Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vieläkään ymmärrä miten joku voi elää nykyisen Windowsin kanssa

Vierailija
30.06.2017 |

Käyttis on raskas kun mikä ja saattaa keskeyttää työskentelyn hetkenä minä hyvänsä koska haluaa päivittää itse itsensä. Tietysti antamatta mitään mahdollisuuksia vaikuttaa siihen. Sitten vielä kaikki ongelmat yksityisyyden ja tietoturvan kanssa. Tottuuko tähän koskaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tuollaista vielä koskaan tapahtunut. Oletko varma että puhut Windowsista etkä olkiukosta?

Vierailija
2/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tuollaista vielä koskaan tapahtunut. Oletko varma että puhut Windowsista etkä olkiukosta?

Oletko varma että sinä itse tiedät mistä puhut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vakaasti uskon käyttäväni Windows 10:tä.

Vierailija
4/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään totu. Nyt puolitoista vuotta ollut Windws 10 ja vihaan tätä edelleen sydämeni pohjasta.

Kyllä tällä nettiin pääsee, mutta oikeaan työskentelyyn en tätä konetta käytä. Ihan lelu. Pätee myös rautaan.

Vierailija
5/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows vihaajat alkavaat olemaan jo näköjään todella epätoivoisia, kun joutuvat vauva foorumilla haukkumaan windowsia :-D

Vierailija
6/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Minä elän mieheni ja lasteni kanssa, joten ei toi tuohon kommentoida. Tosin tiedän kyllä, että on olemassa ihmisiä, jotka elävät vain tietokoneensa kanssa, joten varmaan sitten sillä käyttöjärjestelmällä on tällaisille ihmisille suurikin merkitys. Itse säälin heitä.

Vierailija
7/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Windows vihaajat alkavaat olemaan jo näköjään todella epätoivoisia, kun joutuvat vauva foorumilla haukkumaan windowsia :-D

No ovathan kaikki, jotka luulevat ja väittävät pitävänsä asioista joista minä en pidä, aivan päivänselvästi tyhmiä, hulluja, aivopestyjä tai maksettuja.

Vierailija
8/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattipäivitykset saa pois päältä, samoin seurannan.

Vierailija
9/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyinen Windows" kun on kovin eri asia monelle. En missään nimessä halunnut 10-versiota, joten estin kaikki päivitykset. W 8 toimii oikein hyvin, muuhun en vaihda.

Voithan aina poistaa koko asennuksen ja korvata sen vanhemmalla. Ei ole vaikeaa. Jos on vaikeaa, vie atk-pajalle tehtäväksi.

Vierailija
10/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suppea on sinunkin ymmärryksesi taso.

Vierailija
11/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

win 7 toimii vielä oikein hyvin :) ihan vielä en kymppiin halua vaihtaa. Kasia en aio edes harkita.

Vierailija
12/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ymmärryksen rajat tulevat vastaan yllättävissä paikoissa.

Vierailija
13/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä ovat isoja kysymyksiä ihmisyydestä.

Miten joku voi hylätä perheensä?

Miten joku voi tappaa sodassa siviilejä?

Miten joku voi huvikseen tappaa kotieläimiä?

Miten joku voi käyttää Windows-käyttöjärjestelmää?

Vierailija
14/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Windowsin käyttö tuntuu minusta kun joisi tervaa? Mikään ei onnistu sujuvasti vaan kaikki on vähintään neljän napsautuksen takana. Valikoissa liikkuminen, ikkunoiden avaaminen ja varsinkin ohjelmien käynnistäminen vie turhaa aikaa.

Voiko Windowsia optimoida jotenkin vai joutuuko lemppaamaan täysin toimivan tietokoneen vain koska se sattuu olemaan vähän vanhempi?

Vierailija
15/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on Dossiili 3.1 

Vierailija
16/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tässä on jo kohta 30 vuotta Windowsiin totuteltu. Kyllä tämä aina dossin voittaa.

Vierailija
17/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steve Jobs on kertonut elämänsä parhaan kokemuksen olleen LSD trippi.

Kun käyttää mäkkiä, niin tämä on hyvin helppo uskoa.

Vierailija
18/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Windowsin käyttö tuntuu minusta kun joisi tervaa? Mikään ei onnistu sujuvasti vaan kaikki on vähintään neljän napsautuksen takana. Valikoissa liikkuminen, ikkunoiden avaaminen ja varsinkin ohjelmien käynnistäminen vie turhaa aikaa.

Voiko Windowsia optimoida jotenkin vai joutuuko lemppaamaan täysin toimivan tietokoneen vain koska se sattuu olemaan vähän vanhempi?

Voithan asentaa Linuxin ja käyttää sitä komentoriviltä, jos se sopii sinulle paremmin.

Vierailija
19/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekö sen epätoivoisempää kuin kaikenmaailman ms. platinum superior special stellar partnerit jotka juoksevat perässä pitkin somea puolustelemassa moista ulkomaista kaupallista softakasaa.

Itse muuten just eilen jouduin kiroamaan sitä että joku päivitys oli vääntänyt tämän windows-10 telemetria-asetuksen entistä agressiivisempaan asentoon joten kesken pelin muutaman minuutin välein kovalevyt paukutti 100% kuormaaa kun tämä prosessi kelasi läpi jotain tiedostoja ja peli lägitti kuin pieni apina (koska windowsin moniajo on just niin paska että kiintolevyn kuormitus vetää käyttöliittymänkin juntturaan).

Lopulta sitten löysin syyn ja homma helpotti kun vääntelin loputkin telemetriakyyläysvivut nollille.

Onneksi tästä sonnasta ei tarvinnut maksaa omaa rahaa. Muuten voisi vituttaa.

Vierailija
20/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoita päivitykset Windows 10:n aktiivinen aika -toiminnolla

Aktiivinen aika -toiminnolla voit määrittää Windowsiin, milloin tyypillisesti käytät tietokonettasi. Päivitysten asennus ja tietokoneen uudelleenkäynnistys ajoitetaan tietojen avulla hetkeen, jona et käytä tietokonetta.

Valitse Aloitus-painike, valitse Asetukset > Päivittäminen ja suojaus > Windows Update ja valitse sitten Muuta aktiivista aikaa.

Valitse aktiivisen ajan alku- ja loppuaika ja valitse sitten Tallenna.

Ei tää nyt niin vaikeeta voi olla...

ps. mulla on nyt tällä hetkellä toisessa koneessa Ubuntu ja Elementary dual-boottina. Ihan rehellisesti voin sanoa, että näistä kaikista kolmesta käyttiksestä on todella vaikea sanoa selkeästi parasta vaihtoehtoa.

Windowskin on siis ihan hyvä jos vaan jaksaa laittaa asetukset kuntoon. Eikä se edes vaadi paljoa viitseliäisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan