Keski-ikäinen nainen: Mistä haaveilet?
Olen 42.v äiti-ihminen. Viime aikoina on tullut paljon mietittyä mitä sitä vielä elämältään haluaisi? Nyt on lapset ja perhe, työ ja koti. Aina sanotaan, että pitää olla haaveita. Tottakai haaveilen ja toivon, että lapsilla olisi kaikki hyvin, töitä riittäisi jne... Nuorempana minulla oli paljon haaveita, mutta nyt ei oikein mitään. Olen periaatteessa ihan tyytyväinen elämääni, mutta joskus mietin pitäisikö vielä ponnistaa kohti jotain uutta ja erilaista...
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Lomamatkoista ja nuorista miehistä.
t. sinkkunainen Helsingistä
Sama täällä. Olen tosin naimisissa.
Haaveilen hyvästä ihmissuhteesta. Olen parisuhteessa, mutta plääh...Toivoisin miesystävän, jonka kanssa olisin oikeasti läheinen, voisimme puhua avoimesti, harrastaa yhdessä ja olla fyysisesti lähellä.
Iltatähdestä. EI tule toteutumaan...
4-vuotias haaveilee hyvästä terveydestä ja yleiskunnosta, elämisen tasapainosta, matkoista, hyvistä väleistä aikuisten lasten kanssa, siitä että omat rakkaat vanhemmat saisivat elää rauhallisen loppunsa suht kivuitta ja vaikeuksitta.
Ylläolevat unelmat ovat tällä hetkellä totta. Unelma on että tämä rauha voisi säilyä.
Ja joo, opiskelen ja harrastan koko ajan uutta. Periaatteeni on että uusia asioita on kokeiltava.
En mistään. Stressi ja vaikeudet ovat nyt saaneet niskalenkin. Eräänä aamuna ajattelin, että en olisi pettynyt, jos en olisikaan enää herännyt. Oli itsellekin yllätys, on mulla yleensä ollut haaveita, edes jotain.
Haaveilen siitä, että aidosti innostuisin taas jostain. Olen hiipunut itseni kehittämisessä, kaikki on samaa harmaata päivästä toiseen. Yritykset uusien ystävien saamisesta karahtavat kiville. Mielenhallinta on tuottanut siinä mielessä tulosta, että en enää ole agressiivinen vaan yritän sietää ongelmiani. Tällä hetkellä haluaisin vaan huutaa ja rääkyä, saispa olla edes yhden viikonlopun ihan omissa oloissaan. Ukko makaa kännissä sohvalla ja syö jotain vitun raksuja. Katson itse kohta jonkun elokuvan, kunhan olen siivonnut suihkun viemärin. Kun joku soittaisi ja sanoisi, että mennään kävelylle ja huoltiskahville. Se olis ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
4-vuotias haaveilee hyvästä terveydestä ja yleiskunnosta, elämisen tasapainosta, matkoista, hyvistä väleistä aikuisten lasten kanssa, siitä että omat rakkaat vanhemmat saisivat elää rauhallisen loppunsa suht kivuitta ja vaikeuksitta.
Ylläolevat unelmat ovat tällä hetkellä totta. Unelma on että tämä rauha voisi säilyä.
Ja joo, opiskelen ja harrastan koko ajan uutta. Periaatteeni on että uusia asioita on kokeiltava.
Siis 54-vuotias piti olla.
terv. tämä 54 (ei 4) -vuotias...
(Haaveilen myös makeista nauruista joka päivä. Tässä oli yksi..)
Haaveilen osa-aikaeläkkeestä ja kolmannesta fuckbuddysta. N57, sinkku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 54-vuotias piti olla.
terv. tämä 54 (ei 4) -vuotias...
(Haaveilen myös makeista nauruista joka päivä. Tässä oli yksi..)
Minä jo ihmettelin, että onpa siinä varhaiskypsä 4-vuotias :D
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen hyvästä ihmissuhteesta. Olen parisuhteessa, mutta plääh...Toivoisin miesystävän, jonka kanssa olisin oikeasti läheinen, voisimme puhua avoimesti, harrastaa yhdessä ja olla fyysisesti lähellä.
Siis ihan sama. En haaveile mistään muusta kuin hyvästä parisuhteesta, jossa on rakkautta ja yhteenkuuluvuutta. Meillä ei ole kuin lapset ja asuntolaina.
Haaveilen siitä että lapsen elämä sujuisi hyvin, saisi opiskelupaikan ja töitä myöhemmin. Ymmärrän että kilpailu kiristyy, joten teen kaikkeni jotta tie olisi tasaisempi tulevaisuudessa. Itselleni toivon vakaata ja rauhallista elämää, haluaisin lukea kirjoja enemmän kuin nyt ehdin. Miehen kanssa salaisena haaveena on, että olisimme jonain päivänä isovanhempia. Asiat on muuten mallillaan nyt, näitä toiveita haudon vienosti.
Monesta monesta asiasta, joihin haluan perehtyä ja mitä haluan oppia. Esimerkiksi perhoset, kemia, virkkaaminen.
Vuorotteluvapaasta. Lähtisin reissuun. Lastenlapsista.
Olen 50-vuotias. Haaveilen vapaa-ajan asunnosta meren rannalla. Nykyinen mökki on ilman rantaa, tuntuu etten saa hengitettyä siellä.
Puolisosta...
On yksi lapsi joka on melkein aikuinen.
N47
Intoilen uusista kokemuksista niin työssä, vapaa-ajalla kuin sosiaalisissa suhteissakin,huikeasta seksistä, mielenkiintoisesta urasta, yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta, uusiin ihmisiin tutustumisesta, ihan samoista jutuista kuin 20 vuotta sitten.
Minäkin haaveilen kumppanuudesta. Hyvästä miehestä, joka rakastaisi ja jota rakastaa. (onhan mulla mies, mutta olemme ihan vieraantuneet toisistamme)
Haaveilen, että mieheni saa elää pitkään ja terveenä, enkä jää leskeksi. Miehelle myös toivon, että hänestä pidetään huolta jos minusta aika jättää ensin tai jos sairastun, mutta hänellä sentään on veli.
Lomamatkoista ja nuorista miehistä.
t. sinkkunainen Helsingistä