Miksi miehille ei kelpaa yh äidit?
Kommentit (34)
Itse haluaisin nimenomaan yh-äidin jota käydä iltaisin/öisin piristämässä arjen keskellä. Haluaako joku sähköpostiosoitteen?
Mulle kelpaa ihan kuka tahansa nainen.
Itse jäin yh-äidiksi 24-vuotiaana.
Oli juuri 3-vuotta täyttänyt lapsi ja sitten ihan vastasyntynyt.
Vuoden päästä siitä tapasin nykyisen mieheni jonka kanssa ollaan oltu yhdeksän vuotta. Meillä on 1 yhteinen lapsi(7-vuotias) ja toinen tulossa.
Ennen nykyistä miestä moni halusi suhteeseen kanssani. Lähes päivittäin tuli treffipyyntöjä. Ja kaikki miehet oli lapsettomia. Myös nykyinen.
Pidin huolta itsestäni, urheilin ja hymyilin.
Lapsetkin oli niin pieniä että tähän oli helppo tulla. Nykyiseni pitää kaikkia lapsia ominaan ja kohtelee tasa-arvoisesti.
Exä ei onneksi ole kuvioissa mukana. Ei ole koskaan ollutkaan.
Että minulla ohan toinen käsitys siitä etteikö yh-äideillä olisi vientiä sinkkumarkkinoilla.
Mitenniin ei kelpaa? Minusta siinä on jotain tosi kaunista että äidillä ja lapsella on niin tiivis yhteys. Mielelläni tutustuisin yh-äitiin. Minua ei edes haittaisi vapauttaa yh-äitiä hoitamaan lastansa täysipäiväisesti niin että kävisin itse töissä ja äiti olisi kotona lapsen kanssa. Voisiko joku yh kertoa missä nuoria yh äitejä voisi tavata? Olen aina miettinyt. Tuskin baareissa? Olen itse siis 25 ja hyvin työllistetty. En vain tiedä haluanko omia lapsia, mutta voisin kyllä mielelläni toimia isähahmona jos lapsi jo naiselta sattuisi löytymään. Nyt tämä kuulostaa jo treffi-ilmoitukselta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaa ihan kuka tahansa nainen.
Näin se useimmilla perusmiehillä on. Valinnanvaraa ei kauheasti ole niin on otettava se mitä saa.
Ihan hyvin kelpaa. Itselle ei tosin kelpaa enää kukaan,,,
Kyllä yh-äipillekin mies löytyy, mutta kyllä ne lapset tietenkin miesvalikoimaa vähentävät. Sitovathan ne äitiä kuitenkin melko paljon ja tuovat melkoisesti rajoitteita parisuhteeseen, joten miten ne voisivat olla vaikuttamatta äidin haluttuuteen. Oli pakko käyttää tuollaista sanaa, kun markkina-arvo on tällä palstalla pannassa, vaikka se olisi kuvaavin termi tuon tilalle.
Itsellä eri kokemus. Olen yh ja vientiä olisi, mutten huoli.
Se että jollakulla on yh-tausta tarkoittaa että on jo yhden tai usramman kerran tehnyt ISON virhearvion elämässään, eli pyöräyttänyt pennun ukon kanssa jota ei sit kuitenkaan ole saanut pidettyä isukkina. Toki joitakin leskiä on olemassa mutta luulisi lapsentekoa harkitsevan tosissaan. Kyllä kynnys alkaa viihdyttää naista ja jotain viittä lasta on aika korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja kaokki tutut olemme kelvanneet helpostikin ja paremmille miehille kuin lapsettomina sinkkuina. Ap taitaa olla joku katkera provoilijamies, jonka vaimo on häipännyt lasten kanssa.
Olisi periatteessa mielenkiintoista kuulla teidänlaisista lisää. Mitä olitte ennen lapsia ja nyt lasten kanssa; mistä arkenne koostuu? - Kai teillä on muutakin elämää kuin vain se, mikä pyörii lastenhoidon merkeissä. On vaikeahkoa uskoa, että kovinkaan monen naisen asema paranee kumppanin haussa sillä, että hänellä on "jo" lapsia.
Kuten täällä on huomautettu, että tällöin miehen - ja fiksuimmat miehet tiedostavat tämän ian itse- hurmata sekä nainen että saavuttaa laps(i)en luottamus. Ei helpp nakki.
Vai voisiko kyse olla myös naisen ikäryhmästä. Nainen jolla on keski-ikäisenä lapsia ovat lapsi tai lapset merkki naisen "normaaliudesta" ja kenties sitten lapseton keski-ikinen sinkkunainen mielletään kiukkuiseksi vanhaksipiiaksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin ei kelpaa? Minusta siinä on jotain tosi kaunista että äidillä ja lapsella on niin tiivis yhteys. Mielelläni tutustuisin yh-äitiin. Minua ei edes haittaisi vapauttaa yh-äitiä hoitamaan lastansa täysipäiväisesti niin että kävisin itse töissä ja äiti olisi kotona lapsen kanssa. Voisiko joku yh kertoa missä nuoria yh äitejä voisi tavata? Olen aina miettinyt. Tuskin baareissa? Olen itse siis 25 ja hyvin työllistetty. En vain tiedä haluanko omia lapsia, mutta voisin kyllä mielelläni toimia isähahmona jos lapsi jo naiselta sattuisi löytymään. Nyt tämä kuulostaa jo treffi-ilmoitukselta.
Ihanasti sanottu! Minut voit tavata lähinnä yliopistolla tai kaupassa, ellet tule kotoa hakemaan :)
Jos nyt jäisin yh:ksi, olisi ovella jono. Nytkin olisi ottajia, ja paperilla täydellinen timanttimies kaverini ainakin on viritellyt suhteita yksinhuoltajan kanssa, hän lapseton. Yhtä toista miestä ei taas paljoa haittaa että olen tekaissut lapsen tässä välissä, haluaisi minut vieläkin. En tiedä mitään viehättävämpää kuin lapsirakkaat miehekkäät miehet. Siis siinä on jotain tajuttoman suloista. En halua kuitenkaan enää lisää lapsia tämän yhden lisäksi koska jäi traumat vaikeasta sektiosta.
Huh!kyllä niitä tasokkaita miehiä on yh:oina.Kyllä ne johtajatkin eroavat ja lapsia heillä.Kun erotaan vanhempana niin ei sitä sellaista 20-30 v. mimmiä oteta siihen uusperheeseen ja vielä ylijäämäsinkkua mimmiä.