Rahat on tiukalla, mutta vaimo vaan vaatii kesämökkiä, omakotitaloa, ulkomaanmatkoja ja uutta autoa
Asumme kerrostalossa vaimon ja kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa. Vaimo on osa-aikatöissä, jotta voisi olla enemmän lasten kanssa. Itse toimin kuljetusalalla, jonka palkat ei tunnetusti ole päätähuimaavat.
Mielestäni meillä in ihan tilava ja hyvä omistusosake vakavaraisessa yhtiössä, mutta vaimo vaatii omakotitaloa. Nyt kuvioihin tuli oma kesämökki ja ulkomaanmatkoja Thaimaaseen ja Amerikkaan, kun "kaveritkin käy". Autokin on käynyt liian vanhanaikaiseksi sillipurkiksi.
Minä olen nyt menneeseen jämähtänyt körttiläinen, joka ei osaa elää nykyajassa ja elää kuten pitäisi.
Kuka tulisi kertomaan vaimolle, että rahaa ei ole sellaiseen ylellisyyteen, mitä hän haluaisi?
Nykyisellä elintasolla ja asuntolainalla saamme leivän pöytään ja pääsemme käymään joskus kodin ulkopuolellakin, mutta jos vaimolle on pakkomielle saada tahtomansa, sitten hänen täytyy vaihtaa miestä.
Kommentit (25)
Sano että hankkii sitten hyväpalkkaisen duunin, jolla nuo kustannetaan.
Meillä oli ihan sama juttu. Päättyi ikävään eroon. Vaikka väänsin rautalangasta luvut niin seuraava syytös oli sitten etten tienaa tarpeeksi kun "kaikilla muilla" on varaa. Loppuvaiheessa ex-vaimo kehtasi vielä kiristää lapsilla, sanoen esim. että on jo luvannut lapsille viikonloppureissun ja jos haluan perua sen niin saan itse kertoa lapsille.
Minun mies on kuljetusalalla ja ne palkat on todella huonot. Varsinkin kun ottaa huomioon minkälaiset työajat niillä on.
Aluksi voisitte tehdä vaimon kanssa laskelmat kuinka paljon kuussa tienaatte mukaan lukien lapsilisät miinus laskut, ruoka kulut ym. Esim Nordean sivuilta löytyy valmis pohja, ei tarvitse itse muistella mitä kaikkea pitää laittaa. Se mitä jää viivan alle kuussa on sitten se " ylimääräinen" minkä voi käyttää säästää noihin haluttuihin kohteisiin.
Itse jouduin tämän rautalanka version tekemään, kun mies ei tajunnut, että ei ole varaa.
Taloudellinen vaimo säästäisi nuo talousrahoista.
Uskottavuus on menny jo aiemmin. Tämä on omakotitalot, kesämökit, autot -jankuttaja.