Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä naimisissa oleva vela, miksi halusit naimisiin?

Vierailija
02.07.2017 |

Nykyaikana en oikein ymmärrä avioliittoa, mutta pystyn kyllä jollain tasolla ymmärtämään avioliiton taloudelliset ja juridiset hyödyt lapsiperheessä. Sen sijaan en ymmärrä niitä vela-pariskuntia, jotka haluavat naimisiin. Miksi? Mikä hyöty siitä on? Onko se vaan tarve saada sormukset ja näyttää maailmalle, että olette ihan oikeasti tosissanne?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin, että "sinä naimisissa oleva kala" ja tulin katsomaan, että mikä juttu tämä nyt on...

Olen itse vela enkä luultavasti tule menemään koskaan naimisiin koska koen sen itselleni vieraaksi, oli lapsia tai ei. Ns. ei ole mun juttu. Mutta ymmärrän kyllä, että miksi velat menee naimisiin, ihan samalla lailla siinä on avioliiton taloudelliset ja juridiset aspektit läsnä kuin lapsiperheissä. 

Vierailija
2/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole halunnut koskaan lapsia mutta avioliittoa kunnioitan ja olen halunnut naimisiin sen oikean kanssa. Suvussani on pitkiä liittoja. Onhan siinä ne juridiset puolensa, tavallaan haluan siis että suhteemme on virallinen, olemme toistemme ensisijaiset lähiomaiset aina yms. En sitä isommin osaa selittää, naimisiinmeno vaan oli minulle sekä miehelle tärkeää. Vaikka emme ole erityisen uskovaisia, menimme naimisiin kirkossa ja joku pieni osa molemmista varmaan halusikin sen "papin aamenenkin".. Minulle vieraampi on ajatus että lapsia tehdään nopeasti jopa usean henkilön kanssa mutta ei mennä naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä parisuhteen juridista vahvistamista tarvitaan ilman lapsiakin, esim. itse haluan, että puoliso saa ongelmitta jatkaa asumista kodissamme (joka on minun omistuksessani), vaikka minulle tapahtuisi jotain. Maistraatissa pistäytyminen on helppo keino tehdä suhteesta virallinen kaikkien mahdollisten lakien ja käytäntöjen suhteen. Sormuksia tai juhlia meillä ei ollut.

Vierailija
4/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naimisiinmeno on romanttisista ja juridisesti järkevää.

Vierailija
5/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviolitto on juridinen sopimus. Lasten kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
6/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuolisolla ei kuitenkaan taida nykypäivänäkään olla hirveästi oikeuksia, jos nyt ajattelee esimerkiksi että puoliso joutuu sairaalaan. Itse en ainakaan haluaisi, että vanhemmat tulevat tekemään päätöksiä puolison yli. Joka tietää mitä haluan. Lisäksi perimisasiat ja tuo mainittu asumisoikeus ym.

Sormuksethan saa ostettua ihan ilman maistraattia tai papin aamentakaan jos siitä olisi kyse :)

Vierailija
7/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksi niistä lapsiperheellisistä jotka jostain syystä kuvittelevat että maailman pitäisi pyöriä vain teidän ympärillä? Kaiken pitää yhteiskunnassa toimia juuri teidän perheen ehdoilla kun tehän olette LAPSIPERHE. Eihän nyt muilla voi olla mitään syytä mennä naimisiin. Oikeastaan ei saisi olla oikeuttakaan siihen kun tehän olette kuitenkin lapsiperhe ja se on jotenkin sinulta pois.

Vierailija
8/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeämpäähän se on lapsettomana taata, että puoliso esimerkiksi perii. Muutenhan kaikki tai ainakin osa omaisuudesta menee sisaruksille ja vanhemmille. Ja saa yhteisen kodin itselleen ilman että siihen tulee avopuolison perilliset koura ojossa jaolle. On myös aika tärkeää, että on virallisesti puolison lähin omainen, jos tapahtuu jotain, ettei toinen kykene enää vastaamaan asioista vaikka sairauden tai onnettomuuden takia.

Vierailija
9/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Vain lapsiperheillä oikeus kaikkeen.

Vierailija
10/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juridista hyötyä muuten avioliitosta lapsiperheelle on? Enemmän sitä juridista oikeutta minusta tarvitaankin jos yhteisiä lapsia ei ole. Varsinkin jos toisella on ja toisella ei.

Lisäksi tiedän että aviomieheni tulee olemaan elämäni tärkein ihminen aina (älkää tarttuko tähän, en koskaan voi tietysti sitä varmaksi tietää), kun lapsia ei ole tulossa. Miksi en haluaisi olla lain edessä perhettä?

11/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rakastan aviomiestäni ja avioliitto tuntui oikealta ❤️ En ole päivääkään katunut.

Vierailija
12/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätimme mennä naimisiin paristakin syystä. Yksi iso ja tärkeä syy oli se, että näin perimme toisemme ilman testamenttiakin. Jos emme olisi avioliitossa, pitäisi tehdä testamentti, koska muuten avopuoliso ei automaattisesti perikään puolisoa.

Aviopuoliso on muutenkin lähin omainen ja voi päättää esim. sairaanhoidosta ja hänelle ilmoitetaan, jos jotain sattuu. Eikä vanhemmille, tai sisaruksille.

Vähemmän tärkeitä syitä oli sitten mm. se, että oli kiva juhlia, saada lahjoja ja liihotella isossa prinsessamekossa :D

Vierailija
13/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni pystyi kutsumaan minua mieheksi, mutta minä en pystynyt kutsumaan häntä naiseksi tai vaimoksi, vaan jouduin käyttämään outoa termia AVOvaimo. Tämä alkoi ajan oloon ärsyttämään. Siinä se tärkein syy.

Lisäksi halusimme järjestää isot ja kivat bileet kunnon budjetilla.

Vierailija
14/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap joku ison lapsikatraan emäntä joka huuliaan lipoen odottaa, että saisi miehen vela-siskon omaisuuden itselleen? Tulee mieleen se juttu, kun sukulaisperhe tuli vela-pariskunnan kotiin kylästelemään ja yksi lapsista ihasteli taloa ja kommentoi, että tämä me saadaan sitten itselle kun te kuolette :´D Oli mennyt äityli vähän vaikeaksi ja small talk vähän kuivui siihen sitten.

Vierailija
15/16 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap joku ison lapsikatraan emäntä joka huuliaan lipoen odottaa, että saisi miehen vela-siskon omaisuuden itselleen? Tulee mieleen se juttu, kun sukulaisperhe tuli vela-pariskunnan kotiin kylästelemään ja yksi lapsista ihasteli taloa ja kommentoi, että tämä me saadaan sitten itselle kun te kuolette :´D Oli mennyt äityli vähän vaikeaksi ja small talk vähän kuivui siihen sitten.

Mitäh, ei voi olla totta! Tosin, kyllähän he saattavat saadakin. Vaikka olisivat aviossa, jos mies kuolee ensin = vaimo perii. Vaimo/leski kuolee = sisarukset perii (jos vanhemmat kuollut)... Testamentti siis myös avioliitossa saattaa kannattaa...

Vierailija
16/16 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviolitto on juridinen sopimus. Lasten kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Tämähän se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä