Ei ole lääkärin tehtävä arvioida toisen surun määrää
Itse itkeä vollotin, kun kaktukseni oli yöllä paleltunut.
Kommentit (10)
Mielenterveyssyistä voi saada jopa eläkettä.
Kas, sar ja mia? Da Vinci koodi jää tälle kakkoseksi. ;)
Jokainen tekee surutyotä tavallaan. Toisilla menee pitempään, jopa koko loppuelämän. Ei se silti tarkoita, että voi vetäytyä kaikesta vastuusta ja elää holitonta elämää. Älä kiusaa lääkäriäsi tämän enempää. Saikkua ei tipu! Hanki uusi kaktus.
Jos joka kissan kuolemasta hermo romahtaa työkyvyttömyyteen asti, on varmasti aihetta tasoittavaan lääkitykseen ja psykiatriseen arvioon.
Anoppi haki sairaslomaa katkenneen kynnen takia.
no kun tietää kuinka lääkärit ottavat palkkaa valtiolta vaikka ovat karanneet jo monta tuntia ennen yksityisklinikalle niin en arvosta tätä väitettä. kun lääkäreillä on kellokortit niin saavat arvostella muita :)
Suru ei kuitenkaan ole syy, jonka takia maksetaan sairausajan palkkaa.
Mikä siinä on niin vaikeaa pitää palkatonta tai käyttää lomapäiviä? Miksi kaikki täytyy toisilla maksattaa?
Itse olin pois töistä koiran kuoleman jälkeen muutaman päivän ja käytin siihen talvilomapäiviäni. Ei se työnantajan vika ole että en töihin kyennyt, miksi hänen olisi silti pitänyt suruni maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse itkeä vollotin, kun kaktukseni oli yöllä paleltunut.
Itse en ymmärrä, miten joku kissan kuolema on sellainen työntekijän sairaus, joka oikeuttaisi sairauslomaan.
Ei ole ei, mutta lääkäri joutuu kuitenkin arvioimaan työkykyisyyttä.