemaan aiheesta.

Tietysti parempi jos itse pystyt tekemään sen, jos yhtään empaattisuutta löytyy sukulaisista niin lapsen vanhempikin ymmärtää aivan varmasti.

Vierailija
44/45 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsen vanhempien tulisi puuttua tilanteeseen, ja miehesi tulisi puolustaa sinua. Älä välitä noista tähän ketjuun ilmestyneistä jankkaajista.

Muistathan, ettei sinun tarvitse mennä miehen suvun juhliin, jos et viihdy siellä.

Vierailija
45/45 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne! Asia muuttui ajan kanssa lapsen kasvaessa. Tsemppiä jatkoon ja muista olla oma itsesi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä