Rehellisesti: kehtaatko myöntää tänään olevasi isänmaallinen tai kansallismielinen?
Minä en. Toivon että kaikille tulisi selväksi etten ole mikään Venäjää nuoleskeleva sekopää kuten eräät.
Toivottavasti savu hälvenee näiden hörhöjen ympärillä pian.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin isänmaallinen.Inhoan mamuja. T. 48 v nainen.
Oi isänmaani kallis ihana , mi inhon mussa nostatat niin pyhän jalon...
(tässäpä alku jollekin uudelle isänmaalliselle runolle)
Vierailija kirjoitti:
Kehtaan myöntää etten ole tippaakaan isänmaallinen. Ymmärrän jossain määrin maiden rajat käytännön syistä, mutta samalla pallolla täällä kaikki tallataan. En tosin pidä planeetta Maatakaan sen suuremmassa arvossa kuin muitakaan planeettoja. Samaa maailmankaikkeutta kaikki. Enkä arvosta tätä tuntemaamme maailmankaikkeutta sen enempää kuin sitä osaa maailmankaikkeudesta joka on meille täysin hämärän peitossa. Uskon tasa-arvoon ja suvaitsevaisuuteen ja kansallismielisyys tuntuu täysin vieraalta itselle.
On aivan tajuttoman helppo jostain rauhallisesta koti-Suomesta ja kotisohvalta kirjoittaa noin, ja samalla vetää jotain mässyä napaan.
Jos olisit Irakissa, Syyriassa, Kongossa tms.niin kaipaisit Suomen RAJOJEN sisäpuolelle. Turvaan, rauhaan, puhtauteen, hyvinvointiin, vapauteen.
Suomen rajat suojelevat vielä jonkin verran meitä kaikenmaailman valloittajilta.
Kyllä, mutta järjellisissä rajoissa kylläkin, en vastusta ihan kaikkea, mutta en ole myöskään mikään ns. cu wa cci.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaan myöntää etten ole tippaakaan isänmaallinen. Ymmärrän jossain määrin maiden rajat käytännön syistä, mutta samalla pallolla täällä kaikki tallataan. En tosin pidä planeetta Maatakaan sen suuremmassa arvossa kuin muitakaan planeettoja. Samaa maailmankaikkeutta kaikki. Enkä arvosta tätä tuntemaamme maailmankaikkeutta sen enempää kuin sitä osaa maailmankaikkeudesta joka on meille täysin hämärän peitossa. Uskon tasa-arvoon ja suvaitsevaisuuteen ja kansallismielisyys tuntuu täysin vieraalta itselle.
On aivan tajuttoman helppo jostain rauhallisesta koti-Suomesta ja kotisohvalta kirjoittaa noin, ja samalla vetää jotain mässyä napaan.
Jos olisit Irakissa, Syyriassa, Kongossa tms.niin kaipaisit Suomen RAJOJEN sisäpuolelle. Turvaan, rauhaan, puhtauteen, hyvinvointiin, vapauteen.
Suomen rajat suojelevat vielä jonkin verran meitä kaikenmaailman valloittajilta.
Kuulostaa selvästi kuin: me vihreät ollaan niin hyviä ja ymmärtäväisiä vähän parempia ihmisiä.. Siis ihan oikeasti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omiensa puolta on pidettävä.
LOL, että ihan omiensa puolta. Voin kuule vakuuttaa etten ole samalla puolella kuin sinä, kapeakatseinen juntti.
Voi olla, että joskus kaipaat tukea myös meiltä kapeakatseisilta junteilta, jotka suvaitsevat jopa tuollaiset LOL-sivistymättömyydet.
Ei voi olla isänmaallinen jos ei ole valmis kuolemaan tämän maan puolesta.
En käytä noita sanoja koska rasistit on omineet ne, mutta pidän kyllä Suomesta.
Tietysti kehtaisin myöntää jos olisin mutta en ole.
Minä kyllä ihmettelen, mistä nyt yhtäkkiä tuli tämä leimautumisen pelko. Ihan oikeastiko tämä sakki on tähän asti mielestänne ollut täysjärkistä?
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kehtaisin myöntää jos olisin mutta en ole.
Mitä sitten teet tässä maassa? Lähde pois. Mene vaikka sinne afrikkaan.
Venäjä saisi ampua tänne ydinohjuksen. Mitä virkaa on maalla jonka kansalaiset ei ole isänmaallisia?
Miksi ihmiset jotka ei ole isänmaallisia edes ovat vielä tässä maassa?
Miksi he eivät lähde pois?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset jotka ei ole isänmaallisia edes ovat vielä tässä maassa?
Miksi he eivät lähde pois?
En ole isänmaallinen, enkä koe vastaavaa tunnetta mitään muutakaan maata kohtaan. Miksi siis lähtisin pois? Suomi on objektiivisesti katsottuna hyvä maa, niin toki on moni muukin maa, joten olen ihan tyytyväinen täällä.
Kansallismielinen siinä mielessä, että identifioidun kielen ja kulttuuritaustan perusteella suomalaiseksi.
Isänmaallinen en ole. Minusta Suomessa ei ole enää mitään puolustettavaa. En edes asu siellä enää.
En mä olis valmis kuolemaan tän maan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia muiden pitäisi sitten tukea sinua ja lapsiasi taloudellisesti ja fyysisesti?
Ei ongelmia sen myöntämisessä, että olen isänmaallinen. Jos kansallismielisyydellä tarkoitetaan sitä, että kannattaa kansallisvaltiota lähinnä käytännön syistä eikä haikaile valtioiden rajojen purkua tulevaisuudessakaan, niin olen myös kansallismielinen.
Näihin sanoihin voidaan liittää toisenlaisiakin merkityksiä, esim. muun kuin yhtenäiskulttuurin / samanmielisyyden vastustamista, kansallisuutta romantisoivien tunteiden lietsontaa tai rotuseparatismia.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Maan puolesta kuoleminen on muutenkin absurdia, ei minusta kenenkään tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Maan puolesta kuoleminen on muutenkin absurdia, ei minusta kenenkään tarvitsisi.
Venäjä rakastaa kaltaisiasi. Kukaan ei tappele vastaan.
Se, että suomalaiset rasistit ihannoivat Venäjää ei tarkoita sitä, että Putin tukee niitä (ainakaan poliittisesti ja rahallisesti).