Keskiajan vauva.fi
Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?
Kommentit (2682)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on kesäpäivän tasaus? Teittekö tarvittavat taiat Vakkajuhlia varten? Eilen piti siivota ja laittaa koristukset, koivuja nyt piissaa!
Kyllä tiedän, että pappi kirkossa puhuu vaan jostain synnistä, mutta en siitä piittaa, kun ei vaivaudu ihmisten kielellä puhumaan. Jotain lorem ipsumia vaan huutaa.
Istutan tänään lantut ja kaalit, kuten isoämmikin aina teki, ja ämmi. Teen sen heti, kun ollaan täältä kirkkoreisdulta palattu. Onneksi otin eväät mukaan. Vakkaleivän leivoin, miespaha oli yrittänyt varastaa siihen varattua ohraa olutta varten, mutta ei löytänyt, ähäskutti! Oluet tehdään eri viljasta, ei Ukolle tehtävän leivän viljasta!
Miehenketale oli kerännyt saunavihdan yhdeksästä eri koivusta, huomasin. Tein uuden vastan yhdestä koivusta, minä en hänen lemmennostatuksiaan tarvitse.
Naapuri oli viime yön valvonut ja yrittänyt löytää kukkivaa sananjalkaa. Ei ollut nähnyt, eikä virvatultakaan. Eikä ollut lähteen vesi muuttunut viinaksi.
Obat tuon minun miehenketaleen kanssa tarjoilleet Ukolle ryyppyjä koko yön, ei kai sinne lähteeseen enää viina riitä!
Lapsionnea en yritä, ei tämmöisen vanhan akan enää lapsia tarvitse tehdä. Tytärtä kielsin pesemästä naamaa aamukasteella, ei tarvitse vielä 10-kesäisen naimaonnea nätillä naamalla hakea!
sananjalan kukkiminen on harvinaista, mutta sitä kannattaa kyllä kuulemma varrota, juuri juhannusyönä sen sanotaan kukkivan koreasti mutta lyhyesti, ja ihan ääneti pitää olla ettei se säikähdä. Sanotaan että naapuripitäjän sirkuksessa oli ukko joka osasi eläinten kieltä, luulen että sananjalan kukasta oli napannut taitonsa.
Mutta mistä tiesi osasiko tuollainen ukko mitään oikeasti.
pappi on vaan kateellinen ja harmissaan, haluaisi itsekin kokeilla onneaan, mutta jumala kieltää.