Taitaa olla aika lunastaa osakkeita
Kommentit (27)
Osakkeissa himpan päälle 200k
S-junassa en muista paljonko, mutta n. 12 eri osuutta
Rahaa jotain 15k
Omaa asuntoako ei lueta. Jos, niin oma talo ehkä 300k
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outokumpu näyttää 92 % tuottoa vaikka onkin laskenut hitokseen viime aikoina.
Ostin kumpua 2.30 eurolla,myin pikkusen vajaalla 10llä pois. Eli ei enää löydy sitä salkusta.
Onneks olkoon. Kumpu on kyllä sellanen paperi, ettei siitä nyt tiedä, onko suunta ylös vai alas, vai mihin.
Vierailija kirjoitti:
mikäs on arvon pörssiguruilla salkun tämän hetken ykkösosake?
Historiallisesti omassa salkussa parhaita on tietty ne, jotka onnistunut ostamaan epävarmuuden aikoina pohjilta ja/tai silloin kun pörssitaival on vasta alussa ja liiketoiminta kehittymässä, ja joista sittemmin on kasvanut isoja osinkoa maksavia yrityksiä. Se, mikä tällä hetkellä voisi olla tulevaisuuden tähti on spekulaatiota. Siksi pyrin sijoittamaan yrityksiin, joihin uskon pitkällä aikajänteellä vrt. hetken hypessä nousevat (ja laskevat) kurssiraketit. Toisaalta kyllähän Talvivaarallakin teki hyvän tilin...
Mihin perustuu Bittiumin hurja hypetys?
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustuu Bittiumin hurja hypetys?
En tiedä, en ole analysoinut bittiumia. Minun vikani on että en koskaan sijoita hypeen. Analysoin itse yritykset. Jos en ymmärrä miten firma tekee arvon, en sijoita, jos yrityksen arvot ovat vastoin omia eettisiä arvoja, en sijoita, jos osinkotuotto ei ole terveellä pohjalla, en sijoita. Riskiprofiili on minulla suht korkea, mutta toisaalta tasapainotan sitä tietyillä arvoyhtiöillä ja osinkoaristokraateilla.
Vierailija kirjoitti:
Osakkeissa himpan päälle 200k
S-junassa en muista paljonko, mutta n. 12 eri osuutta
Rahaa jotain 15k
Omaa asuntoako ei lueta. Jos, niin oma talo ehkä 300k
Hajautuksen kannalta ei nyt mitenkään optimaalinen salkku imo.
Ostin kumpua 2.30 eurolla,myin pikkusen vajaalla 10llä pois. Eli ei enää löydy sitä salkusta.