Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko tälläiseen perheeseen hankkia vielä lapsia?

Äiti 34v
03.07.2017 |

Perheen isä on 36v, äiti 34v ja lapset ovat 16v poika, 14v tyttö, 11v poika, 8v tyttö, 5v tyttö ja 3v poika.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tulotasosta.

Vain hyväpalkkaisella (ja yhteiskunnan eläteillä) on varaa yli viiteen lapseen.

Vierailija
2/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

erm, ei kannata jos sitä pitää täällä kysellä, sen tietääkyllä heti että haluaako, vanhemmilta lapsiltas voi tuntua siltä että he eivät riitä, noin niinkun yleisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata, ja tiedät sen kyllä itsekin! :)

Vierailija
4/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levander kirjoitti:

Riippuu tulotasosta.

Vain hyväpalkkaisella (ja yhteiskunnan eläteillä) on varaa yli viiteen lapseen.

Kyllä se riippuu muustakin kuin rahasta: henkisistä voimavaroista, siitä, onko vanhemmilla (äidillä?) muitakin suunnitemia ja toiveita elämänsä suhteen kuin lapsiin liittyviä, riittääkö rakkautta kaikille perheen jäsenille. Jos vanhempien suhde karahtaa karille ja he eroavat, ainakin minusta tuntuu, että elämä sekä taloudellisesti että arjen kannalta on hankalampaa mitä enemmän lapsia on. 

Onhan lestadiolaisilla tuo lapsimäärä kaksin- ja kolminkertaisesti, mutta "kannattaako" se? 

Eli mun vastaus ap:n kysymykseen on, ei "kannata". 

Mä jotenkin vieroksun "kannattaa" -verbin käyttämistä ihmissuhteissa. Mä liitän sen ennenkaikkea  taloudelliseen hyötyyn, hyötyyn ylipäänsä. "Mitä hyötyä olisi siitä, että tällaiseen perheeseen hankkisi lisää lapsia?" Mitä hyötyä ja kenelle? 

Vierailija
5/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mennä perhesuunnitteluneuvolaan. Siellähän neuvotaan millainen perhe kannattaa hankkia. Ammattilaisen opastuksella voi suunnitella montako lasta, kuinka monen vuoden välein, tyttöjä vai poikia. Varmaan on apua vielä tuossakin vaiheessa.

Vierailija
6/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai, jos ei itse tiedä kannattaako.

Vierailija
7/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettenkö sanoisi: voi helkkari!

Vierailija
8/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte ja jaksatte ja teillä on varaa niin siitä vaan! Ei se ole luvanvaraista toimintaa.

Vierailija
9/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt miehesi mielipidettä?

Tahdotteko palavasti lapsia? - hanki lisää

Yritätkö välttää työssäkäyntiä? - älä hanki, vaan vaihda työpaikkaa

Vierailija
10/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suurperheen esikoisena neuvoisin, että kannattaa kysyä niiltä vanhemmilta lapsilta mielipidettä myös. Ja muistakaa vanhempina se, ettette voi lykätä hoitovastuuta jatkuvasti vanhemmille (tässä tapauksessa jo aikuistuville) lapsillesi. Jos hankit lapsia niin hoida ne itse, äläkä hanki jos sinulla ei nyt jo ole aikaa riittävästi jokaiselle lapsellesi. Kaikki lapset, myös teinit tarvitsevat vanhemmaltaan aikaa ja huomiota.

Vierailija
11/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on teidän tulonne? miten asutte?

Vierailija
12/12 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siltä tuntuu, että jaksatte ja haluatte vielä pienia lapsia hoitaa, niin siitä vaan. Toiset haluavat elämänsä elää lasten keskellä, toiset pyöräyttää sen "pakollisen" yhden tai kaksi, ja sitten keskitytään jo omaan elämään. Ja muistatte tosiaan itse niitä lapsia hoitaa, se ei vanhimmille lapsille kuulu, vaan teille. Toki joskus voi apua pyytää, mutta eikähän noilla vanhimmilla ole muutakin menoa mielessä, kuin olla lastenvahtina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi