Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK: päivä- vai monimuotototeutus?

Vierailija
03.07.2017 |

Olen hakemassa sosiaalialalle syksyn hauissa. Punnitsen nyt kuitenkin kahden opetusmuodon välillä; kumpi olisi fiksumpaa itselleni?

Olen opiskellut muuta alaa päiväopetuksena, eikä se ollut juttuni. Mutta ehkä se johtui vain siitä, ettei ala ollut minua varten. Vai voisikohan olla mahdollisuus turhautua taas päiväopetukseen?
Turhautuminen osaksi varmasti johtui siitä, että olin aiemmin ollut muutaman vuoden työelämässä eikä parikymppiset luokkatoverit olleet parasta seuraa (vaikka itse olenkin samaa ikäluokkaa :D). Monimuoto-opiskelijat ovat vanhempia. Monimuoto-opintoihin on lisäksi 5 aloituspaikkaa enemmän, mutta hakijoitakin on varmasti huomattavasti isommissa määrin?

Lisäksi, tietääkö joku millaisella aikataululla yleensä hoito- ja sosiaalialan esivalintakoe järjestetään ja millainen se on?

Jelppikää hukassa olevaa, please!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne kouluun haet?

Vierailija
2/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin että ehdottomasti päivätoteutus (mulle parempi vaihtoehto), mutta jos aikaisemman perusteella se ei ole ollut sinun juttusi, niin luultavasti sitten monimuoto.

Monimuotototeutuksessa pitää kuitenkin ottaa huomioon se, että joutuu paljon enemmän itseopiskelemaan, ja tekemään tehtäviä. Päivätoteutuksessa yleensä riittää se, että on paikalla, ja saa tunnilla tehtävät tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne kouluun haet?

Laureaan, joka tarjoaa päiväopetusta vain Hyvinkäällä. Suht kaukana asuinpaikastani, mutta he tarjoavat mielenkiintoisen opetustarjonnan (vaihtelee hieman eri kampuksilla). Tiedä sitten mitä tehdä.

Ap

Vierailija
4/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin päivätoteutuksessakin hirveän vähän läsnäoloa...kaikki on verkossa. :D

Saako monimuoto-opiskelijat opintotukea?

Vierailija
5/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laureassahan päivätoteutuksetkin on täynnä verkko-opintoja. 

Vierailija
6/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin että ehdottomasti päivätoteutus (mulle parempi vaihtoehto), mutta jos aikaisemman perusteella se ei ole ollut sinun juttusi, niin luultavasti sitten monimuoto.

Monimuotototeutuksessa pitää kuitenkin ottaa huomioon se, että joutuu paljon enemmän itseopiskelemaan, ja tekemään tehtäviä. Päivätoteutuksessa yleensä riittää se, että on paikalla, ja saa tunnilla tehtävät tehtyä.

Kiitos vastauksestasi.

Se minua arveluttaisikin, että miten jaksaisi yksikseen kasvattaa tietoa täysin uudelta alalta ja miten luottaisin omaan itsenäiseen oppimiskykyyni. Tältä osin kallistuisin päiväopetukseen, mutta jaksaisiko sitä sitten pidemmän päälle.

Mitenköhän tentit järjestetään monimuotototeutuksessa?

Jos verkossa, kuulostaisi se houkuttelevammalta, koska olen tenttijännittäjä.

Plusmiinusnolla. :D

Ap

Vierailija
7/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin monimuodon, koska opettajat arvostavat niitä opiskelijoita enemmän (usein ihan perusteettomastikin). Eli saavat usein parempia joustomahdollisuuksia, lukujärjestykset on joustavampia jne. Lisäluennoille voit aina pyytää päästä osallistumaan, eivät koskaan kiellä sitä.

Tenttejä ei sosiaalialalla enää juurikaan ole. Suurin osa kurssisuorituksista on ryhmätehtäviä, jotka tehdään omalla ajalla. Joko koululla tai verkossa, ryhmän jäsenistä riippuen. Luentoja on kummassakin opintomuodossa minimaalisesti. Lähinnä annetaan tehtävä ja palautuspäivä ja sitten lopuksi katsotaan tehdyt esitykset yhdessä. Eli noin 2 lähipäivää/ 5op. Ei toki kaikissa aineissa näin.

Laita ne molemmat vaihtoehdoiksi ja katso kumpaan pääset :) 

Vanhoja pääsykoepisterajoja eri linjoihin löytää kyllä netistä.