Miehen sukulaislapsi
Mieheni sukulaislapsella on joku tosi kova ongelma.. Hän suorastaan vihaa minua ylikaiken. Aiheuttaa noloja tilanteita sukulaisjuhlissa, kailottaen kuinka tyhmä olen ja ei pidä minusta. Tietenkään kukaan ei sano mitään vaan tulee kiusallinen hiljaisuus, samalla kun lapsi katsoo minua pirun silmillä. Vanhempansa vaan hyssyttelevät, eikä suuremmin virka. Ahdistaa ihan järjettömästi joka kerta kun tiedän heidänkin tulevan, ja lapsi ottaa minut silmätikukseen. Lapsella on myös sisarus jonka on aivopessyt myös vihaamaan minua. Sisarus on tosin vähän hiljaisempi ja ujompi, mutta olen kuullut miten hän kuiskaa äidilleen että en esim saa tehdä jotain koska ei minusta tykkää.
En käsitä mistä tämä viha minua kohtaan on tullut, en kauheasti ole heidän kanssaan jutskaillut tai muutenkaan aikaa viettänyt. Hymyillen seurannut lapsien leikkejä joka ei tietenkään koskaan käy tälle lapselle. Yritän välttää katsekontaktia kyseiseen lapseen, mutta vaikeaa se välillä on kun joskus on huomion keskipisteenä ja kaikki möllöttää sitä ilkeilevää lasta ja nauraa että hehe nytpä sä revit kukat toisen kukkapenkistä jota kasvattanut huolella tai lähtee listat oven kulmista lasten riehuessa.. Lapset alle 5v.
Kommentit (45)
Miksi et sano mitään? Jokaisella aikuisella on vanhemman velvollisuus puuttua lapsen käytökseen ja varskinkin siihen miten itseään kohdellaan.
Lapsi sanoo, että ei pidä sinusta ja sinä menetät täysin henkisen tasapainosi?
Kysy siltä lapselta ystävällisesti niinkuin aikuinen puhuu lapselle, että miksi minä en saa istua tässä tai katsoa tai olla? Ai sinä et pidä minusta. No hieman ikävästi sanottu ja minulle tulee vähän paha mieli kun en tiedä että miksi. Saattaa vaikka hämmentyä pentu kun sille puhutaan.
Onko teillä useinkin sukujuhlia? Voitko jättäytyä niistä pois jos lapsi sinua noin ahdistaa? Sinä voit myös sanoa lapselle että ei ole kohteliasta sanoa ääneen kaikkea mitä mieleen tulee.
Lapsi vaistoaa että pelkäät, tuntee olevansa yläpuolellasi ja kiusaa. Älä jatkossa reagoi mitenkään, hymyile vain.
Voit kyykistyä lapsen tasolle ja kysyä lässyttäen "Mistä se pieni kullannuppu on minulle vihainen?" "Toisten haukkuminen on huonoa käytöstä."
Älä ota riiviön kommentteja tosissaan. Lässyttäminen osoittaa naperolle paikan. Kummallista etteivät lapsen vanhemmat puutu kiusaamiseen. Lapsesta kasvaa varmasti koulukiusaaja.
Kuinkahan huonoksi provot voi mennä?
Olenkohan ainoa, jonka mielestä nuo lapset eivät tässä kiusaa vaan koko se sukulaislauma, joka hiljaa kuuntelee, kun mistään ymmärtämätön toistelee hänelle saneltuja lauseita?
Ap, lapset eivät osaa syntymälahjanaan loogisesti ja jatkuvasti kiusata toista, ellei heitä siihen yllytetä ja kasvateta. Ei ole mitenkään mahdollista, ellette sitten ihan viikottain tapaa, että alle 5-vuotias lapsi pystyisi pitämään sinut niin hyvin mielessään, että voisi loogisesti joka kerta käyttäytyä sinua kohtaan samoin kuin edellisellä kerralla.
Toisin sanoen kun lapsi julistaa, kuinka tyhmä olet, sen julistuksen tekee hänen vanhempansa, erityisesti kun eivät siihen puutu ja mielestäni ainoa oikea tapa on nostaa kissa pöydälle ja kysyä vanhemmilta, miksi sallivat lapsiltaan niin älyttömän huonon käytöksen. Miksi ihmeessä lapset eivät vieläkään osaa käyttäytyä ja miksi heitä ei kasvateta oikein? Kuka heitä opettaa tuollaiseen moukkamaiseen käytökseen ja miksi?
Ja jos nyt ihan täsmällisiä ollaan, niin tämä taistelu olisi miehen eikä sinun. Kyse on hänen suvustaan ja hänen tehtävänsä olisi puolustaa sinua, omaa valintaansa, omalta suvultaan ja moukkamaisilta sukulaisiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan ainoa, jonka mielestä nuo lapset eivät tässä kiusaa vaan koko se sukulaislauma, joka hiljaa kuuntelee, kun mistään ymmärtämätön toistelee hänelle saneltuja lauseita?
Ap, lapset eivät osaa syntymälahjanaan loogisesti ja jatkuvasti kiusata toista, ellei heitä siihen yllytetä ja kasvateta. Ei ole mitenkään mahdollista, ellette sitten ihan viikottain tapaa, että alle 5-vuotias lapsi pystyisi pitämään sinut niin hyvin mielessään, että voisi loogisesti joka kerta käyttäytyä sinua kohtaan samoin kuin edellisellä kerralla.
Toisin sanoen kun lapsi julistaa, kuinka tyhmä olet, sen julistuksen tekee hänen vanhempansa, erityisesti kun eivät siihen puutu ja mielestäni ainoa oikea tapa on nostaa kissa pöydälle ja kysyä vanhemmilta, miksi sallivat lapsiltaan niin älyttömän huonon käytöksen. Miksi ihmeessä lapset eivät vieläkään osaa käyttäytyä ja miksi heitä ei kasvateta oikein? Kuka heitä opettaa tuollaiseen moukkamaiseen käytökseen ja miksi?
Ja jos nyt ihan täsmällisiä ollaan, niin tämä taistelu olisi miehen eikä sinun. Kyse on hänen suvustaan ja hänen tehtävänsä olisi puolustaa sinua, omaa valintaansa, omalta suvultaan ja moukkamaisilta sukulaisiltaan.
Lapsilla on oikeus olla rehellinen. Lapset tunnistavat ilkeän ihmisen luontaisesti, joten miksi vanhempien pitää moittia lapsensa käytöstä, kun se on pelkkä mielipiteenilmaisu.
Ja jos ei aikuinen nainen osaa itseään puolustaa, niin kannattaisiko vuonna 2017 miettiä, miten pärjää vaikka kaupassa ilman miestä. Sielläkin kun joku voi sanoa, että väistä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei taida olla mitään kokemusta lapsista? Jo päiväkodissa on lapsia, jotka kykenevät järjestelmälliseen kiusaamiseen ja ihan ilman, että vanhemmat opettavat Karon tai Lassin olevan tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sukulaislapsella on joku tosi kova ongelma.. Hän suorastaan vihaa minua ylikaiken. Aiheuttaa noloja tilanteita sukulaisjuhlissa, kailottaen kuinka tyhmä olen ja ei pidä minusta. Tietenkään kukaan ei sano mitään vaan tulee kiusallinen hiljaisuus, samalla kun lapsi katsoo minua pirun silmillä. Vanhempansa vaan hyssyttelevät, eikä suuremmin virka. Ahdistaa ihan järjettömästi joka kerta kun tiedän heidänkin tulevan, ja lapsi ottaa minut silmätikukseen. Lapsella on myös sisarus jonka on aivopessyt myös vihaamaan minua. Sisarus on tosin vähän hiljaisempi ja ujompi, mutta olen kuullut miten hän kuiskaa äidilleen että en esim saa tehdä jotain koska ei minusta tykkää.
En käsitä mistä tämä viha minua kohtaan on tullut, en kauheasti ole heidän kanssaan jutskaillut tai muutenkaan aikaa viettänyt. Hymyillen seurannut lapsien leikkejä joka ei tietenkään koskaan käy tälle lapselle. Yritän välttää katsekontaktia kyseiseen lapseen, mutta vaikeaa se välillä on kun joskus on huomion keskipisteenä ja kaikki möllöttää sitä ilkeilevää lasta ja nauraa että hehe nytpä sä revit kukat toisen kukkapenkistä jota kasvattanut huolella tai lähtee listat oven kulmista lasten riehuessa.. Lapset alle 5v.
Sinäkö et osaa sanoa lapselle, että älä revi kukkia? Aika outoa, että ipana tuhoaa omaisuutta ja samaan aikaan sinä itkeskelet, että se sanoi minua tyhmäksi. Toisaalta jku ongelma sillä lapsella on, jos se kykenee samaan aikaan tuijottamaan sinua pahalla silmällä, kutsumaan ilkeäksi, repimään kukkia ja kolhimaan listoja. Varsinainen monitaituri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei taida olla mitään kokemusta lapsista? Jo päiväkodissa on lapsia, jotka kykenevät järjestelmälliseen kiusaamiseen ja ihan ilman, että vanhemmat opettavat Karon tai Lassin olevan tyhmä.
Luetun ymmärtäminen?
Pienetkin lapset osaavat kiusata mutta he eivät muista ihmistä, jota näkevät satunnaisesti eivätkä siis kykene tällaisia satunnaisia ihmisiä kohtelemaan loogisesti ilman että joku heitä jatkuvasti muistuttaa, miten näitä kohdellaan. Päiväkodin Karon ja Lassin he näkevät varmaan vähän useammin kuin sukulaisen juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen?
Pienetkin lapset osaavat kiusata mutta he eivät muista ihmistä, jota näkevät satunnaisesti eivätkä siis kykene tällaisia satunnaisia ihmisiä kohtelemaan loogisesti ilman että joku heitä jatkuvasti muistuttaa, miten näitä kohdellaan. Päiväkodin Karon ja Lassin he näkevät varmaan vähän useammin kuin sukulaisen juhlissa.
Karo on hoitaja, jonka tapaa 1-3 kertaa kuukaudessa, joten oletat siis, että lapsilla ei ole muistia?
Lapsella ollut ongelmia myös muualla, jossa on muita ihmisiä. Myös heitä nimitellyt ja julistanut kovaan ääneen ettei pidä kyseisestä henkilöstä ja hänen olisi parempi pysyä kaukana tai tulee potkimaan tms. Itselläni ei ole tapana lähteä kasvattamaan toisten lapsia ja koska kyseessä lapsi/perhe jota olen nähnyt n. Kolme (3) kertaa suhteemme aikana niin en todellakaan rupea taistelemaan tuntemattoman lapsen kanssa. Kuullema ei yleisesti käyttäydy niinkun käyttäytyy minulle mutta silti korvaani särähti tämä "on ollut muulloinkin ongelmia". Ja kyllä, osaan käydä kaupassa yksin ilman miestäni ja KYLLÄ siellä ihmiset puhuu minulle ja välillä joku saattaa joku sanoa että mene pois tieltä tai muuta, joskus jopa törkeyksiä huudella. Jolloin KYLLÄ osaan sanoa vastaan jos asian koen tarpeelliseksi. Harmittaa vain kovasti että miten tämä kyseinen riiviö rupeaa hyppimään aikuisten silmille, aiheuttaen minulle ja varmasti monelle muullekin ihmiselle noloja tilanteita tai huonoa mieltä. Vaikka olenkin aikuinen, minulla on myös oikeus tunteisiin. Mieheni ei asiasta välitä kun olen maininnut etten pidä lapsesta, tai jännittää sukujuhlat tai vierailu heidän luona (joita on nyt vähälle aikaa tulossa aika paljon). Vanhemmat eivät sano lapselle tilanteessa mitään, vaan myöhemmin saattavat kuiskata lapselle että nyt nuo on niitä sinun omia höpsöjä juttuja. Ap
Lapset tuon ikäisenä ovat välillä vaikeita, älä ota itseesi kommentteja vaan menet selkä suorassa jatkossakin sukujuhliin. Kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos käytös jatkuu kauan kysy vanhemmilta mikä mättää, kasvatus vai käytösongelmat muuten. Olen itse tavannut muutamia villejä lapsia ja mietityttää välillä mitä heistä on tullut isompana kun päiväkodissa eivät ole kiusaamisen takia olleet lista ykkösenä leikkikavereissa.
Tilanne:
Normivierailu johon suvun kaunotar ,aina hyväntuulinen Darling saapuu kuin keijukainen ihanainen kesämekko yllään.
Ennen kuin kukaan ehtii reagoida kaunottaren tuloon tai sanoa sanaakaan
kiljaisee perheen 5vuotias lapsi:
Darling on ylipukeutunut!
Vanhemmat vaan hymistelevät kuin eivät olisi kuulleet. Lapset on lapsia.
Kiva tervetulotoivotus Darlingille - ja selkeä viesti vanhemmilta lapsille että tuo oli ihan ookoo.
Aikuistu