Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko käytännöllinen mies haukku vai kehu?

Mies ymmällään
02.07.2017 |

Eräs nainen totesi minusta noin ja jäin miettimään, mitä se tarkoittaa. Eikös miesten odoteta olevan jännittäviä ja romanttisia ja käytännöllinen kuulostaa vähän noiden vastakohdalta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kaljamahainen, rekkamiehen hymy vilkkuen nauloja naputteleva mies, jolla sinapit kravatissa, kun itseään parfymoiva, ristiin rastiin paneksiva "komistus." Itsekin käytännön naisena näin sanon.

Miten ihmeessä tämä liittyy aiheeseen??

Vierailija
22/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu. Miten käytännöllisyys edes voisi olla muuta kuin positiivinen ominaisuus? Käytännölliset on kekseliäitä ja on järkeviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kaljamahainen, rekkamiehen hymy vilkkuen nauloja naputteleva mies, jolla sinapit kravatissa, kun itseään parfymoiva, ristiin rastiin paneksiva "komistus." Itsekin käytännön naisena näin sanon.

Miten ihmeessä se ei liittyis? Siten, et itse en tykkää epäkäytännöllisistä hienostelijoista. Yrität vaan ärsyttää, siinä kuitenkaan onnistumatta.

Vierailija
24/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten ihmiset yhdistää käytännöllisyyden käden taitoihin! En ajattele niiin. Pidän itseäni käytännöllisenä, vaikka olen tumpelo käsitöissä ym. Olen nainen. Mulle käytännöllisyys tarkoittaa mm. sitä, että asioista otetaan irti mahdollisimman paljon, hyödynnetään siten, että saavutetaan maksimaalinen hyöty mahdollisimman vähäisellä haitalla. Esim tuotteet on monikäyttöisiä, reissut tai tilan käyttö suunnitellaan huolellisesti, ettei mene hukkaan yms. Eikä esim sitä et osaako lyödä naulan seinään (no sen jopa osaisin minäkin!) :)

Vierailija
25/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä se ei liittyis? Siten, et itse en tykkää epäkäytännöllisistä hienostelijoista. Yrität vaan ärsyttää, siinä kuitenkaan onnistumatta.

Rauhoitu. En todellakaan yritä ärsyttää, mut en tajua miten tuo liittyy käytännöllisyyteen. Miten sinä määrittelet käytännöllisyyden?

Vierailija
26/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöllinen: älykäs, hoksaava, osaava, reipas, oma-aloitteinen, vakaa.

Tossa muutama mielleyhtymä joka mulle tulee sanasta käytännöllinen, sillon kun kuvataan ihmistä.

Joten kehu ehdottomasti.

Vierailija
27/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten ihmiset yhdistää käytännöllisyyden käden taitoihin! En ajattele niiin. Pidän itseäni käytännöllisenä, vaikka olen tumpelo käsitöissä ym. Olen nainen. Mulle käytännöllisyys tarkoittaa mm. sitä, että asioista otetaan irti mahdollisimman paljon, hyödynnetään siten, että saavutetaan maksimaalinen hyöty mahdollisimman vähäisellä haitalla. Esim tuotteet on monikäyttöisiä, reissut tai tilan käyttö suunnitellaan huolellisesti, ettei mene hukkaan yms. Eikä esim sitä et osaako lyödä naulan seinään (no sen jopa osaisin minäkin!) :)

Mun mies on hyvä tekemään käsillään ja tosi fiksu, ajatusta vaativassa työssä, mutta arkielämässä hyvin epäkäytännöllinen. Kun joku idea tulee päähän se pitää heti toteuttaa, eikä mieti olisko järkevämpää tehdä asia vähän myöhemmin kun muutenkin on esim. lähdössä samaan suuntaan/sääolosuhteet on suotuisammat/maksais vähemmän toisella tapaa tms. Eli ei ajattele yhtään pidemmälle kun saa jonkun idean. Se ei ole kovin käytännöllistä, koska usein pienellä pohdinnalla vois maksimoida tehokkuuden

Vierailija
28/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu. En todellakaan yritä ärsyttää, mut en tajua miten tuo liittyy käytännöllisyyteen. Miten sinä määrittelet käytännöllisyyden?

Olen täysin rauhallinen. Sanotaan nyt vaikka niin, et joku "Keekki" tyylinen mies ei pysyis mun matkassa. Molemmilla pitää olla vähän havuja saappaissa.

Vierailija
29/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin rauhallinen. Sanotaan nyt vaikka niin, et joku "Keekki" tyylinen mies ei pysyis mun matkassa. Molemmilla pitää olla vähän havuja saappaissa.

Keekki voi olla hyvinkin paljon käytännöllisempi havumieheen verrattuna. Ei "työmies" ole yhtä kuin käytännöllinen. Kirjoitinkin ylle esimerkin omasta miehestä, jolla on havuja saappaissa ja älyä päässä, mutta ei juurikaan käytännöllisyyttä tekemisissään. Osaa rakentaa vaikka mitä haluatessaan ja tekee työssään vaativia ratkaisuja. Silti pitää aina kysyä et miksi ihmeessä sinne kauppaan pitää mennä just nyt kun kohta viet lapsen synttäreille juhlimaan siihen kaupan viereen ja siinä on sitä luppoaikaakin just sopivasti... tai muuta. Käytännöllisyys on mun mielestä ennen kaikkea ajattelutapa.

Mut näköjään ihmiset käsittää käytännöllisyyden niin eri tavoin, et ap vois kysyä tältä henkilöltä mitä hän tarkoittaa ja miten käsittää käytännöllisyyden.

Vierailija
30/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöllinen voi tarkoittaa myös samaa kuin pragmaattinen. Eli ihminen, joka haluaa ratkaista ongelmat ja käsittelee asiat enemmän järjellä kuin tunteella.  Käytännöllisesti ajatteleva ihminen ei välttämättä ole paras sielunkumppani ihmiselle, jonka täytyy käydä "tunteet läpi" pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
31/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keekki voi olla hyvinkin paljon käytännöllisempi havumieheen verrattuna. Ei "työmies" ole yhtä kuin käytännöllinen. Kirjoitinkin ylle esimerkin omasta miehestä, jolla on havuja saappaissa ja älyä päässä, mutta ei juurikaan käytännöllisyyttä tekemisissään. Osaa rakentaa vaikka mitä haluatessaan ja tekee työssään vaativia ratkaisuja. Silti pitää aina kysyä et miksi ihmeessä sinne kauppaan pitää mennä just nyt kun kohta viet lapsen synttäreille juhlimaan siihen kaupan viereen ja siinä on sitä luppoaikaakin just sopivasti... tai muuta. Käytännöllisyys on mun mielestä ennen kaikkea ajattelutapa.

Mut näköjään ihmiset käsittää käytännöllisyyden niin eri tavoin, et ap vois kysyä tältä henkilöltä mitä hän tarkoittaa ja miten käsittää käytännöllisyyden.

Tarkoitit siis vähän eri asiaa. Itse tarkoitin sitä, että vaikka pärjää ja haluaa olla kanssani viikon askeettisella kesämökillä ja vieläpä nauttii siitä. Siellä kun voi tehdä kaikkia käytännöntöitä, kuten vaikka hakata halkoja.

Vierailija
32/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännöllinen voi tarkoittaa myös samaa kuin pragmaattinen. Eli ihminen, joka haluaa ratkaista ongelmat ja käsittelee asiat enemmän järjellä kuin tunteella.  Käytännöllisesti ajatteleva ihminen ei välttämättä ole paras sielunkumppani ihmiselle, jonka täytyy käydä "tunteet läpi" pitkän kaavan mukaan.

Ei ainakaan meillä. Olen tunteellinen ja käytännöllinen

Vierailija
33/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"käydä "tunteet läpi" pitkän kaavan mukaan."

No hyi..

Vierailija
34/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit siis vähän eri asiaa. Itse tarkoitin sitä, että vaikka pärjää ja haluaa olla kanssani viikon askeettisella kesämökillä ja vieläpä nauttii siitä. Siellä kun voi tehdä kaikkia käytännöntöitä, kuten vaikka hakata halkoja.

Siksi kysyinkin jo aiemmin miten sinä määrittelet käytännöllisyyden. Mutta juuri tästä syystä ap:n kannattaa varmistaa mitä ko henkilö tarkoittaa

Vierailija
35/35 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"käydä "tunteet läpi" pitkän kaavan mukaan."

No hyi..

No ok, ei tämä kuulosta kyllä mun jutulta :D

32