A-seksuaali mallityttö Jenna ryhtyi pitämään blogia: ”Olen a-seksuaali vastentahtoisesti”
"Se on sitä, ettei tunne seksin harrastamiseen mielenkiintoa tai halua.
Aiemminkin asiassa julkisuudessa ollut (muun muassa tv- ja lehtihaastattelut) mallityttö Jenna Julia Tossavainen, 21, on nyt avannut kotisivuilleen blogin, jossa kertoo elämästään enemmän. Luonnollisesti homma lähtee käyntiin a-seksuaalisuusviittein.
-Mul ei oo poikaystävää, mut sinkkuna oleminen on ihan kivaa. Cuddlailu on parasta, se tuntuu vaan hyvältä kun joku paijailee sua. Mä oon a-seksuaali vastentahtoisesti, mut tästä kerron myöhemmin. Lue blogia täältä."
http://www.como.fi/uutiset/seksuaali-mallitytto-jenna-ryhtyi-pitamaan-b…
Kommentit (21)
Aivan varmasti himoitsee penistä. Ei vain kehtaa myöntää.
T: Panomiäs
Tuo on hyvin laskelmoivaa itsensä brändäämistä. Haluaa erottua joukosta.
Jaa että a-seksuaali? Kyllä se on aseksuaali, ihan kuten on ateisti eikä a-teisti.
No meni ohi aiheen joka on kyllä mielenkiintoinen, mutta kamoon.
Vierailija kirjoitti:
A-seksuaalisuutta ei ole olemassakaan. Tuo nainen vain pelkää miehiä jostai nsyystä, todennäköisesti joutui hyväksikäytetyksi lapsena. Pari tuntia kanssani niin hän olisi polvillaan edessäni kerjäämässä kyrpääni suuhunsa.
-alffamies29
Ei olekkaan. Sinullakin ottaisi eteen, jos pari tuntia katselisit alastonta Astrid Thorsin tai saisit Pekka Puskalta takaa päin.
Ihan naurettavaa lapsellista potaskaa koko blogi. Se on ihan normaalia, että nuorena paneminen ei kiinnosta, varsinkaan naisia. Läheisyydestä hän kuitenkin kertoo nauttivansa, eli ei ole todellakaan mikään aseksuaali.
🇺🇦🇮🇱
A seksuaalitkin voisivat alkaa vaatia oikeuksia ja medianäkyvyyttä. Ihan kuten muutkin. Tasa- arvoa!
Tasa- arvoa tässäkin asiassa. Heille oma mediakampanja että välillä seksin tyrkyttäminen joka paikasta, kuten viimeisimmästä seiskasta, ihan jo ällöttää.
Cuddlailu?!!!!!? Voihannyjumalavitasentään.
Ei monikaan kokematon nainen halua panna vaan nimen omaan olla vaan lähellä toista. Monesti se, että saapi olla lähellä edellyttää, että ukko saa piparia
Miksei kukaan ota heitä huomioon kun tyrkytetään seksiä ja seksuaalisuutta. Seksiäkö homot ja muut koko ajan miettivät????? Hyi vittu.
Dickaan kuitenki cuddlailust ;)
T: Jenna
Minä luulin itseäni aseksuaaliksi ihan sen perusteella, etten tunne minkäänlaista seksuaalista vetoa keneenkään sukupuolesta riippumatta. Masturboin kyllä säännöllisesti ja olen seksiäkin kokeillut komean miehen kanssa. En kyllä ymmärtänyt että millaisia tunteita symmetrisen kulmikkaan naaman tai siittimen näkemisen olisi pitänyt herättää.
Miten voi olla aseksuaali vastentahtoisesti? Haluaako hän salaa olla joku muu seksuaali? Miten se on mahdollista, kun aseksuaaliahan ei seksi kiinnosta. Kyllä on taas niin hemmetin uniikkia ja monimutkaista. Huom. Tunnustan kyllä aseksuaalisuuden yhdeksi monista "suuntauksista". Minullakin oli teininä sellainen pitkä vaihe, ja se oli erilaista kuin perus haluttomuus, mutta se meni ohi. En onneksi ehtinyt "tulla kaapista".
Julkisuustyrkky sanon minä. Jostain jäänyt nimi/naama mieleen ja nyt muistin että olen bongannut tuon mm. Treffaa mun vanhemmat-tv-ohjelmasta, jostain tyyliin iltalehden miss autonrassaaja-kilpailusta ja vielä jostain muualta. Yrittää kovasti näköjään myydä itseään ja on sitten keksinyt tuollaisen :)
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla aseksuaali vastentahtoisesti? Haluaako hän salaa olla joku muu seksuaali? Miten se on mahdollista, kun aseksuaaliahan ei seksi kiinnosta. Kyllä on taas niin hemmetin uniikkia ja monimutkaista. Huom. Tunnustan kyllä aseksuaalisuuden yhdeksi monista "suuntauksista". Minullakin oli teininä sellainen pitkä vaihe, ja se oli erilaista kuin perus haluttomuus, mutta se meni ohi. En onneksi ehtinyt "tulla kaapista".
Elämä on aika hankalaa, jos on aseksuaali, muttei kuitenkaan aromantikko. Eli halua mitään seksuaalista elämässään, mutta romanttisen parisuhteen (arjen eloa yhdessä, halailua, pusuttelua, kynttiläillallisia jne) kaipuu on kuitenkin vahva. Aika harva mies on valmis ryhtymään tällaiseen parisuhteeseen, joten käytännössä joko pitää "rikkoa" oma seksuaalisuutensa ja pakottaa itsensä seksiin tai luopua toivosta saada koskaan romanttista parisuhdetta.
Itse nuorempana kokeilin näistä kahdesta vaihtoehdosta ensimmäistä, mutta lopulta en enää pystynyt vaan pakottamaan itseäni seksin harrastamiseen. Nyt sitten olen päätynyt tuohon kakkosvaihtoehtoon ja koen lähes päivittäin valtavaa kaipuuta saada rinnalle kumppani. Jos pystyisin muuttamaan itseäni, niin vaihtaisin ehdottomasti tämän seksuaalisuuteni melkein mihin tahansa muuhun seksuaalisuuden muotoon.
-aseksuaali nainen
Vaikeaa kyllä kuvitella millaista tuollainen olisi. Seksi rakastamansa ihmisen kanssa on mielestäni läheisyyttä sen kaikista parhaimmassa muodossa. Halaillaan, suudellaan, tunnustellaan toisen ihanaa vartaloa joka puolelta ja vaan nautitaan toisesta, on niin lähellä toista kun vaan voi olla ja antautuu täysin tunteiden vietäväksi ja miettii siinä samalla kuinka helvetisti sitä rakastaakaan omaa kumppaniaan. Itse olen tunteikkaan seksin ja orgasmin jälkeen usein niin ekstaasissa että saatan jopa liikuttua kyyneliin. :D Siihen verrattuna ei-seksitön läheisyys ja "cuddlailu" ei riittäisi itselleni edes tunnetasolla alkuunkaan. Millaisia tunteita aseksuaaleissa herättää vaikka tuollainen edelläkuvaamani rakastelu? Uteliaisuudesta vain olisi kiinnostavaa tietää :)
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa kyllä kuvitella millaista tuollainen olisi. Seksi rakastamansa ihmisen kanssa on mielestäni läheisyyttä sen kaikista parhaimmassa muodossa. Halaillaan, suudellaan, tunnustellaan toisen ihanaa vartaloa joka puolelta ja vaan nautitaan toisesta, on niin lähellä toista kun vaan voi olla ja antautuu täysin tunteiden vietäväksi ja miettii siinä samalla kuinka helvetisti sitä rakastaakaan omaa kumppaniaan. Itse olen tunteikkaan seksin ja orgasmin jälkeen usein niin ekstaasissa että saatan jopa liikuttua kyyneliin. :D Siihen verrattuna ei-seksitön läheisyys ja "cuddlailu" ei riittäisi itselleni edes tunnetasolla alkuunkaan. Millaisia tunteita aseksuaaleissa herättää vaikka tuollainen edelläkuvaamani rakastelu? Uteliaisuudesta vain olisi kiinnostavaa tietää :)
Olettaen, että olet hetero, niin varmaan aika samanlaisia tunteita, mitä sinussa herättäisi, jos sinun pitäisi harrastaa tuollaista seksiä oman sukupuolesi edustajan kanssa.
Jos taas olet bi, niin lähimmäksi varmaan pääset aseksuaalin maailmaa, jos ajattelet, että sinun tulisi harrastaa tuollaista seksiä esim. sisaruksesi tai jonkun muun vastaavaan kanssa (ei nyt ihan sama asia, mutta sinnepäin).
Tämä keskustelu on taas osoitus siitä, miksi olen ihan hiljaa omasta aseksuaalisuudestani ja sen aiheuttamista ongelmista. Ei keskiverto ihminen jaksa edes yrittää ymmärtää tilannettani vaan niskaan tulee pelkkää paskaa ja naurua.
Minä tykkään masturboida, mutta toisen ihmisen kanssa seksi ei juuri kiinnosta. Jos ihastun, haluan seksiä ehkä pari viikkoa. Sitten kiinnostus menee, koska homma toistaa lopulta aina itseään. En oikein näe, että jaksaisin vuosikausia harrastaa seksiä pari kertaa viikossa. Miksi ihmeessä. Saman ja paremman nautinnon saa omin käsin.
Olen elämässäni saanut todella hyvää seksiä, joten kyse ei ole siitä ettenkö tietäisi mitä se on. Nuorempana olin hyvinkin seksuaalinen. Parikymppisenä kiinnostus vaan lopahti. En näe mitään himottavaa siinä, että ensin on vähän esileikkiä, sitten yhdyntää ja sitten orgasmi. Jee jee. On se satunnaisesti mukavaa, ehkä kerran kuussa sopisi minulle, jos sattuu olemaan sopiva kumppani. Mutta ilmankin pärjään oikein hyvin.
Parisuhteesta ei kannata juuri haaveilla, sillä useimmat miehet haluavat monta kertaa viikossa tai joka päivä. En enää jaksa harrastaa seksiä kenenkään mieliksi, sitä lajia oli eksän kanssa ihan tarpeeksi. En myöskään jaksa käydä keskusteluja siitä, miksen halua jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin itseäni aseksuaaliksi ihan sen perusteella, etten tunne minkäänlaista seksuaalista vetoa keneenkään sukupuolesta riippumatta. Masturboin kyllä säännöllisesti ja olen seksiäkin kokeillut komean miehen kanssa. En kyllä ymmärtänyt että millaisia tunteita symmetrisen kulmikkaan naaman tai siittimen näkemisen olisi pitänyt herättää.
Sepä se kun ei se komea naama ole seksuaalisen viehätyksen tae. En minäkään kiihotu mieheni komeasta naamasta vaan hänen ominaistuoksustaan, raavaasta kropasta ja näin ollen myös peniksestä, eikä penis edes ole mikään megakokoinen. Kemia on tärkeintä.
Eikö sen elämässä ole mitään muuta?