On se hullua miten ihmiset kokevat velvollisuudekseen olla oravanpyörässä
Ei kukaan ole pyytänyt syntyä tänne tekemään töitä niska limassa ja silti te hölmöt käyttäydytte niin. 😆
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen töitä, että pääsen reissaamaan. AP voi olla tyytyväinen homehtuessaan päivästä toiseen vuokraluukussaan, mutta itse tulisin hulluksi, jos ei maisemat koskaan vaihtuisi.
Sanoikos AP että "homehtuu vuokraluukussa eikä maisema vaihdu"?
Mä en ole "oravanpyörässä" ts. käy töissä mutta en silti asu vuokraluukussa, ja reissaan.
Anna kun arvaan - avopuolisosi käy töissä ja sinä majailet hänen kämpässään? Joudut kadulle, kun puoliso kypsyy katsomaan sohvalla makaavaa loista.
Muille vastaaville tiedoksi, että nykyinen sosiaaliturvajärjestelmä tullaan jossain vaiheessa lakkauttamaan. Mitäs meinaatte sitten tehdä? Ryöstellä ruokaanne? Millä maksatte vuokrat?
Mulla on säännölliset vuokratulot, oma asunto, perintö saamatta (eikä kiirettä). Niinä vuosina, kun pyöriskeli pyörässä, oli aikaa järjestää asiansa. Peruselintason ylläpitoon ei tarvita miljoonia. 1
No jos olet siellä pyörässä aikoinaan tienannut fyrkkasi ja järjestänyt asiasi, niin älä väitä, että elämäntyylisi mahdollistaa jokin muu kuin työnteko.
ero siinä että rahat pitää tienata uudelleen joka kuukausi vs. tienaa ensin eikä tuhlaa, jonka jälkeen pääoma järjestää elintason puoli-itsestään?
No jos haluaa itselleen ja perheelleen tietyn elintason, eikä ole mitään perittyä rahaa, niin on pakko käydä töissä.
Vuokraluukussa saa ihmetellä, milloin joku pöllii sun pyörän pihasta tai päättää murtautua sun häkkivarastoon katsoakseen, olisiko siellä mitään kiinnostavaa. Alakerran mummo valittaa joka ylimääräisestä risahduksesta, yläkerrassa joko ryypätään, tapellaan tai naidaan. Ah, onneksi pääsin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen töitä, että pääsen reissaamaan. AP voi olla tyytyväinen homehtuessaan päivästä toiseen vuokraluukussaan, mutta itse tulisin hulluksi, jos ei maisemat koskaan vaihtuisi.
Mä en ole "oravanpyörässä" ts. käy töissä mutta en silti asu vuokraluukussa, ja reissaan.
Anna kun arvaan - avopuolisosi käy töissä ja sinä majailet hänen kämpässään? Joudut kadulle, kun puoliso kypsyy katsomaan sohvalla makaavaa loista.
Muille vastaaville tiedoksi, että nykyinen sosiaaliturvajärjestelmä tullaan jossain vaiheessa lakkauttamaan. Mitäs meinaatte sitten tehdä? Ryöstellä ruokaanne? Millä maksatte vuokrat?
Mulla on säännölliset vuokratulot, oma asunto, perintö saamatta (eikä kiirettä). Niinä vuosina, kun pyöriskeli pyörässä, oli aikaa järjestää asiansa. Peruselintason ylläpitoon ei tarvita miljoonia. 1
No jos olet siellä pyörässä aikoinaan tienannut fyrkkasi ja järjestänyt asiasi, nitin älä väitä, että elämäntyylisi mahdollistaa jokin muu kuin työnteko.
En väitä. Töitä on tehty paljon, juuri siksi, ettei niitä tarvitse tehdä kymmeniä vuosia. Meillä ne olivat samalla lapsiperhevuodet, jolloin elämä oli väkisinkin toisenlaista ja vaati myös enemmän rahaa.
Tympeää vaan törmätä aina näihin luuloihin, että työelämän ulkopuolella oleva siipeilee jonkun toisen varoilla tai on sossupummi. Vaihtoehtojakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Omistusasunto on ja sijoitusasunto on ja kesäpaikka on. En myöskään aina homehdu täällä tunkkaisessa Helsingissä. Töissä en käy.
T.37v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos olet siellä pyörässä aikoinaan tienannut fyrkkasi ja järjestänyt asiasi, niin älä väitä, että elämäntyylisi mahdollistaa jokin muu kuin työnteko.
ero siinä että rahat pitää tienata uudelleen joka kuukausi vs. tienaa ensin eikä tuhlaa, jonka jälkeen pääoma järjestää elintason puoli-itsestään?
Harvoinpa jää palkasta niin paljon säästöä, että siitä kertyisi merkittävää pääomatuloa. Alhainen palkkataso ja korkea verotus pitävät siitä huolen. Pitää perustaa ensin joku firma ja toivoa, että joku sijoittaja ostaa sen kovalla hinnalla. Tai lotota ahkerasti.
Olen tehnyt nollasopparilla töitä helmikuusta lähtien.
Tämä semityöttömän elämä on toki rentoa, mutta kärsin väsymyksestä, joten päivät menee lähinnä laiskotellessa. Varmaan menisi ainaki osa päivistä vaikka energiataso olisikin normaali. Ei tässä tule mitään kehittävää tehtyä vaikka vapaaaikaa on.
Paljon mieluummin olen töissä. Juuri sain aivan unelmafirmastani alani työn ja vaikka kyseessä alle vuoden sopimus ja palkka huono, niin olen niin innoissani.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraluukussa saa ihmetellä, milloin joku pöllii sun pyörän pihasta tai päättää murtautua sun häkkivarastoon katsoakseen, olisiko siellä mitään kiinnostavaa. Alakerran mummo valittaa joka ylimääräisestä risahduksesta, yläkerrassa joko ryypätään, tapellaan tai naidaan. Ah, onneksi pääsin eroon.
Öh? Ei kaikissa vuokrataloissa ole tuollainen meno.
Terkuin 25-vuotias, joka asuu tällä hetkellä elämänsä 9. vuokrakämpässä
Totta, itse en ole tehnyt päivääkään töitä elämässäni, ja tuet juoksevat jouhevasti :) Tililläni on mukavasti rahaa.
Sitä samaa mä ihmettelen. Luuletteko ihmiset et synnyitte tänne tekee töitä? Mä pidän ihmisenä syntymistä lahjana. Mut en sitä et joku määrää miten pitäis olla. Ollaan evoluution kehityksessä ehkä fiksuin laji. Delfiinien jälkeen. Mut ei nekään tänne töitä tullu tekee vaan rakastelee ja chillaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska suurimmalla osalla on selkäranka eivätkä halua olla siinä oravanpyörässä jota kutsutaan sosiaalitueksi eli varastamiseksi muilta.
Bää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Ei ne rahat kuitenkaan taivaasta tipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos olet siellä pyörässä aikoinaan tienannut fyrkkasi ja järjestänyt asiasi, nitin älä väitä, että elämäntyylisi mahdollistaa jokin muu kuin työnteko.
En väitä. Töitä on tehty paljon, juuri siksi, ettei niitä tarvitse tehdä kymmeniä vuosia. Meillä ne olivat samalla lapsiperhevuodet, jolloin elämä oli väkisinkin toisenlaista ja vaati myös enemmän rahaa.
Tympeää vaan törmätä aina näihin luuloihin, että työelämän ulkopuolella oleva siipeilee jonkun toisen varoilla tai on sossupummi. Vaihtoehtojakin on.
Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Mihin kategoriaan uskot AP:n kuuluvan, kun naureskelee tyhmille työssäkävijöille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kenties muiden kustannuksella. Olet silti oravanpyörässä, lappujen vanki, tukien ja almujen orja. Muuta johonkin rättipäämaahan ja elä oikeasti vapaana äläkä esitä että yhteiskunnan loisena olet jotenkin muita ylempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tympeää vaan törmätä aina näihin luuloihin, että työelämän ulkopuolella oleva siipeilee jonkun toisen varoilla tai on sossupummi. Vaihtoehtojakin on.Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Mihin kategoriaan uskot AP:n kuuluvan, kun naureskelee tyhmille työssäkävijöille?
Hm, jos AP on kirjoittanut vain avauksen, kieltämättä saa vaikutelman siitä, että hän on nk. sossupummi. En silti osaa paheksua moista valintaa, ymmärtääkseni se elämäntapa on hyvin vaatimaton, omalla tavallaan sitova ja nöyryyttävä (selvityksiä sinne ja tänne) ja, kuten todettu, pidemmän päälle varsin epävarma. AP varmaankin on tietoinen riskeistä (tai trolli, tai tyhmä). Kuitenkin sossupummeilu on laillista ja mahdollista, joten aina joku valitsee senkin vapaaehtoisesti.
Missä ihmeen oravanpyörässä? Mä teen töitä jotta saisin rahaa, jolla elää. Rahalla saa ruokaa ja katon pään päälle.
Joo, yhteiskunta mahdollistaa myös loisimisen, mutta kaikki ei voi loisia. Ei se toimi niin. Minä sitten valitsin tämän työn tekemisen.
Voisi kai sitä vaihtaa omavaraistalouteen johonkin keskelle ei mitään, elellä oman maan perunoilla ja kaataa polttopuut omasta metsästä. Ainiin, pitäisi jotenkin saada ensin hankittua se pelto ja metsäkin... No oiskos vaikka toi raha ratkaisu siihenkin.
Mua ei harmita käydä töissä ja maksaa oma elämiseni. Mutta sylettää elättää ap.n kaltaisia lurskailijoita. Nenän vartta pitkin katotaan kyllä työssäkäyviä, mutta ilmainen raha kyllä kelpaa.. säälittävää!!
Princeofthailand kirjoitti:
Ollaan evoluution kehityksessä ehkä fiksuin laji. Delfiinien jälkeen. Mut ei nekään tänne töitä tullu tekee vaan rakastelee ja chillaa.
... ja käymään jatkuvaa taistelua elämästä ja kuolemasta vihollisia väistellen, hankkimaan oman ruokansa lajitovereiden kanssa siitä kilpaillen ja muuta letkeetä :D
Voit säkin muuttaa johonkin autiolle saarelle, jossa elämä on joka päivä lähinnä selviytymistä. Kukaan ei estä.
Oravanpyörä- ja lammashuutelijoista n. 100 % on älyllisesti yksinkertaisia sekä erittäin laiskoja ihmisiä, jotka kuolisivat ensimmäisenä todellisessa selviytymiskamppailussa, jota kaikki tämän nk. oravanpyörän ulkopuolinen elämä on oikeasti alusta loppuun. Vrt. eläinmaailman raadollisuus.
Et voi sanoo laiskaks ku et tiedä mistään mitään. Plus ihan ku mä en sitä tiedä et voisin mennä metsään asuu. Toi on aika huono argumentti koska miks tekisin niin koska sit mua pidettäis vaan pulsuna. Tuskinpa sitä haluan. Kyse on enempi siitä et ihmisen arvo mitataan rahassa joka on väärin. Rahaa on liikaa tässä maailmassa. Niin myös asioita mitä kukaan ei oikeesti tarvitsisi.
Tämähän on optimitilanne. Etenkin jos tilillä ja salkussa on riittävä pesämuna lähtemiseen, jos tilanne sattuu muuttumaan. Ei ole rikos tykätä työstään! Enkä näkisi että aloitus koskee välttämättä juuri sinua.