Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok pukea tyttö kouluun veljien vanhoihin alusvaatteisiin ja muihin vaatteisiin?

Vierailija
02.07.2017 |

Eräässä keskustelussa:

Sitä ennen minulla oli aina veljien vanhat vaatteet, lelut, pyörät yms. Toinen oma asia joka minulle ostettiin oli tyttöjen pitkikset. Koulussa kiusattiin liikuntatunnilla vaatteiden vaihdossa kun käytin veljien vanhoja pitkiä kalsareita. Jouduin tappeluun ja jälki-istuntoon. Koulu ratkaisi kiusaamisen käskemällä äitiä ostamaan minulle tyttöjen alusvaatteet.

Ja toinen:

Mut kyllä kuitenkin ihan lapsena käytin isoveljeltä pieneksi jääneet vaatteet.

Minulle tulee vain mieleen, että äidillä on jotain mt-ongelmia tai sosiaalista osaamattomuutta, jos pukee tytön poikien vanhoihin alushousuihin ja lähettää kouluun kun tiedossa on liikuntaa. Tai että tyttö pukeutuu veljien vanhoihin vaatteisiin, farkut, paidat, kengät, takit. Vai onko tämä tosiaan teistä ihan normaalia? En tarkoita, että tytöillä pitäisi olla pinkkiä ja prinsessaa, mutta.. poikien alushousut menevät jo mielestäni lapsen kiusaamisen puolelle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aivan normaalia, että nuoremmat sisarukset käyttävät ainakin osaa vanhemmille sisaruksille pieneksi jääneitä vaatteita.- Mutta tietysti"hieman"  tylsää, jos nuorimmainen ei koskaan saisi mitään vain hänelle hankittua uutta ja omaa ja ennen kaikkea mieluista ja oman laista vaatetta. - Vaateilla kuitenkin aika moni haluaa ilmentää mm. omaa persoonaansa. Ja ellei muuta niin ihan perriaatteesta käyttää muita kuin vanhempien sisarusten vanhoja; jos siihen vain on taloudellisesti mahdollista. - Ja usein kyllä onkin, jollei aivan överiksi tarvitse mennä.  

Vierailija
2/4 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on enemmän kuin "hieman tylsää" jos tytön pitää käyttää poikien alushousuja! Ei helkutti soikoon se ole normaalia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo hygieniasyistä (sanokaa pakkomielteiseksi) olisi hyvä olla kaikilla omat alusvaatteet. Mutta mikäs siinä jos tyttö kulkee poikien vaatteissa noin muuten. Minulla oli useinkin isoveljeni vanhoja paitoja/huppareita päälläni, en tosin mistään prinsessahepeneistä välittänytkään.

Vierailija
4/4 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset käyttävät pääsääntöisesti itselle ostettuja vaatteita, mutta juuri pitkät kalsarit heillä kiertävät pojalta tytölle. Pojalla oli pienempänä esim. raidallisia, aukottomka kalsareita. En edes osaa sanoa olivatko esim. turkoosit kalsarit alunperin suunnattu tytöille vai pojille. Ostettiin usein pikkupojalle tyttöjenkin mallistosta, koska tyttöjen vaatteet ovat usein kapeampia ja sopivat pojan kirkkaisiin lempiväreihin.

Nyt koululaisina pitkät kalsarit ovat aina urheilumallistosta. Ne ovat tismalleen samanlaisia tytöille ja pojille. Mustia, aukottomia. Ei mitenkään häpeä noita, vaan esim. partioleirillä nukkuu mielellään tuossa mustassa alusasussa muiden nähden.

Tyttö tykkää myös isoveljensä huppareista ja Addun verkkareitakin käyttää joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi