Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen haukkui työni "juntiksi ja pöndeksi"

Vierailija
01.07.2017 |

Olin viime viikonloppuna elämäni ekoilla treffeillä illallisella mukavalta vaikuttavan naisen kanssa, ikää oli hänellä 20v ja itse olen 23v nuori mies. Kun aloimme puhumaan siitä mitä teemme työksemme, niin hän opiskeli yliopistossa kauppatieteitä ja kun itse kerroin olevani puutavaraa ajava rekkakuski niin hän kommentoi sitä "juntiksi, pöndeksi ja kouluttamattomien maalaistollojen ammatiksi" ja sen jälkeen koko loppuilta oli aika vaivalloista ja odotimme tavallaan kummatkin että söimme loppuun ja sit lähtö. Tää on ihan helvetin kiusallista. :(

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän papereita tämäkin Neiti Kauppatieteilijä pyörittää työkseen ja millä hienon takamuksensa pyyhkii (muista puunkäyttötavoista puhumattakaan), jos joku ei sitä puutavaraa kuljeta?

Vierailija
22/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan pilkkaisi toisen ammattia ja usko pois, arvostan puutavaran kuljetusta (voisin olla sun pomo), mutta toivon silti kumppanillani olevan edes jokin korkeakoulututkinto. Jos ei ole, se on hänen kunnioitettava valintansa, mutta se kertoo, että arvomaailmassamme on liian suuri ero. Arvostan koulutusta, ja kehtaan arvostaa, kun se on Suomessa ilmaista, eikä mikään Wanhalla rahalla ostettu statussymboli. Tyttö oli tökerö, kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan pilkkaisi toisen ammattia ja usko pois, arvostan puutavaran kuljetusta (voisin olla sun pomo), mutta toivon silti kumppanillani olevan edes jokin korkeakoulututkinto. Jos ei ole, se on hänen kunnioitettava valintansa, mutta se kertoo, että arvomaailmassamme on liian suuri ero. Arvostan koulutusta, ja kehtaan arvostaa, kun se on Suomessa ilmaista, eikä mikään Wanhalla rahalla ostettu statussymboli. Tyttö oli tökerö, kyllä.

Koulutus ei kyllä kerro arvomaailmasta mitään. Minä olen akateeminen, mutta lähellä oli, ettei minusta tullut satama-ahtaaja. Tiedän muuten yhden kauppatieteen maisterin, joka työskentelee huonekalupuuseppänä.

Niin tai näin, sekin kertoo paljon arvomaailmasta, että olettaa eri koulutustaustan omaavan ihmisen olevan varustettu eri arvomaailmalla. Koulutustausta ei myöskään kerro mitään varmaa yleissivistyksen tasosta, eikä myöskään älystä. Tilastollisia eroja voi löytyä, mutta yksilöt eivät noudattele tilastoja. Yleissivistykseltään kovin tuntemani henkilö oli viinuri/tarjoilija.

Omille lapsilleni olen tähdentänyt, että ryhdyt mille uralle tahansa, pyri olemaan siinä hyvä, niin pärjäät varmasti. Taloudellisesti ja henkisesti.

Vierailija
24/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuskit on kuuminta mitä tiedän. Iso auto ja moottorin hurina saa minut kuumaksi.

Vierailija
25/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei kyllä kerro arvomaailmasta mitään. Minä olen akateeminen, mutta lähellä oli, ettei minusta tullut satama-ahtaaja. Tiedän muuten yhden kauppatieteen maisterin, joka työskentelee huonekalupuuseppänä.

Niin tai näin, sekin kertoo paljon arvomaailmasta, että olettaa eri koulutustaustan omaavan ihmisen olevan varustettu eri arvomaailmalla. Koulutustausta ei myöskään kerro mitään varmaa yleissivistyksen tasosta, eikä myöskään älystä. Tilastollisia eroja voi löytyä, mutta yksilöt eivät noudattele tilastoja. Yleissivistykseltään kovin tuntemani henkilö oli viinuri/tarjoilija.

Omille lapsilleni olen tähdentänyt, että ryhdyt mille uralle tahansa, pyri olemaan siinä hyvä, niin pärjäät varmasti. Taloudellisesti ja henkisesti.

En luule, että tietyllä tavalla koulutetulla ihmisellä on tietynlainen arvomaailma. Sanoinkin, että "liian suuri ero arvomaailmassa" tjsp. Minulle koulutus ja itsensä ammatillinen kehittäminen on tärkeä arvo, ja jos siinä ollaan eri aaltopituuksilla, se on minulle liian suuri eroavaisuus. Ei minulle tarvitse perustella, että amiksetkin ovat mukavia ja mahdollisesti sivistyneitäkin, minulla on heitä perheessäni. Ymmärrän ja kunnioitan valintojaan, mutta elämänkumppaniksi en ottaisi. En mielestäni ole mikään snobi, kun Suomessa koulutuksensa voi valita vapaasti. Onneksi kumppaninkin.

Vierailija
26/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisosaamista omaavat duunareilla on usein varmemmat ja työuran aikana parempituloiset työmarkkinat kuin suurella osalla akateemisia. Luulisi fiksun kauppatieteilijän osaavan arvostaa edes sitä, jos ei muuta. Mutta kaikki kauppatieteilijät, ja varsinkaan parikymppiset, eivät ole aina kovin fiksuja.

Vierailija
27/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan pilkkaisi toisen ammattia ja usko pois, arvostan puutavaran kuljetusta (voisin olla sun pomo), mutta toivon silti kumppanillani olevan edes jokin korkeakoulututkinto. Jos ei ole, se on hänen kunnioitettava valintansa, mutta se kertoo, että arvomaailmassamme on liian suuri ero.

Kielenkäytön perusteella AP:n treffikumppanin arvomaailmassa ei paljon hurraamista ollut. Mutta uskot mihin uskot.

Vierailija
28/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan pilkkaisi toisen ammattia ja usko pois, arvostan puutavaran kuljetusta (voisin olla sun pomo), mutta toivon silti kumppanillani olevan edes jokin korkeakoulututkinto. Jos ei ole, se on hänen kunnioitettava valintansa, mutta se kertoo, että arvomaailmassamme on liian suuri ero.

Kielenkäytön perusteella AP:n treffikumppanin arvomaailmassa ei paljon hurraamista ollut. Mutta uskot mihin uskot.

Ei varmaan olekaan. Mutta koulutuksella on joillekin merkitystä. Muutenkin kuin "gold diggereille" ja pinnallisille ihmisille. Turha tässä on valehdellakaan.

Vierailija
29/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luule, että tietyllä tavalla koulutetulla ihmisellä on tietynlainen arvomaailma. Sanoinkin, että "liian suuri ero arvomaailmassa" tjsp. Minulle koulutus ja itsensä ammatillinen kehittäminen on tärkeä arvo, ja jos siinä ollaan eri aaltopituuksilla, se on minulle liian suuri eroavaisuus. Ei minulle tarvitse perustella, että amiksetkin ovat mukavia ja mahdollisesti sivistyneitäkin, minulla on heitä perheessäni. Ymmärrän ja kunnioitan valintojaan, mutta elämänkumppaniksi en ottaisi. En mielestäni ole mikään snobi, kun Suomessa koulutuksensa voi valita vapaasti. Onneksi kumppaninkin.

No minä näen koulutuksen ja itsensä ammatillisen kehittämisen myös tärkeänä, mutta eri perspektiivistä. Arvostan sitä, että ihmisellä on rautainen ammattitaito siinä, mitä hän tekee. Titteli ei ole mikään ammattitaidon mittari. Vielä enemmän arvostan sitä, että ihminen on laaja-alaisesti kiinnostunut asioista. Siinä asiassa titteli merkkaa vielä vähemmän.

Vierailija
30/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisiko AP sinunkin harkita opiskelemista vielä pidemmälle? Onhan tuo aika nolo ammatti kun ei tuollaisessa työssä tarvitse edes aivoja käyttää, Opiskele vaikka insinööriksi tai jotain.. 

Vierailija
31/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah, sivitymätöntä käytöstä treffikumppaniltasi. Jätä moinen omaan arvoonsa, jokainen työ on tärkeä.

Vierailija
32/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisiko AP sinunkin harkita opiskelemista vielä pidemmälle? Onhan tuo aika nolo ammatti kun ei tuollaisessa työssä tarvitse edes aivoja käyttää, Opiskele vaikka insinööriksi tai jotain.. 

Ei tarvitse aivoja käyttää? Luulen, että ilman toimivia kelpo aivoja ei selviä, kun on peruutettava perävaunullista ajoneuvoa mutkaisilla metsäteillä.

Taidat olla aito perusinsinööri, kun moista potaskaa suollat lauantai-iltana niin, että muut joutuvat häpeämään nolouttasi.

Vierailija
33/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän papereita tämäkin Neiti Kauppatieteilijä pyörittää työkseen ja millä hienon takamuksensa pyyhkii (muista puunkäyttötavoista puhumattakaan), jos joku ei sitä puutavaraa kuljeta?

Hahahah :D tuo oli paha!

Vierailija
34/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää täysin paikkansa, ne akateemiset jotka itse tunnen on ihan fiksjuja ja mukavia, mutta sitten on taas niitä akateemisia jotka on oletettavasti "fiksuja ja sivistynyttä" mutta ovat siis todellisuudessa tosi moukkamaisia ja hienostelevaisia ja käyttävät tuota "olen akateeminen" korttia tekosyynä omalle paremmuudellensa. Itsehän olen siis logistiikan tutkinnon käynyt ammattikoulussa ja armeijan kautta saanut nuo CE ajokortit siviiliin ja sen jälkeen mennyt puutavarakuljetusta opiskeleen, mua on usein luultu joksikin lukiolaiseksi pojankoltiaiseksi. 

ap

Vierailija
35/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ei tarvitse aivoja käyttää? Kokeileppa 60 tonnisella rekalla kulmaperuutusta ahtaalla metsätiellä jossa on riski että koko rekka ja kärri menee ojaan tai puihin, eikä se rekkamiesten työ välttämättä ole pelkkää ajamista :D 

ap

Vierailija
36/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani siitä, että tapasit erittäin epäkohteliaan naisen.

Toivottavasti pääset seuraavan kerran treffeille naisen kanssa, joka arvostaa sinun työtäsi.

Vierailija
37/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä epäkohteliasta ja törkeää käytöstä. Kannattaa vaan sivuuttaa tuollaiset ihmiset.

Vierailija
38/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele asiaa niin, että sinä olet jo palkkatöissä, nettomaksaja, ja tämä deittisi on säälittävä ikiopiskelija vailla tulevaisuutta, joka elää sinunkin veroeurojesi turvin. Et kai maksanut ruokia itse kokonaan?

Ikävä kyllä tarjosin hänellekin, kun ajattelin herrasmiehenä tarjota ekoilla treffeillä ja tässä oli kiitos.

ap

Nykyisille suominaisille ei pidä ikinä tarjota mitään tai esittää herrasmiestä. Suomalainen nainen ei sitä yksinkertaisesti ansaitse.

No ei nyt yhden tapauksen takia voi yleistää, omasta mielestäni suomalaiset naiset ovat meille suomalaisille miehille juurikin ne parhaimmat naiset. =)

ap

Vierailija
39/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli tukkikuski. Rahasta ei ollut silloin koskaan puutetta. Elin aika yltäkylläisen lapsuuden 70 luvulla. Nyt olen naimisissa tutkijan kanssa ja itselläni akateeminen loppututkinto. Ja rahasta koko ajan tiukkaa.

Aika huonosti käyttäytyvä ja todella naivi treffikumppani sinulla oli. Sääli.

Vierailija
40/41 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, mikä junttiämmä! Olisit jättänyt ruuat maksamatta. Ja ei tainnut tyttö tietää, että rekkamiehillä on usein aika kova liksa ;) jopa parempi, kuin heillä itsellään tulee ikinä olemaan yliopistokoulutuksesta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi