Oletko jo lopettanut juoksemisen? Minkä ikäisenä äitisi lopetti juoksemisen? Ajatteletko koskaan, että jossakin vaiheessa et ota enää juoksuaskelia ollenkaan? Minkä ikäisenä haluaisit sen tapahtuvan?
Omien vanhempieni en ole nähnyt juoksevan 45 ikävuoden jälkeen, mikä on minusta aika varhain. Itse toivon juoksevani seitsemänkymppiseksi saakka.
Kommentit (24)
Lopetin juoksemisen 30v iässä. Selkäleikkauksen jälkeen ei pystynyt ottamaan juoksuaskeleita, koska en tiedä, kantaako jalkani vai ei.
Isäni on 64 ja juiksee yhä. Äitini 56 ja pyöräilee, koska ei polvivamman vuiksi voi juosta. Itse olen 22 enkä ole eläissäni käynyt juoksulenkillä enkä myöskään aio käydä. Mulle riittää sali, rullaluistelu, hiihto ja pyöräily. Tieten sitä ehkä viis alkulämmittelynä juosta matolla, mutta en ikinä lämmittele yhtään mitenkään muutenkaan.
Mä olin jotain vähän päälle 40-vuotias, kun lenkkeilyssä pahasti kipeytyneessä jalassa diagnosoitiin Mortonin neurooma. Tulee kuulemma liiasta korkokenkien käytöstä... kumma juttu, en ole koskaan käyttänyt. Vaiva pysyy melkein oireettomana, kun ei pahemmin juokse tai hyppele, oirehtiessaan estää kävelemisenkin. Kaikki hoitokeinot leikkausta lukuunottamatta kokeiltu, ei auta, ei voi juosta enää.
Lopetin 42 v. Ihmettelin, kun sykemittari meni nollille. Sittemmin tajusin, että saan siitä rytmihäiriöitä. Tutkimusten jälkeen kardiologi sanoi, ettei voi suositella juoksemista tai vastaavaa.
Vanhempieni en ole varmaan koskaan nähnyt juoksevan. He uivat ja hiihtävät vieläkin, mutta eivät juokse.