Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selviääkö opinnoista selvinpäin?

Vierailija
02.07.2017 |

Tää on nyt vähän tyhmä kysymys. Pääsin siis opiskelemaan AMK:uun, insinööriksi. Olen myös alkoholisti, ollut raittiina nyt vuoden. Jännittää opinnot, koska tiedän, että bileitä on paljon. En halua retkahtaa, koska sit jää putki päälle. Toisaalta en halua jäädä ulkopuoliseksi ja haluan osallistua vapaa-ajan toimintaan ym. Pitääkö ryypätä?onko kuinka yleistä alkottomuus? Joutuuko selittelemään juomattomuuttaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse juoda alkoholia jossei tahdo. Ei tarvitse selitellä.

Vierailija
2/7 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus soitti. Ihan takuuvarmasti joutuu selittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varutua etukäteen siihen, että se tulee olemaan vaikeaa ja vaatimaan sinulta erityistä huolellisuutta. Mutta kun ottaa bileisiin omat juomat mukaan ja juo niitä, niin ei siellä kukaan tule kyselemään, että onko lasissa limsaa vaiko limsaa sekoitettuna viinaan. Tai onko siinä mehua vai siideriä.

Vierailija
4/7 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus soitti. Ihan takuuvarmasti joutuu selittelemään.

Joo, kyllä sitä joutuu aika paljon selittelee. Minulla ei mitää ongelmaa ole alkon kanssa, en vaan pidä juomisesta. Onneks meidän ryhmässä oli muutama muukin, jotka eivät ryyppäämisestä olleet kiinnostuneet. Vähän ulkopuoliseksi sitä kyllä valitettavasti jää.

Vierailija
5/7 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikissa sellaisissa bileissä pärjäät helposti, joissa on omat juomat. Onko se huono selitys juomattomuudelle, että " olen jo lopettanut".

Vierailija
6/7 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hassua et suomessa onkin tollanen ajatusmaailma, et jää ulkopuoliseksi kun ei juo. Ja neuvotaan, että "salaa" juomattomuutesi ts. vie omat juomat ja esitä, että juot alkoa siinä missä muutkin. Itse opiskelen yliopistossa ja siellä meitä on paljon, jotka eivät käytä alkoa ollenkaan.

Vierailija
7/7 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta etkoille alkoholittomia oluita tai siidereitä, osassa on aika piilossa se alkoholiton-merkki joten ei tarvii kauheesti selitellä. Baarissa tilaa soodavettä limelohkolla, näyttää drinkiltä.

Tai sitten voi aina olla rehellinen ja kertoa asian laidan, mutta itse ajattelisin, että se tieto ei ihan kaikille opiskelukavereille kuulu.