Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tökeröimmät syyt, kun kutsumasi henkilö/parikunta ei ole pääse tulemaan järjestämääsi juhlaan?

Vierailija
03.07.2017 |

Oli kyse sitten sinun omista juhlista tai lapsen synttärikemuista. Mitä syitä olet saanut ettei pääse kyseisenä päivänä tulemaan?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan rippijuhliin kesällä ei tullut veljeni vaimoineen, kun olivat menossa sukuloimaan vaimon suvun luo ja lentoliput ostettu. Rippipäivästä oli ilmoitettu jo heti ed. syksynä, kun rippikoulu alkoi ja kutsut postitse lähetettiin sitten 3 viikkoa aikaisemmin. Samoin lapsen kummi teki oharit, kun piti mennä mökille.

Vierailija
2/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo kummoinen kummi, kun mökkeily vie voiton rippijuhlasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voinut tulla syntymäpäiville sillä hänen lapsensa oli kipeenä. "Lapsi" on 18 vuotias. Luulisi 18 vuotiaan pärjäävän yksinkin.

Vierailija
4/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs keski-ikäinen naissukulainen ilmoitti, ettei voi tulla juhliin, koska ei ole päällepantavaa. 

Mielessäni ajattelin, että voiko kukaan olla noin törppö...

Vierailija
5/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voinut tulla syntymäpäiville sillä hänen lapsensa oli kipeenä. "Lapsi" on 18 vuotias. Luulisi 18 vuotiaan pärjäävän yksinkin.

Mieheni 45 v. menetti useasti tajuntansa sairaana ja lääkäri käynnin jälkeen häntä ei saanut jättää yksinään vaan tilaa piti seurata.

Vierailija
6/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten luulisi aikuisen ymmärtävän, että on myös sairauksia jotka vaatii tarkkailua iästä huolimatta.

Vierailija
7/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni A ei tullut juhliimme, koska ystäväni B ei saanut lapsenvahtia. Ystäväni A olisi saanut lapsenvahdin ja koska hänellä ei olisi ollut juhlassa omia lapsia hän ei myöskään halunnut katsella muiden lapsia. Lopulta ystäväni B sai viime tipassa lapsenvahdin ja vietimme kivat juhlat, tosin ilman ystävääni A:ta.

Tästä on jo muutama vuosi aikaa ja vieläkin vähän harmittaa, että ystäväni A ei kokenut juhliamme niin tärkeiksi, että olisi saapunut paikalle vaikka vieraslista ei häntä miellyttänyt. Olimme kutsuneet vain tärkeimmät eli kolme pariskuntaa.

Vierailija
8/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojan rippijuhliin kesällä ei tullut veljeni vaimoineen, kun olivat menossa sukuloimaan vaimon suvun luo ja lentoliput ostettu. Rippipäivästä oli ilmoitettu jo heti ed. syksynä, kun rippikoulu alkoi ja kutsut postitse lähetettiin sitten 3 viikkoa aikaisemmin. Samoin lapsen kummi teki oharit, kun piti mennä mökille.

Ihan turha ilmoittaa vuotta aikaisemmin ja sitten vaatia vieraita tulemaan juhliin. Ihmisillä on muutakin elämää kuin sinun lapsesi rippijuhlat. Esim niillä vaimon sukulaisilla on todennäköisesti loma silloin ja ainoa aika kuin heille sopii. Sinä mieluummin haluaisit tuhota ihmisten kesän yhden päivän juhlasi takia. Häpeäisit.

Vierailija
9/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivele edellinen ketju, tämä asia käsiteltiin pari viikkoa sitten.

Vierailija
10/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä oo kummoinen kummi, kun mökkeily vie voiton rippijuhlasta.

No kummin kyllä pitäisi mennä rippijuhliin, eikä käyttää tuollaista tekosyytä. Varsinkin kun mökkeily on niin hölmö harrastus muutenkin.

Hauska että tuossa 1. vastauksessa lähes koko viesti vuodatettiin veljen vaimon (todennäköisesti aiheellisesta) poisjäännistä ja kummin "mökkeily" kuitattiin vain yhdellä virkkeellä.

Vierailija
11/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kaikki käyttävät vatsasairautta.

Vierailija
12/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en päässyt lähisukulaisen lapsen häihin, koska olimme ystäväperheen kanssa ulkomailla ja juuri sinä päivänä ajamassa Euroopasta kotimaahan. Jälkikäteen kuulin, että asiaa oli moitittu juhlissa, että ollaan joustamattomia ja järjestelykyvyttömiä, kun "ei sen vertaa" voitu muuttaa suunnitelmia... ainoa vaan, että se siis oli yhteismatka, ja olisi ollut taas ystäväperheelle aika ikävää, jos oltaisiin livistetty päivää ennen ja jätetty talon siivoamiset yms. heille.

Ja olisi pitänyt ostaa kaikki lauttaliputkin uudet, useammalla sadalla eurolla.

Mutta ei, vika oli meissä eikä heissä, kun kutsuivat kesäjuhlaan vasta toukokuussa.

Minä katson, että jos kutsun lyhyellä varoitusajalla, vaadin isoja panostuksia vaikkapa yöpymisen muodossa tai määrään perhejuhlan lapsettomaksi, niin minulla ei kutsujana ole oikeutta arvostella kieltäytymisen syitä tuolla lailla mitä ap ketjullaan tuntuu hakevan.

Vierailija
13/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinkertaisesti vastannut mitään. Ei tullut paikalle, ei myöhemmin pahoitellut tai mitään. Ilmeisesti meidän juhlat oli hänen Korkeudelleen liian paskat kekkerit.. Ollaan siis tekemisissä edelleen, sukua ko. henkilö siis.

Muuten kuultu näitä "mun pitää vahtia että mun koira menee nukkumaan" "jos nyt ei mitään muita kutsuja tule niin sitten mä voin tulla"

Vierailija
14/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mitään listaa selityksistä. Ihmisillä on omakin elämä, en vaadi mitään selityksiä tai perusteluja. Kutsu tulee jatkossakin. He tulevat, joille sopii tulla.

Vierailija
15/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan tästä oli ketju pari viikkoa sitten. Miksi taas uusi? Vai etkö osaa käyttää hakutoimintoja?

Vierailija
16/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei me varmaan jakseta tulla

- Ei päästä, kun se on ainoa päivä tällä viikolla, kun ehditään käymään kaupassa

- Ei ehditä, kun pitää maalata terassia

Nämä selitykset kolmelta eri tuttavapariskunnalta, eipä olla noiden selitysten jälkeen enää kutsuttu.

Vierailija
17/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi tökeröä olla tulematta juhliin? Okei, jos on rippijuhlat ja lapsen kummi ei tule, niin se on hiukan omituista, tai jos kyse on ihan lähimmistä sukulaisista tai parhaasta ystävästä. Itse en mene mihinkään sellaisiin juhliin, jotka eivät ole aivan pakollisia, koska en keksi mitään ahdistavampaa. Eipä ole tullut mieleen ilmoitella mitään syitä. Tökerömpää minusta on tuomita täällä toisten syitä! Varsinkin tuo, jonka mielestä se ei ollut kelvollinen syy, ettei ole mitään päällepantavaa. Juhliin osallistumiseen menee muutenkin rahaa, lahjat, matkat, yms. ja kaikilla eivät rahat tahdo riittää muutenkaan. Sitten jos olisi pukenut vain jotain mitä kaapissa sattuu olemaan, niin palstalla olisi valitettu siitä, miten juhlat menivät pilalle kun vieras pukeutui tökerösti.

Vierailija
18/18 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mitään syytä pitää kertoa?! Vai oletko ap se opiskelukaverini kaaso kolmen vuoden takaa? Laitoin viestin, etten osallistu polttareihin, sillä perheessämme on suruaika eikä minulla ole halua juhlia. Sinä kysyit että ai jaa, mitäs teillä on tapahtunut. En koskaan vastannut sulle, että minulle erittäin läheisen veljeni vauva oli juuri kuollut.

Ei niitä syitä tarvitse keksiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi