Miksi CITYMARKET on kallein kauppa?
Luusisi että iso kauppa olisi halvempi, miksi cittari on kallis?
Kommentit (62)
Mun ruisleipä tampereen lietsun prismassa 0,69e sama leipä citarissa lietsussa 1.79
Yli euron kalliimpi, yli 100% kalliimpi
Ostan ton leivän vähintään kahdesti viikossa, jo siinä säästän yli 100e vuodessa. Siis pelkällä leivällä säästän 100e vuodessa, puhumattakaan muista hinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Mun ruisleipä tampereen lietsun prismassa 0,69e sama leipä citarissa lietsussa 1.79
Yli euron kalliimpi, yli 100% kalliimpi
Ostan ton leivän vähintään kahdesti viikossa, jo siinä säästän yli 100e vuodessa. Siis pelkällä leivällä säästän 100e vuodessa, puhumattakaan muista hinnoista.
Täytyy ymmärtää kaupan luonne. Niillä on sisäänveto tuotteita, joita on tarkoitus myydä halvalla ja paljon. Sen sijaan joku tuote, jota myydään vähän ovat kalliimpia.
Ihan omasta älyn käytöstä on kyse. Ei siitä, että kauppa olisi sen kalliimpi, jos ostaa oikeita tuotteita.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevi, lihatiskin ja kalatiskin laatu, valikoiman laajuus. Täälläpäin paraskin Prisma (5 kpl) on huonompi kuin toiseksi huonoin CM (4 kpl).
Juuri tämä! CM myy laadukkaita tuotteita tarjouksellakin, koska sisäänostajilla on älyä ostaa isoja könttiä. Tätä nämä tollot täällä eivät ymmärrä.
Sinkkumies
Tollot!!?? Haista sinä sinkkumies isoäidin iso haiseva vi**u!!
Ostin edellisellä asuinpaikallani Kasleria CM 3,99.. vähän väliä tarjouksessa. Nykyisessä sitä myydään välillä jopa 2,99.
Prisma halpuuttaa sitä 5-8 euron välissä.
Sinkkumies
Ainiin kerran nauroin Prismassa, kun fileet olivat Kasleria halvempia ;)
Tuottajat voisivat olla hiukka käärmeissään nähdessään niiden hinnoittelun :) :) :)
Sinkkumies
Ole nyt sinkkumies hiljaa. Tuli selväksi että kannatat citaria. Anna muidenkin vastata.
Olen huomannut itsekin, että Citymarket on selvästi Prismaa kalliimpi, mutta käyn siellä silti melko usein huomattavasti laajemman tuotevalikoiman takia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuli: (ostan fondue keittimeen)
Prisma 6,99
CM 4,99
Sinkkumies
Olen minä sitä ostanut CM halvemmallakin, mutta tuo aika yleinen hinta. Palaa pienellä liekillä. Perus huoltoasema metanooli/etanoolikin kävisi, mutta se palaa liian isolla liekillä. Sitä kannattaa käyttää sitten vaikka retkellä pihvejä paistaessa. Wink ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ole nyt sinkkumies hiljaa. Tuli selväksi että kannatat citaria. Anna muidenkin vastata.
Minun vastaamiseni ei estä muita vastaamasta. En kannata mitään kauppaa, vaan totean vain realiteetit. CM on kalliimpi jossakin, kuten kaikki muutkin kaupat ovat ja annoin vastauksia sanojeni vakuudeksi. Nämä siis eivät ole mielipideasioita, vaan faktoja.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut itsekin, että Citymarket on selvästi Prismaa kalliimpi, mutta käyn siellä silti melko usein huomattavasti laajemman tuotevalikoiman takia.
Mä tykkään kanssa valikoiman vaihtelevuudesta, sekä siitä että yleensä voi luottaa laatuun kun siellä käy.
Sinkkumies
Kyllä se on vannoutuneena prisma-fanina myönnettävä, että onhan CM aivan ylivoimainen ruokapuolen valikoimissa ja laadussa. Ei mitään epäselvää tässä. Semmoinen ruokamarkettien Stockmann!
Mutta tilpehööripuolella Prisma puolestaan nappaa selvän etumatkan.
Sinkkumies. Miten huonosti sillä cittarilla menee jossa sinä olet kauppiaana? Aika säälittävää mainostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään kanssa valikoiman vaihtelevuudesta, sekä siitä että yleensä voi luottaa laatuun kun siellä käy.
Sinkkumies
En yhtään ihmettele miksi olet sinkkumies. ;D
CM löytyy hyviä Plussa-tarjouksia, leluja edullisesti punalaputettuina (esim. My little pony baby flurry heart cm 30e, prisma 69,90e viime kuussa), vaatetarjouksia, meikkitarjouksia (esim. silloin tällöin Maybelline/Loreal -40%), erikoisempia ruokatuotteita. Ja niin edelleen.
Ostosreissu on paljon mielenkiintoisempi, kun voi löytää tarvittavia juttuja alesta tai saa muuta ideoita. Prismat ovat monotonisia ja tylsiä. Useimmin kuitenkin käyn Lidlissä.
koko ajan äänessä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
En yhtään ihmettele miksi olet sinkkumies. ;D
Ihmettelet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on vannoutuneena prisma-fanina myönnettävä, että onhan CM aivan ylivoimainen ruokapuolen valikoimissa ja laadussa. Ei mitään epäselvää tässä. Semmoinen ruokamarkettien Stockmann!
Mutta tilpehööripuolella Prisma puolestaan nappaa selvän etumatkan.
Tähän suuntaan juuri. Herkku sitten erikseen joka on kyllä hyvä kauppa, eikä aina edes kallein. Esim. ostin sieltä Macademia öljyä halvemmalla mitä oli muualla.
Sinkkumies
No ei ole...luulin ostaneeni Tokmannilta halvemmalla sinappituubin, perunajauhoja ja joku kolmas tavara vielä oli, mitä en muista. Menin sen jälkeen Cittariin ostamaan halpoja kananmunia ja ohikulkiessani katsoin hinnat. Olisin saanut halvemmalla Cittarista samat tavarat, hintaero 5-9 centtiä/tuote. Tämä harmitti kun ei ollut kuin 4 euroa rahaa.
Kun ostat cmstä jotain hiukan harvinaisempaa, vaikka HP-kastiketta, niin voi olla yli euron kallimpaa kuin muualla. Ja sitten niillä on jotain harvinaisia tuotteita, vaikka ranskalaista lihalientä tölkissä, jonka hinta on aivan hatusta reväisty.
Kuka ostaa vaatteita cmstä???? Wt?
Kauppias hoitaa homman?
Kalliit hinnat johtuu katteista, katsokaapa CM-kauppiaiden vuosituloja, miljoonia tienaavat...
Enää ei ole varaa käydä K-Supermarketissa joten tyydyn S-Markettiin. Jos tarvitsen jotakin erikoistuotetta ruuanlaittoon, käyn sen K:sta hakemassa. Nämä siis eivät ole cittari tai prisma vaan peruskaupat.
Ostin edellisellä asuinpaikallani Kasleria CM 3,99.. vähän väliä tarjouksessa. Nykyisessä sitä myydään välillä jopa 2,99.
Prisma halpuuttaa sitä 5-8 euron välissä.
Sinkkumies