Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkärintodistus, kuume laskenut buranalla

Vierailija
30.06.2017 |

Auttakaa! Olen toista päivää sairaana, ja sain tänään tietää, että tarvitsen lääkärintodistuksen. Mulla on ollut kuumetta ja pää ihan törkeän kipeä. Olen pääkivun takia ottanut buranaa, joka on samalla laskenut kuumeen alas. Olen kesätöissä, enkä ole tietoinen mistään työterveydenhuollosta, joten todistus pitäisi saada terveyskeskuksesta. Onnistuuko jos terveyskeskuksessa sanoo että kuume on laskenut buranan takia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kyllä, mutta eilinen menee omaan piikkin.

Vierailija
2/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla ny joku räkätauti on, niin ei siihen kuumetta vaadita, että saikun saa. Ja uskotaan kyllä, jos sanot että Buranalla kuume laski. Kyllähän se kuume muutenkin vaihtelee, usein illasta on korkea ja aamulla voi olla normaalilämpö.

Jos taas on pelkkä päänsärky ja kuume, eikä ilmene muita oireita, niin oireiden jatkuessa vielä maanantaina kannattaisi tarkistaa virtsanäyte ja tulehdusarvo.

Nyt on ollut jotain epämääräistä kuume-kuvotus-lihassärky -virustautia liikkeellä, että ei kannata säikähtää. Todennäköisesti paranet päivän-parin päästä. T. Lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä festarit teidän pitäjässä on tänä viikonloppuna ;)

Vierailija
4/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tästä! Olen kesätyösetelillä töissä, joten mulla menee tää niin, että ne päivät, jotka olen ollut pois, siirtyy työsuhteen loppuun. (ts. jos työsuhde loppuisi 16.7 niin tekisin sen jälkeen vielä 17.-18.7 töitä) Osaako joku sanoa, miten tämä siis menee? Työnantajalle maksetaan joka tapauksessa x euron suuruinen korvaus kaupungin toimesta.

-ap

Vierailija
5/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sulla ny joku räkätauti on, niin ei siihen kuumetta vaadita, että saikun saa. Ja uskotaan kyllä, jos sanot että Buranalla kuume laski. Kyllähän se kuume muutenkin vaihtelee, usein illasta on korkea ja aamulla voi olla normaalilämpö.

Jos taas on pelkkä päänsärky ja kuume, eikä ilmene muita oireita, niin oireiden jatkuessa vielä maanantaina kannattaisi tarkistaa virtsanäyte ja tulehdusarvo.

Nyt on ollut jotain epämääräistä kuume-kuvotus-lihassärky -virustautia liikkeellä, että ei kannata säikähtää. Todennäköisesti paranet päivän-parin päästä. T. Lääkäri

Joo kuulostaa samalta taudilta! Kiitos tästä, pitää käydä tarkistuttamassa nuo arvot jos tämä jatkuu,

-ap

Vierailija
6/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kun olisikin. :D :D

Vierailija
7/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuska on ainakin tänä viikonloppuna. Ja sinne tulee ihmisiä muualtakin kuin samaisesta pitäjästä ;)

Ja onhan se nyt koko viikonloppu ihan täyttä TUSKAA! :'D  ei siinä töihin kykene.

Vierailija
8/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihme ettei töiden alkaessa olla perehdytetty yhtään sen paremmin, että olisi kerrottu sairas- ja muiden poissaolojen käytänteistä.... Miten toimia, minne ottaa yhteys jne... Tiedän muuten tapauksen, jossa ei oltu kerrottu edes miten tauot pidetään ja kuinka usein, minkä pituisia jne... siinä oli nuori kesäduunari ollut ihmeissään, että saako työajan aikana käydä syömässäkin?! Kaikille ensikertalaisille nämä eivät ole ihan selviä asioita...

Vierailija
9/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muistutus työnantajille, eli selkeät pelisäännöt (nuorille) kesäduunareille. Kerrotaan miten sairastapauksessa menetellään, kenelle ilmoitetaan ja miten, tarvitaanko lääkärintodistus, mistä se haetaan jne. Ei tarvitse nuorten sitten kysellä keskustelupalstoilla että riittääkö tekstari tai mistä sen todistuksen saa.

Vierailija
10/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on ollut liikkeellä?

Nimim. Täällä on kuume 38 kolme päivää, joka ei laske lääkkeillä, kurkkukipu, lihaskipu ja juurikin kuvotus! Ei normaali flunssa ainakaan minulle..

Vierailija
11/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihme ettei töiden alkaessa olla perehdytetty yhtään sen paremmin, että olisi kerrottu sairas- ja muiden poissaolojen käytänteistä.... Miten toimia, minne ottaa yhteys jne... Tiedän muuten tapauksen, jossa ei oltu kerrottu edes miten tauot pidetään ja kuinka usein, minkä pituisia jne... siinä oli nuori kesäduunari ollut ihmeissään, että saako työajan aikana käydä syömässäkin?! Kaikille ensikertalaisille nämä eivät ole ihan selviä asioita...

Tämmöinen tilanne on käynyt mulle. Ei kerrottu tauoista mitään, kello oli yli kolme iltapäivällä ennen kuin toinen harjoittelija käski syömään. Oli siinä opettelua kun perehdytystä ei juurikaan ollut.

Vierailija
12/12 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen joskus miettinyt tota että jos esim. lapsella on kuumetta annan yleensä heti buranaa ja kuume on laskenut siihen mennessä kun mennään lääkäriin (jos siis on tarve ylipäätänsä mennä lääkäriin). Tietenkin kerron paljon kuumetta on ollut ja että on laskenut buranan jälkeen. Olen siis miettinyt sitä että pitäisikö pantata buranan antamista lääkärin käynnin jälkeen jotta ei potilas olisi turhan hyvävointinen siihen todelliseen vointiin nähden.  Mutta en ole ikinä näin tehnyt. Kyllä nyt terveydenhuollossa pitäisi uskoa että jos kuumetta on ollut niin sitä on ollut ja minä en ainakaan halua että lapseni kärsii kuumeisesta huonsota olosta jos paremman olon saa buranalla joten annan sitä vaikka tiedän että lääkäriin mennessä on taas ihmeen terveen oloinen. Ja en minä oikeastaan ikinä ole pelkästään kuumeen vuoksi kärräämässäkään vaan aina on jotain muuta syytä  kuten esim. epäilys korvatulehduksesta. Monesti ei lääkärit vastaanotolla edes mittaa kuumetta.

Yhdellä lapsellani oli 39,7 kuume ja olimme viemässä lääkäriin. No, lapsi halusi ensin ottaa buranan koska vointi oli niin huono. Buranalla se kuume lähti sitten hyvin vetämään alas. Lapsi (siis teini-ikäinen) ei enää halunnut mennä lääkäriin ja koska vointi oli taas aika hyvä kuumeen laskettua emme menneetkään. Eikä sitten tarvinnutkaan koska kuume ei ikinä enää kavunnut noin ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi