Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun avecittomiin häihin

Vierailija
29.06.2017 |

Sain kutsun hyvän kaverin häihin ja kutsu oli aveciton. Olen ollut mieheni kanssa jo lähes 10 vuotta yhdessä. Kaverini ei juuri tunne miestäni, muuten kuin moikkaustasolla mutta mielestäni tämä on jo loukkaus ettei miestäni ole kutsuttu mukaan. Kuinka moni jättäisi häihin menemättä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi edes voisi onnitella hääparia jota ei tunne?

Vierailija
2/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksin meneminen pelottaisi liikaa, niin en menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä rauhassa menemättä, tuskin se kummemmin haittaa. Ei niitä häitä sinua varten järjestetä.

Ymmärrätkö yhtään mitä häät maksavat? Miksi tuplata kustannukset ja kutsua ventovieraita kun voi ennemmin juhlia oikeiden ystävien seurassa? Samoin niitä tuhannen hengen juhlatilojakaan ei ihan helpolla ja halvalla löydy, johonkin kun pitäisi ne ventovieraat avecit kun mahduttaa.

Vierailija
4/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuollaisissa häissä, vieläpä suht läheisen serkkupojan juhlissa, eivät kutsuneet miestäni koska emme ole kihloissa. Minua ja yhtä (!) toista serkkua lukuunottamatta kaikkien muiden puolisot olivat paikalla. No, oli kyllä ihan hiton tylsät juhlat minun kannaltani. Kaiken muun hyvän lisäksi minut oli istutettu "kaveripöytään" kaikista muista sukulaisista erilleen, siis tuntemattomien seuraan. Kiitosta vain!

Vierailija
5/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään mikään iso hääbudjetti ollut, mutta ne jotka kutsuttiin oli avecillisia kutsuja kaikki. En mäkään mun kaikkia miehen kavereiden puolisoita ollut ikinä edes nähnyt, mutta mun mielestä olis ollut loukkaavaa kutsua pariskunnasta vain toinen.

Vierailija
6/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kutsuttiin ihan lähipiirin häihin yksin. Olen ollut naimisissa 15 vuotta. En mennyt. Mieheni siis tavallinen rehti ystävällinen mies, ei voinut olla mitään syytä jättää kutsumatta.

Vierailija
7/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä niin ymmärrän! SERKKUNI laittoi kutsun joka esti tulemiseni kihlattuni kanssa. Joo, en mennyt. Miksi ihmeessä menisin juhlimaan sukulaisen rakkautta mieheensä ilman omaa miestäni.. ööh... Jotkut ei sitten yhtään ajattele.

Vierailija
8/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tollaisesta osaisi loukkaantua, eikä mieskään. Jos mut kutsuttaisiin, niin omia tuttujanihan mä siellä näkisin. Kyllä mies aveciksi lähtisi, jos kutsuttaisiin, mutta ihan yhtä hyvillä mielin jäisi kotiinkin. Miksi tollaisesta pitäisi suuttua? Musta aveciton kutsu on itse asiassa hyvä idis, ja toivoisin, että käytäntö yleistyisi. Eihän avioparikaan mitenkään yhteen hitsattu moniraajainen hirviö oo, vaan ihan yksilöistä omine elämäntaustoineen se pariskuntakin koostuu.

Vierailija
9/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa olla kutsumatta puolisoa.

Vierailija
10/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häihin on kutsuttu esimerkiksi kaikki kaverit ilman aveccia, niin mielestäni se on ihan ok. Joku haluaa kaverinsa häihin, mutta ei ole varaa maksaa vielä 20 avecin osallistumista.

Menisin siis ehdottomasti, jos en olisi ainut aveciton kutsuttu.

En minä loukkaantuisi sellaisesta ja mieheki vielä vähemmän. Miksi jän edes haluaisi häihin joista ei tunne ketään.

Vierailija
11/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei olisi mikään ongelma mennä ilman puolisoani. Voisi olla hauskaakin. Meillä on omatkin kaverit ja omia menoja molemmilla, joten yksi ilta erossa ei tekisi tiukkaa.

Ja naimisissa ollaan oltu 17 vuotta.

Vierailija
12/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä niin ymmärrän! SERKKUNI laittoi kutsun joka esti tulemiseni kihlattuni kanssa. Joo, en mennyt. Miksi ihmeessä menisin juhlimaan sukulaisen rakkautta mieheensä ilman omaa miestäni.. ööh... Jotkut ei sitten yhtään ajattele.

Tai sitten ne ajattelee että näin varmistetaan että kaikki huomio keskittyy niihin, naimisiin menevään pariin. Paistatelkoon huomiossa keskenään sitten.

Vierailija
13/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissähän on monesti sellainenkin ohjelmanumero että yksintulleille naisille heitetään se morsiammen kukkapuska.. Kuinka kiusallista niille jotka on suhteessa mutta pakotettu tulemaan yksin. Mielestäni aika wt häät.

Vierailija
14/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtä arteni käyttäisin aikaani sen miettimiseen, että miksi joku haluaa viettää avecittomat häät (tai muut juhlat)? -Syitä tällaiseen saattaa olla ihan yhtä monta kuin on kutsujaakin. Ei minulla ole tarvetta opettaa oikeaa tapaa siitä, että ketkä pitää häihin (juhliin) kutsua ja ketkä ei Siis ikäänkuin olisi olemassa vain yksi oikea tapa juhlia yhtään mitään. Tokihan sooloilut yleisestä tavasta herättää useita kysymyksiä, mutta siitä huolimatta pääsääntö olkoon: talo elää tavallaan vieraat kulkee ajallaan. - Tiedostan itse, että takuulla jokunen kutsu on varmasti mennyt ohitseni vuosien saatossa ihan vain siksi, että kokevat sairaudestani johtuvat rajoitteeni liian paljon huomiota vaativana. Harmittaa toisinaan, mutta minkäs teet. 

Vierailija
15/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantunut, mutta jättäisin varmaan menemättä, ihan siitä syystä että olen niin tuskallisen ujo.

Tuttavapiirinikin on niin pieni, että häissä tuskin olisi sellaisia kavereita joiden kanssa osaisin luontevasti jutella, joten nyhjäisin ahdistuneena nurkassa osaamatta puhua oikein kenellekään.

Ja tuskinpa morsiamella/sulhasella olisi aikaa minulle seuraa pitää, vieraita kun olisi muitakin.

Kumppani mukana helpottaa ja rauhoittaa, kun tiedän koko ajan että paikalla on vähintään yksi ihminen jolle osaan puhua luontevasti.

Vierailija
16/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avecittomat häät on hyvä juttu. Itse en välitä muutenkaan pariskuntatapaamisista, joten omiin häihini haluaisin kaverit ilman ventovieraita puolisoita.

Vierailija
17/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä rauhassa menemättä, tuskin se kummemmin haittaa. Ei niitä häitä sinua varten järjestetä.

Ymmärrätkö yhtään mitä häät maksavat? Miksi tuplata kustannukset ja kutsua ventovieraita kun voi ennemmin juhlia oikeiden ystävien seurassa? Samoin niitä tuhannen hengen juhlatilojakaan ei ihan helpolla ja halvalla löydy, johonkin kun pitäisi ne ventovieraat avecit kun mahduttaa.

Onko persaukisten pakko järjestää isot häät jos ei kerran ole rahaa? En tosiaankaan menisi ilman pitkäaikaista avovaimoa/seurustelukumppania mihinkään häihin. Se on loukkaus minua ja häntä kohtaan.

Vierailija
18/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttiin tosi kiinteä yhdessä viihtyvä kaveriporukka ilman aveceja. Tosin sellaiset puolisot, jotka oli jo porukassa esitelty kutsuttiin kyllä, mutta muille ei laitettu +1:stä. 

Sellaiset vieraat, jotka ei ennestään tunteneet isoa osaa hääväestä kutsuttiin puolisoineen tai +1.

Sukulaisten tavatut puolisot tai tyttö/poikaystävät kutsuttiin, ja muutkin sai avecin jos kysyivät.  Jotkut aveceista tapasin ensimmäistä kertaa häissä.

Todella onnistuneet juhlat oli.

Vierailija
19/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manner-Euroopassa olisi aivan skandaalimaista kutsua aviopuolisoista vain toinen. Ei mitenkään tulisi kysymykseen. Suomessa lienee ihan ok.

Vierailija
20/21 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manner-Euroopassa olisi aivan skandaalimaista kutsua aviopuolisoista vain toinen. Ei mitenkään tulisi kysymykseen. Suomessa lienee ihan ok.

On asioita, joista mistä pidän Somessa. - Ja yksi on niistä se, että täällä ei ole vain yhtä ja oikeaa tapaa juhlia, vaikka sitten häitä, vaan ihmiset voivat itse järjestää oman näköisään juhlia ja tapahtumia. Perinteet ovat toki toisnaan  kivoja, mutta tylsiä jos ne asettavat liikaa rajoituksia sille, mikä on oikea tapa juhlia, tai olla juhlimatta. - Jos nyt häitä ajattelee, niin onhan maailmalla myös vielä kansakuntia, joissa suku ja perhe päättävät kenen heidän lapsensa saa puolisokseen tai on saamatta. - Kai joku tällaisiakin järjestettyjä liittojakin Suomessakin kaipaa, mutta itse en kuulu heihin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan