Paljonko maksaa kouluruokailu?
Siis sitten kun sen itse joutuu maksamaan. Lukiossa/yliopistossa, esimerkkejä?
Kommentit (14)
5-10 euroa. Riippuu siitä, minkä aterian ottaa. Keittolounas on halvempi.
Lukiossa on maksuton ruokailu kuten peruskoulussakin.
Lukiossa et maksa itse ruokailusta, yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa saa Kelan ateriatuettu ruokailu tällä hetkellä maksaa opiskelijalle maksimissaan 2,60€
Kaikissa toisen asteen oppilaitoksissa on maksuton ruokailu.
Mutta yhteiskunnalle tietysti paksaa halvimmillaan 2 euroa annos, kalleimillaan 8 euroa. Ero tulee lähinnä pikkukuntien logistiikan kalleudesta.
Yliopistolla en ole syönyt vähään aikaan, mutta viitisen euroa opiskelijoille ja pari euroa enemmän ulkopuolisille. Unicafen ravintolat ovat siis avoimia kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Lukiossa et maksa itse ruokailusta, yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa saa Kelan ateriatuettu ruokailu tällä hetkellä maksaa opiskelijalle maksimissaan 2,60€
Miltähän vuodesta tämä "tieto" on?
Ehkä sillä saa näkkileipäaterian maidolla. Mutta kyllä siellä n. viisi euroa pulitetaan lounaasta. Edullista toki tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sillä saa näkkileipäaterian maidolla. Mutta kyllä siellä n. viisi euroa pulitetaan lounaasta. Edullista toki tämäkin.
Lienet jatko-opiskelija? Silloin se on 4, 70 euroa. Perustutkintoa suorittavalle tämän 2,60.
Kannattaa kyllä syödä yliopistolla! Toki sitä makaronia tekee halvemmalla himassa, mutta siellä saa ihanat salaatit ja leivät ja ruoka ainakin täällä Helsingin kampuksella on melko hyvää.
Opettajana maksan kouluruoasta noin 5e. Ihan kohtuullinen summa mielestäni paitsi puuropäivinä aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Jyväskylässä nykyinen
http://www.ilokivi.fi/paivalla/lounas/aukioloajat-hinnasto/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo näytti olevan 2,60 ainakin Juveneksella.
http://www.juvenes.fi/fi-fi/opiskelijatjakampukset/opiskelijaravintolat…
Ja kuten edellä moni sanonut, on se opiskeluruoka myös Turussa sen 2,6. Täällä toimii mm Unica.
Oulussa yliopistolla 2,60 ja amkissa 0,90.
Kyllä ainakin metropolialla ja laureassa ruoka maksaa 2,60e. Toki jos lisäpihvejä yms haluaa niin maksaa extraa.
20 centtiä