Koitettiinkohan minua huijata Guns N Roses -lipun oston kanssa?
Varokaa ihmiset ostamasta nykyaikana näitä jälleenmyytyjä lippuja! Vaadin myyjää antamaan printin henkkreistaan, ennen kuin ostan lipun, että jos se ei toimi portilla (=viivakoodia jettu muuallekin) niin tiedän kuka minua edes kusetti. Sain myyjältä, joka oli lipun omistajan kaveri, myyjän henkkarit ja kyseessä oli "pysyvä oleskelulupa" ilman hetua!
Kun sanoin (jo epäluuloisena), että haluan henkilöllisyyden, jossa on hetu, niin vastaukseksi sain pyynnön, että laitan kuvan heille omasta henkilöllisyydestäni siltä varalta, että käytän myyjän henkilöllisyyttä väärin!
Siis jo on paksua. Aivan kuin minä voisin tehdä henkilötunnuksettomalla henkilölliyydellä yhtään mitään väärinkäytöksiä!
Myynnissä oli vähän parempi 300e:n lippu 150e:n hintaan. Joopa joo.
Kommentit (15)
En minä ainakaan hetuani alkaisi jaella jos lipun päätyisin myymään. Sitä voi väärinkäyttää monilla tavoilla. Jos ostaa printtilipun, niin sen voi tehdä turvallisesti vain siten, että myyjä tulee mukaan portille asti ja vasta kun lippu on hyväksytty niin raha vaihtaa omistajaa.
En todellakaan olisi antanut myyjänä noita tietoja.
Enpä kyllä itsekään antaisi koko nimeäni ja henkilötunnustani tuntemattomalle lipunostajalle. Oleskeluluvissa on muuten hetun loppuosa takapuolella, mikä on ihan järkevää; useimmiten katsotaan vain syntymäaika (esim. kaupan tai Alkon tiskillä), ei loppuosaa tarvitse kaikille näytellä.
Miksi ylipäätään tuette trokareita epärehellisessä toiminnassaan? Olen ennemmin ilman lippua jos olen ollut itse niin hidas, etten ole saanut aikaiseksi ostaa virallisia teitä kuin tuen tuollaista perseilyä.
juuri sinunlaistesi ihmisten takia trokalit pystyvät jatkamaan bisneksiään. jos kukaan ei ostaisi hämärähemoilta lippuja, niin hämärämiehet joutuisivat lopettamaan lippujen välityksen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään tuette trokareita epärehellisessä toiminnassaan? Olen ennemmin ilman lippua jos olen ollut itse niin hidas, etten ole saanut aikaiseksi ostaa virallisia teitä kuin tuen tuollaista perseilyä.
On niitäkin "trokareita", jotka eivät oikeasti vain pääse itse paikalle ja myyvät lipun sen oikealla hinnalla tai halvemmalla. Tälle keikalle on kyllä ollut lippuja pitkään myynnissä, joten saa kyllä syyttää itseään jos ei ole lippua ajoissa hankkinut. Jotkut keikat taas myydään minuuteissa loppuun ja silloin kaikilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kääntyä trokareiden puoleen. Silloin lipun ostoa kannattaa kyllä viivytellä, koska lisää lippuja saattaa vapautua myyntiin lippukaupassa ja useat trokarit joutuvat viime hetkellä laskemaan lipun hinnan alkuperäisen hinnan alle jos ei mene kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan hetuani alkaisi jaella jos lipun päätyisin myymään. Sitä voi väärinkäyttää monilla tavoilla. Jos ostaa printtilipun, niin sen voi tehdä turvallisesti vain siten, että myyjä tulee mukaan portille asti ja vasta kun lippu on hyväksytty niin raha vaihtaa omistajaa.
No, lippua myydessä sitä voi käyttää paljon todennäköisemmin väärin. Eli riski noissa on todellakin ostajalla. Jos myyjä on rehellinen, niin esim. mv-valokopio ajokortista ei pitäisi olla väärinkäytettävissä mitenkään. Ja Live Nation jopa ohjeistaa sivuillaan, että jos kalliimman vip-lippupaketin on saanut lahjana (tai ostanut toiselta), niin mukana tulisi olla tämän henkilön henkkarit tai kopio niistä. Olin ostamassa vip-tyyppistä lippua. Periaatteessa ymmärrän, että myyjää voi pelottaa antaa noita tietoja, mutta typerää kuvitella, että minä haluaisin ottaa riskin maksaa tyhjästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Enpä kyllä itsekään antaisi koko nimeäni ja henkilötunnustani tuntemattomalle lipunostajalle. Oleskeluluvissa on muuten hetun loppuosa takapuolella, mikä on ihan järkevää; useimmiten katsotaan vain syntymäaika (esim. kaupan tai Alkon tiskillä), ei loppuosaa tarvitse kaikille näytellä.
Tässä se ei ollut. Itseasiassa sen verran on sanottava myyjän hyväksi, että tulkitsin erään hänen viestinsä väärin, tajusin sen nyt. Eli kysyessäni, missä hetu on hän vastasi "tuossa kortin toinen puoli" ja oletin, että "tuossa" viittaa siihen jo lähetettyyn kuvaan. Nyt huomasin, että saman viestin liitteeksi oli laitettu kuva takapuolesta, mutta loppuosa oli tuossavaiheessa vielä peitetty. Ja silloin pyysi siis mun henkilötietoja, jos minä alkaisin väärinkäyttää tämän oleskelulupalaisen tietoja! Joo, näytänkin ihan joltain Nguen Thihiltä. Not. Mä olin vain ostamassa konserttilippua!
Ja trokareita kannustajaksi syyttelevät; kuinka niin? Myyjälle ois tullut tuosta 150 e tappiota.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, mieletöntä perseilyä, kun lipun ovh:sta ois myyjä jäänyt tappiolle 150e kuten sanoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitäkin "trokareita", jotka eivät oikeasti vain pääse itse paikalle ja myyvät lipun sen oikealla hinnalla tai halvemmalla. Tälle keikalle on kyllä ollut lippuja pitkään myynnissä, joten saa kyllä syyttää itseään jos ei ole lippua ajoissa hankkinut. Jotkut keikat taas myydään minuuteissa loppuun ja silloin kaikilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kääntyä trokareiden puoleen. Silloin lipun ostoa kannattaa kyllä viivytellä, koska lisää lippuja saattaa vapautua myyntiin lippukaupassa ja useat trokarit joutuvat viime hetkellä laskemaan lipun hinnan alkuperäisen hinnan alle jos ei mene kaupaksi.
Minulla on jo lippu, mutta se perus, olisin halunnut premman, mutta vipit oli sikahintaisia ja Golden Circle eli eturiviin varatut liput meni kahdessa minuutissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, lippua myydessä sitä voi käyttää paljon todennäköisemmin väärin. Eli riski noissa on todellakin ostajalla. Jos myyjä on rehellinen, niin esim. mv-valokopio ajokortista ei pitäisi olla väärinkäytettävissä mitenkään. Ja Live Nation jopa ohjeistaa sivuillaan, että jos kalliimman vip-lippupaketin on saanut lahjana (tai ostanut toiselta), niin mukana tulisi olla tämän henkilön henkkarit tai kopio niistä. Olin ostamassa vip-tyyppistä lippua. Periaatteessa ymmärrän, että myyjää voi pelottaa antaa noita tietoja, mutta typerää kuvitella, että minä haluaisin ottaa riskin maksaa tyhjästä.
Ap
Hetua voi käyttää esimerkiksi nettiostoksiin maksaessa vaikka Klarnan laskulla, siinä ei joku mustavalkoinen kopio auta mitään. Jos tuon lipun kanssa on pakko esittää kopio henkkareista, niin siihen käy varmasti kopio, jossa hetun loppuosa on sotkettu, sillä ei kukaan kuitenkaan tee mitään, tai tässä tapauksessa vain se oleskelulupa ilman toisella puolella(?) olevaa hetua. Kannattaa tietty ensin kysyä vaikka Live Nationilta, että kelpaa oleskelulupa henkkariksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHetua voi käyttää esimerkiksi nettiostoksiin maksaessa vaikka Klarnan laskulla, siinä ei joku mustavalkoinen kopio auta mitään. Jos tuon lipun kanssa on pakko esittää kopio henkkareista, niin siihen käy varmasti kopio, jossa hetun loppuosa on sotkettu, sillä ei kukaan kuitenkaan tee mitään, tai tässä tapauksessa vain se oleskelulupa ilman toisella puolella(?) olevaa hetua. Kannattaa tietty ensin kysyä vaikka Live Nationilta, että kelpaa oleskelulupa henkkariksi.
Niin no, voi olla. En ole niin epärehellinen, että tulisi mieleenkään. Jos mua olisi tuossa huijattu, niin vähintä, mitä olisin voinut tehdä, on rikosilmoitus niin, että kyseinen henkilö voidaan vedenpitävästi yksilöidä. Käsittelen töissäni muiden ihmisten henkkareita jatkuvasti, eikä kukaan voisi yhdistää minuun, jos tilailisin niillä klarnalta jotain. Eli se riski nyt piilee ihan kaikkialla, jos ihminen on huijari.
Ap
ei kuva henkkarista mitään auta. se voi hyvin olla varastettu.
tuli mieleen että mistäköhän oleskeluluvan haltija on saanut sinule kaupittelemansa lipun. onko joku hyväntekijä lahjoittanut lipun kyseiselle henkilölle. en itse kyllö uskaltaisi tuollaisia ostaa, kun voi olla vaikka varastettu.
Puhumattakaan siitä, että minä, innokas konserttifani, olisin se, joka tässä on liikkeellä henkilöllisyydenvarastelumielessä! Huoooh!
Ap