Röyhkeät teinitytöt Tuska-festareilla
Kävin katsomassa HIM:in keikan. Olen aika lyhyt, joten en nähnyt mitään ihmispaljouden takaa.
Olin nuorena vannoutunut fani. Nyt, kun HIM lopettaa, halusin nähdä heidät edes kerran livenä.
Lähdin puikkelehtimaan ihmismassan läpi. Yhtäkkiä eteeni tuli n. Kolmen teinitytön seurue. He asettuivat eteeni ja sanoivat:"et muuten mee tästä". Sitten yksi tönäisi minua voimalla rintaan. Olin ihan ihmeissäni. Melutaso ja ihmismäärä oli aika kova ja kaikki olivat keskittyneet katsomaan lavaa. Ihmettelin ääneen, että "mitä ihmettä, tytöt!" Sitten toinenkin tyttö tönäisi ja päätin palata takaisin mieheni luo. En edes ollut lähelläkään lavaa!
Pelottavia nykyajan nuoret!
Terveisin 36v
Kommentit (39)
Minäkin halusin nakkikioskilla ensimmäisenä ruokaa ja koetin kävellä muiden ohi niin sainkin vaan mustan silmän. Pelottavia noi nakkikioskin asiakkaat.
Mistä sait idean että juuri sinulla on oikeus tunkea ryysiksen läpi lähemmäs lavaa?
Tyttöjen käytös oli toki epäkohteliasta, muttet taida tuntea keikkailukulttuuria juurikaan. Etenkin jäähyväiskeikan ollessa kyseessä, on todennäköistä että nämä fanit (teini-ikäisten innostuneisuuden voimalla vieläpä) olivat jonottaneet ja varanneet tuntikausia paikkaansa yleisössä. Kyllä siitä tulee m*lkku vaikutelma kun joku kehtaa yrittää rynniä ohi.
Käyttäydyit huonosti. Jos haluat olla eturivissä, menet sinne niin ajoissa että pääset sinne. Kenenkään ohi ei pusketa.
Varsinkin Tuskassa ihmiset noudattaa hyviä tapoja ja kaikki ohikiilailijat saa heti tietää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Normi menoa snägärillä täällä maalla.
Snägärillä sentään suurin osa yleensä ymmärtää että ollaan jonossa siinä järjestyksessä kuin jonoon on tultu.
Jotkut ei näköjään ymmärrä että sama pätee konserttiyleisönä olemisessakin. Jos tahtoo lavan eteen täytyy tulla ensimmäisten joukossa.
Mä en tiedä onko tuo joku tuon ikäisten naisten yleinenkin tapa, mutta samankaltaiseen tunkija-kiilaajaan meni hermo viimeksi kun olin erästä keikkaa katsomassa.
Lavan etuosa oli aivan täynnä, edessäni ei ollut yhtään tilaa mutta eräs vanhempi naishenkilö tunki voimalla sieltä sivusta suoraan eteeni (vaikka tilaa ei ollut yhtään ylimääräistä) niin lähelle että olimme käytännössä liimautuneita siinä toisiimme. Sitten samalla hetkellä tämä akka alkaa hieroa persettään minua vasten, hyi hitto! Siis hän ajatteli ilmeisesti että 1) on oikein kiilata toisen eteen 2) kiilata itsensä eteeni niin pieneen väliin, että hän on ahdistavasti kiinni minussa 3)alkaa hieroa siinä itseään minua vasten.
Oksetti niin, että kiroilin siinä kovaan ääneen ja oli pakko lähteä tiskille hakemaan lisää juotavaa, koska mulla ei ole selvinpäin ollenkaan sietokykyä tuollaiselle perseilylle ja olisin muutoin hermostunut tosi pahasti.
Tiivistys: kiilaaminen eteen EI OLE OK kun tilaa ei ole!
Näinpä näköjään. Ei siinä kohdassa ollut niin paljon ihmisiä, että olisi pitänyt tönimään alkaa.
Enkä tosiaan yrittänyt "kyynärpäätaktiikalla" lavan eteen. Halusin ainoastaan nähdä paremmin. En pyrkinyt sinne eteen.
Mutta oli mukavaa. Äänentoisto toimi hyvin ja ilta oli nostalginen.
Ap
Röyhkeä varhaiskeski-ikäinen. Minäminäminä, minä olen ollut fani sata vuotta sitten, uuh.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä näköjään. Ei siinä kohdassa ollut niin paljon ihmisiä, että olisi pitänyt tönimään alkaa.
Enkä tosiaan yrittänyt "kyynärpäätaktiikalla" lavan eteen. Halusin ainoastaan nähdä paremmin. En pyrkinyt sinne eteen.
Ap
Jos ihmisiä ei ollut paljoa niin mikset yksinkertaisesti kiertänyt tyttöporukkaa? Ehkä nekin vaan halus nähdä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et tunnu ymmärtävän ettei sillä ole merkitystä pyritkö 2,5,10 metriä edemmäs vai aivan lavan eteen. Kaikki tahtoisi aina nähdä paremmin mutta se konsertti nähdään ja koetaan siinä kohdassa mihin sinne on jonottamalla tultu. Muutoin kaikki koettäisi ängetä toistensa ohi "näkemään paremmin".
Tytöt käyttäytyivät huonosti mutta sinäkin olit röyhkeä etkä edes tajua sitä.
Jos olet tynkä, niin kannattaisi joko ottaa oma jakkara mukaan tai sitten pitkä mies, jonka hartioille voit hypätä. Tai yksinkertaisesti mennyt ajoissa paikalle, jotta pääset eteen. Lyhyys ei oikeuta etuiluun.
Mun mielestä on sopivaa puikkelehtia niin eteen kuin MUKAVASTI pääsee, eli että ei joudu tuuppimaan, survoutumaan ja änkeämään.
Keikasta riippuu tarkoittaako tämä tokaa riviä vai puolta väliä kenttää.
Jos joutuu ihmismassan sekaan puskemaan ja änkeämään, on se jo epäkohteliasta kiilausta.
Ja jos edempänä on väljästi tilaa mutta matkan blokkaa tiivis ihmismassa, ei siitä pusketa läpi, vaan puikkelehditaan sieltä missä tilaa on/jos on.
Eka tulleet on paikkansa saaneet, perässä tuleva saa sen mihin mahtuu.
Minä toimin lähes samoin kiilaajille ja takaapäin väkisin tunkijoille. En tosin töni ketään mutta en myöskään päästä ohi.
Olen 165cm pitkä ja olen ajoissa tullut lavan eteen. 211
Nainen 52v
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on sopivaa puikkelehtia niin eteen kuin MUKAVASTI pääsee, eli että ei joudu tuuppimaan, survoutumaan ja änkeämään.
Keikasta riippuu tarkoittaako tämä tokaa riviä vai puolta väliä kenttää.
Jos joutuu ihmismassan sekaan puskemaan ja änkeämään, on se jo epäkohteliasta kiilausta.Ja jos edempänä on väljästi tilaa mutta matkan blokkaa tiivis ihmismassa, ei siitä pusketa läpi, vaan puikkelehditaan sieltä missä tilaa on/jos on.
Eka tulleet on paikkansa saaneet, perässä tuleva saa sen mihin mahtuu.
Aivan!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä onko tuo joku tuon ikäisten naisten yleinenkin tapa, mutta samankaltaiseen tunkija-kiilaajaan meni hermo viimeksi kun olin erästä keikkaa katsomassa.
Lavan etuosa oli aivan täynnä, edessäni ei ollut yhtään tilaa mutta eräs vanhempi naishenkilö tunki voimalla sieltä sivusta suoraan eteeni (vaikka tilaa ei ollut yhtään ylimääräistä) niin lähelle että olimme käytännössä liimautuneita siinä toisiimme. Sitten samalla hetkellä tämä akka alkaa hieroa persettään minua vasten, hyi hitto! Siis hän ajatteli ilmeisesti että 1) on oikein kiilata toisen eteen 2) kiilata itsensä eteeni niin pieneen väliin, että hän on ahdistavasti kiinni minussa 3)alkaa hieroa siinä itseään minua vasten.
Oksetti niin, että kiroilin siinä kovaan ääneen ja oli pakko lähteä tiskille hakemaan lisää juotavaa, koska mulla ei ole selvinpäin ollenkaan sietokykyä tuollaiselle perseilylle ja olisin muutoin hermostunut tosi pahasti.
Tiivistys: kiilaaminen eteen EI OLE OK kun tilaa ei ole!
Onneksi tulit itkemään tänne etkä tehnyt asialle mitään
No eihän se kivaa ole jos joku yhtäkkiä kiilaa takaa, mutta en nyt tönimään lähtisi, sanoisin vaan että älä tule toisten eteen.
Olisit lyönyt takaisin.