Miten suhtaudut siihen jos huomaat että joku ei pidä sinusta?
Kommentit (24)
Joidenkin kanssa vain tulee sellainen öljy vs. vesi -fiilis kun ei kemiat vaan millään kohtaa. Tunne on tällöin yleensä molemminpuolinen ja todennäköisesti jatkossa vietämme vähemmän aikaa keskenämme.
Yritän suhtautua neutraalisti. Otan hieman hajurakoa ja välimatkaa, en pyri aktiivisesti puheisiin. Olen ehkä viileämpi ja muodollisesti kohteliaampi kuin muille.
Huomaan, että asia jollain tasolla satuttaa; ilmeisesti minulle on tärkeää tuntea itseni pidetyksi.
Riippuu tapauksesta. Jos en itsekään pidä ko. henkilöstä niin ei haittaa, mutta jos se on joku josta pidän/potentiaalisesti pitäisin, sitten tunnen itseni huonoksi. Käyttäytymiseeni ei silti vaikuta, olen peruskohtelias kaikille.
Ennen minua harmitti tuollaiset, varsinkin työpaikalla missä on pakko olla tekemisissä niidenkin ihmisten kanssa jotka eivät pidä minusta tai joista itse en niin välitä. Olen siivooja ja muutamien omasta mielestään korkea-arvoisempien henkilöiden mielestä heidän ei tarvitse minua tervehtiä. Nykyään toivotan aina tietyille hapannaamoille iloisesti kuuluvalla äänellä "hyvää huomenta" niin niiden on vähän pakko vastata :)