Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aspat on nykyään niin ammattitaidottomia?

Vierailija
01.07.2017 |

Ihan kun ne olisi tullut sinne kauppaan suoraan pystymetsästä. Miksi ihmeessä ne ei ota koulutettuja ammattilaisia sinne töihin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palkataan nuoria ja hyvännäköisiä tai suhteilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

0/5 itsellesi. Oletko koskaan yrittänyt esimerkiksi kahvilassa pyytää keliakiaa sairastavalle sopivaa syötävää?

Vierailija
4/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap, onneksi tiesin itse paremmin miten toimia kun aspa neuvoi väärin .

Vierailija
5/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni aspa on nykyään osa-aikatöitä pienellä palkalla tekeviä. Ei siinä hommassa valitettavasti tunnuta arvostettavan enää osaamista ja kokemusta, vaan sitä että on iloinen, pirteä ja tulee töihin pienellä palkalla silloin kun työnantaja sattuu muutaman tunnin tarjoamaan.

Ei sillä pysty työntekijöitä pitämään pitkään, jotka ehtisivät kasvattamaan asiantuntemustaan. Halvalla ei saa hyvää.

Vierailija
6/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiakkaat ovat nykyään niin barbaarimaisia? Aivan kuin heitä olisi pidetty neljän seinän sisällä vailla ihmiskontaktia koko ikänsä ja kun he vihdoin pääsevät ryömimään ulos luolastaan, niin ei löydy mitään tajua siitä miten ihmisten parissa tulee käyttäytyä. Mokomat elukat...

7/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään tunnutaan olettavan ja vaativan, että pitäisi osata ja tietää kaikki mahdolllinen kaikesta. Ja kun eihän se kenellekään ole mahdollista, sitten pillitetään, että minä voin vaatia koska maksan sinun palkkasi 😂😂😂

Vierailija
8/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystymetsästähän ne tuleekin. Se kouluttautuminen tapahtuu itseoppien siinä työpisteessä. Iso osa aspoista tekee sitä työtä opiskelun ohessa, toiset tulee suoraan kortistosta. Ennen pääsi siivoojaksi ilman koulutusta, nykyään ne on aspoja.

Vierailija
9/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ei kiinnosta asiakaspalvelu, asiakas tulee usein häiritsemään työkaverin kanssa jutustelua. Omat kaverit ja sukulaiset palvellaan ensin.

Vierailija
10/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystymetsästähän ne tuleekin. Se kouluttautuminen tapahtuu itseoppien siinä työpisteessä. Iso osa aspoista tekee sitä työtä opiskelun ohessa, toiset tulee suoraan kortistosta. Ennen pääsi siivoojaksi ilman koulutusta, nykyään ne on aspoja.

Se ei vastaa siihen kysymykseen miksi yleensäkin otetaan ammattitaidottomia tuollaisiin töihin.

Vierailija
11/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspat, myyjät jne ovat yhä useammin vuokratyövoimaa. Vuokratyöntekijöitä siirretään pisteeltä pisteelle, ja "koulutus" tapahtuu työn ohessa tekemällä virheitä ja oppimalla niistä. En tiedä ketä tämä systeemi palvelee, muuta kuin vuokratyöfirmoja.

12/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspat, myyjät jne ovat yhä useammin vuokratyövoimaa. Vuokratyöntekijöitä siirretään pisteeltä pisteelle, ja "koulutus" tapahtuu työn ohessa tekemällä virheitä ja oppimalla niistä. En tiedä ketä tämä systeemi palvelee, muuta kuin vuokratyöfirmoja.

Työpaikkoja. Yllättäviä/pidempiä sairaslomia ei aina saa paikattua omalla väellä. Vuokrafirmasta voi hyvällä tuurilla saada parinkin tunnin varoitusajalla tekijän, jolloin omille ei tule liikaa töitä tai joudu esim.aamuvuorolainen jäämään iltaan töihin.

Aivan sama mitä on osaamisen taso, jotenkin pärjää aina vaikka olisi lähes täysin kokematon.

Vierailija
13/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kesätöissä huonekalumyyjänä nyt kaksi kuukautta ja edelleen tulee asioita eteen, joista pitää kysyä työkavereilta. Etenkin tuotetuntemukseen liittyviä asioita. Meillä on aika hirmuisesti erilaisia peittoja, tyynyjä, patjoja, huonekaluja eri materiaaleineen... Millään ei voi näin lyhyellä ajalla muistaa. Joitakin tuotteita tuntee hyvin, jotkut ovat taas ihan vieraita.

Tekemällä oppii ja jokainen on joskus aloittelija työssään.

Vierailija
14/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2918 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja. Yllättäviä/pidempiä sairaslomia ei aina saa paikattua omalla väellä. Vuokrafirmasta voi hyvällä tuurilla saada parinkin tunnin varoitusajalla tekijän, jolloin omille ei tule liikaa töitä tai joudu esim.aamuvuorolainen jäämään iltaan töihin.

Aivan sama mitä on osaamisen taso, jotenkin pärjää aina vaikka olisi lähes täysin kokematon.

Ne omat tekee aina ja poikkeuksetta 40 tunnin työviikkoja joten ylityöhön ei ole millään varaa. 40 tuntia! Kaupassa!

15/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa. Pienellä rahalla vähän.

Pätee niin asiakaspalvelussa kun muussakin elämässä.

Vierailija
16/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nelikymppisenä olen varmaan tullut sen verran vanhaksi, että kaikki aspat näyttävät nuorille ja vaikuttavat kokemattomille. Ihan vain iloinen ilme  tekisi monelle hyvää ja tekisi asiakastapahtumasta miellyttävän. Tuntuu, ettei viitsitä edes olla asiakkaalle ystävällisiä vaan murahdetaan ne pakolliset sieltä tiskin takaa. Mutta eipä sillä, minulla on varaa viedä rahani muuallekin.

terveisin monessa kahvilassa jo tälle kesällä käväissyt 

Vierailija
17/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut kesätöissä huonekalumyyjänä nyt kaksi kuukautta ja edelleen tulee asioita eteen, joista pitää kysyä työkavereilta. Etenkin tuotetuntemukseen liittyviä asioita. Meillä on aika hirmuisesti erilaisia peittoja, tyynyjä, patjoja, huonekaluja eri materiaaleineen... Millään ei voi näin lyhyellä ajalla muistaa. Joitakin tuotteita tuntee hyvin, jotkut ovat taas ihan vieraita.

Ei se neuvon kysyminen haittaa! Pääasia, että asenne on kohdillaan ja on halukkuutta ottamaan selvää!

Vierailija
18/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei vastaa siihen kysymykseen miksi yleensäkin otetaan ammattitaidottomia tuollaisiin töihin.

Mitä ammattitaitoa tarvitaan vittumaisten asiakka

Vierailija
19/19 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se neuvon kysyminen haittaa! Pääasia, että asenne on kohdillaan ja on halukkuutta ottamaan selvää!

Kiva että teitäkin on, jotka ovat tuota mieltä! :) Välillä nimittäin näkee nyrpeää naamaa, kun sanon asiakkaalle että nyt täytyy kyllä kollegalta kysäistä.