Miksi aspat on nykyään niin ammattitaidottomia?
Ihan kun ne olisi tullut sinne kauppaan suoraan pystymetsästä. Miksi ihmeessä ne ei ota koulutettuja ammattilaisia sinne töihin?
Kommentit (19)
Koska palkataan nuoria ja hyvännäköisiä tai suhteilla
Vierailija kirjoitti:
0/5
0/5 itsellesi. Oletko koskaan yrittänyt esimerkiksi kahvilassa pyytää keliakiaa sairastavalle sopivaa syötävää?
Samaa mieltä ap, onneksi tiesin itse paremmin miten toimia kun aspa neuvoi väärin .
Aika moni aspa on nykyään osa-aikatöitä pienellä palkalla tekeviä. Ei siinä hommassa valitettavasti tunnuta arvostettavan enää osaamista ja kokemusta, vaan sitä että on iloinen, pirteä ja tulee töihin pienellä palkalla silloin kun työnantaja sattuu muutaman tunnin tarjoamaan.
Ei sillä pysty työntekijöitä pitämään pitkään, jotka ehtisivät kasvattamaan asiantuntemustaan. Halvalla ei saa hyvää.
Miksi asiakkaat ovat nykyään niin barbaarimaisia? Aivan kuin heitä olisi pidetty neljän seinän sisällä vailla ihmiskontaktia koko ikänsä ja kun he vihdoin pääsevät ryömimään ulos luolastaan, niin ei löydy mitään tajua siitä miten ihmisten parissa tulee käyttäytyä. Mokomat elukat...
Koska nykyään tunnutaan olettavan ja vaativan, että pitäisi osata ja tietää kaikki mahdolllinen kaikesta. Ja kun eihän se kenellekään ole mahdollista, sitten pillitetään, että minä voin vaatia koska maksan sinun palkkasi 😂😂😂
Pystymetsästähän ne tuleekin. Se kouluttautuminen tapahtuu itseoppien siinä työpisteessä. Iso osa aspoista tekee sitä työtä opiskelun ohessa, toiset tulee suoraan kortistosta. Ennen pääsi siivoojaksi ilman koulutusta, nykyään ne on aspoja.
Heitä ei kiinnosta asiakaspalvelu, asiakas tulee usein häiritsemään työkaverin kanssa jutustelua. Omat kaverit ja sukulaiset palvellaan ensin.
Vierailija kirjoitti:
Pystymetsästähän ne tuleekin. Se kouluttautuminen tapahtuu itseoppien siinä työpisteessä. Iso osa aspoista tekee sitä työtä opiskelun ohessa, toiset tulee suoraan kortistosta. Ennen pääsi siivoojaksi ilman koulutusta, nykyään ne on aspoja.
Se ei vastaa siihen kysymykseen miksi yleensäkin otetaan ammattitaidottomia tuollaisiin töihin.
Aspat, myyjät jne ovat yhä useammin vuokratyövoimaa. Vuokratyöntekijöitä siirretään pisteeltä pisteelle, ja "koulutus" tapahtuu työn ohessa tekemällä virheitä ja oppimalla niistä. En tiedä ketä tämä systeemi palvelee, muuta kuin vuokratyöfirmoja.
Vierailija kirjoitti:
Aspat, myyjät jne ovat yhä useammin vuokratyövoimaa. Vuokratyöntekijöitä siirretään pisteeltä pisteelle, ja "koulutus" tapahtuu työn ohessa tekemällä virheitä ja oppimalla niistä. En tiedä ketä tämä systeemi palvelee, muuta kuin vuokratyöfirmoja.
Työpaikkoja. Yllättäviä/pidempiä sairaslomia ei aina saa paikattua omalla väellä. Vuokrafirmasta voi hyvällä tuurilla saada parinkin tunnin varoitusajalla tekijän, jolloin omille ei tule liikaa töitä tai joudu esim.aamuvuorolainen jäämään iltaan töihin.
Aivan sama mitä on osaamisen taso, jotenkin pärjää aina vaikka olisi lähes täysin kokematon.
Minä olen ollut kesätöissä huonekalumyyjänä nyt kaksi kuukautta ja edelleen tulee asioita eteen, joista pitää kysyä työkavereilta. Etenkin tuotetuntemukseen liittyviä asioita. Meillä on aika hirmuisesti erilaisia peittoja, tyynyjä, patjoja, huonekaluja eri materiaaleineen... Millään ei voi näin lyhyellä ajalla muistaa. Joitakin tuotteita tuntee hyvin, jotkut ovat taas ihan vieraita.
Tekemällä oppii ja jokainen on joskus aloittelija työssään.
Käyttäjä2918 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspat, myyjät jne ovat yhä useammin vuokratyövoimaa. Vuokratyöntekijöitä siirretään pisteeltä pisteelle, ja "koulutus" tapahtuu työn ohessa tekemällä virheitä ja oppimalla niistä. En tiedä ketä tämä systeemi palvelee, muuta kuin vuokratyöfirmoja.
Työpaikkoja. Yllättäviä/pidempiä sairaslomia ei aina saa paikattua omalla väellä. Vuokrafirmasta voi hyvällä tuurilla saada parinkin tunnin varoitusajalla tekijän, jolloin omille ei tule liikaa töitä tai joudu esim.aamuvuorolainen jäämään iltaan töihin.
Aivan sama mitä on osaamisen taso, jotenkin pärjää aina vaikka olisi lähes täysin kokematon.
Ne omat tekee aina ja poikkeuksetta 40 tunnin työviikkoja joten ylityöhön ei ole millään varaa. 40 tuntia! Kaupassa!
Rahalla saa. Pienellä rahalla vähän.
Pätee niin asiakaspalvelussa kun muussakin elämässä.
Näin nelikymppisenä olen varmaan tullut sen verran vanhaksi, että kaikki aspat näyttävät nuorille ja vaikuttavat kokemattomille. Ihan vain iloinen ilme tekisi monelle hyvää ja tekisi asiakastapahtumasta miellyttävän. Tuntuu, ettei viitsitä edes olla asiakkaalle ystävällisiä vaan murahdetaan ne pakolliset sieltä tiskin takaa. Mutta eipä sillä, minulla on varaa viedä rahani muuallekin.
terveisin monessa kahvilassa jo tälle kesällä käväissyt
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut kesätöissä huonekalumyyjänä nyt kaksi kuukautta ja edelleen tulee asioita eteen, joista pitää kysyä työkavereilta. Etenkin tuotetuntemukseen liittyviä asioita. Meillä on aika hirmuisesti erilaisia peittoja, tyynyjä, patjoja, huonekaluja eri materiaaleineen... Millään ei voi näin lyhyellä ajalla muistaa. Joitakin tuotteita tuntee hyvin, jotkut ovat taas ihan vieraita.
Tekemällä oppii ja jokainen on joskus aloittelija työssään.
Ei se neuvon kysyminen haittaa! Pääasia, että asenne on kohdillaan ja on halukkuutta ottamaan selvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystymetsästähän ne tuleekin. Se kouluttautuminen tapahtuu itseoppien siinä työpisteessä. Iso osa aspoista tekee sitä työtä opiskelun ohessa, toiset tulee suoraan kortistosta. Ennen pääsi siivoojaksi ilman koulutusta, nykyään ne on aspoja.
Se ei vastaa siihen kysymykseen miksi yleensäkin otetaan ammattitaidottomia tuollaisiin töihin.
Mitä ammattitaitoa tarvitaan vittumaisten asiakka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut kesätöissä huonekalumyyjänä nyt kaksi kuukautta ja edelleen tulee asioita eteen, joista pitää kysyä työkavereilta. Etenkin tuotetuntemukseen liittyviä asioita. Meillä on aika hirmuisesti erilaisia peittoja, tyynyjä, patjoja, huonekaluja eri materiaaleineen... Millään ei voi näin lyhyellä ajalla muistaa. Joitakin tuotteita tuntee hyvin, jotkut ovat taas ihan vieraita.
Tekemällä oppii ja jokainen on joskus aloittelija työssään.
Ei se neuvon kysyminen haittaa! Pääasia, että asenne on kohdillaan ja on halukkuutta ottamaan selvää!
Kiva että teitäkin on, jotka ovat tuota mieltä! :) Välillä nimittäin näkee nyrpeää naamaa, kun sanon asiakkaalle että nyt täytyy kyllä kollegalta kysäistä.
0/5