Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustelkaa, miksi pitäisi säästää puoli vuotta matkaan, jos voi rahoittaa sen lomaluotolla?

Vierailija
29.06.2017 |

Kuuden kuukauden lomaluotossa korkokulut ovat 94e.
Jos säästäisin kuusi kuukautta rahaa matkaa varten, pitäisi säästää myös käyttöraha. Sitten lomilla maksetaan creditillä.
Miten se eroaa siitä, että maksaa matkan luotolla ja käyttää matkalla sitten rahoja jotka ovat itsellä?
Selittäkää mulle, mitä pyhää siinä säästämisessä on kun se on niin paljon oikeutetumpaa matkustaa niin?

Itse olen käyttänyt lomaluottoa viimeiset 10v, maksan pois suurissa erissä. Viimeksi neljässä. Olen yhden matkan myös säästänyt, mutta lopputulos oli sama. Lomaluotosta tykkäsin, koska erään kerran matka peruuntui minusta riippumattomasta syystä, ja sain lomaluottoni takaisin kokonaisuudessaan. Käytin sen sitten uuteen matkavaraukseen.
Matkustan siis äkkilähdöillä aina, en varaile vuotta etukäteen. Säästöillä en halua matkustaa, ne on pahan päivän varalle. :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi hullua varailla matkoja puoli vuotta aikaisemmin. Mistä kukaan tietää mihin haluaa lähteä kulloinkin?

No, mä säästän ja lähden sitten, kun on fiilistä.

Vierailija
2/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä lomallakin tapana käyttää käteistä eikä mitään luottoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lomaluotto? Pikavippi, joka käytetään lomamatkaanko?

Vierailija
4/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärtänyt, jos maksat lomaluoton pois suurissa erissä, saman summan saisit säästöön kun sulla ei olis lomaluottoa ja säästöisit sen satkun.

Vierailija
5/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hullua olla niin perseauki ettenkö voisi heti lähteä lentokentälle ja lähteä, käyttää vaikka se 3 000e lomamatkaan.

Vielä jäisi tonni tai kaksi sille hajoavalle pesukoneelle.

En pystyisi olla jos ei parin kuun palkkaa ole tilillä!

En tiennyt lomaluoton olemassa olosta, varmaan siksi kun luotan itseeni ja tarvittavat rahat on jo.

Vierailija
6/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden kuukauden korkokulut ovat 94 euroa ja olet käyttänyt lomaluottoa 10vuoden ajan. Jos olet ottanut lomaluoton 10 kerta, olet maksanut pelkkiä korkokuluja 940 euroa. Miksi? Sehän on ihan hukkaan heitettyä rahaa. Joku kerta sinulle voi käydä niin, että enää ei olekaan tuloja takaisinmaksun alkaessa.

Vierailija
7/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks ku mua potuttaa maksaa käytetystä tavarasta yms. Sen takia en käytä osamaksuakaan. Opin kerrasta.

Vierailija
8/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska luottoa otetaan ihan vain välttämättömään, tyyliin asunto.

Vierailija
9/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hullua olla niin perseauki ettenkö voisi heti lähteä lentokentälle ja lähteä, käyttää vaikka se 3 000e lomamatkaan.

Vielä jäisi tonni tai kaksi sille hajoavalle pesukoneelle.

En pystyisi olla jos ei parin kuun palkkaa ole tilillä!

En tiennyt lomaluoton olemassa olosta, varmaan siksi kun luotan itseeni ja tarvittavat rahat on jo.

En pystyisi pitää rahaa laiskana tilillä kuin korkeintaan puolen kuun liksan verran. Jos jotain pientä tarvii ostaa, kuten vaikka auto niin luottokortilla vain. Saa kuluitta ja koroitta kun maksaa seuravassa laskussa kaikki pois

Vierailija
10/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän pihalla. Säästämään sinä joudut joka tapauksessa, huolimatta siitä maksatko matkan etu- vai jälkikäteen

Vierailija
11/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

94 eurolla saa jo esim. ihan hulppean illallisen, käytän sen mielummin vaikka siihen kuin luoton korkoihin

Vierailija
12/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa sun täytyy kuitenkin säästää se raha matkaa varten, joko ennen matkaa tai matkan jälkeen luoton ja korkojen maksuun. Jotenkin itseäni ei innosta ajatus maksella jo tehtyä matkaa korkoineen kuukausikaupalla kun voisi jo säästää uuteen matkaan.

Vierailija
13/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuden kuukauden korkokulut ovat 94 euroa ja olet käyttänyt lomaluottoa 10vuoden ajan. Jos olet ottanut lomaluoton 10 kerta, olet maksanut pelkkiä korkokuluja 940 euroa. Miksi? Sehän on ihan hukkaan heitettyä rahaa. Joku kerta sinulle voi käydä niin, että enää ei olekaan tuloja takaisinmaksun alkaessa.

Tuolla 940 eurollahan saisi jo kaukomatkan lentoliput tai vaikkapa kivan viikonloppumatkan.

Vierailija
14/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse säästää ylipäätään matkoihin, voi lähteä ihan ex tempore. Mutta joskus oon ajatellut että JOS ois tuollainen lomaluotto ja JOS sillä reissulla ois menny kaikki päin helvettiä, vatsatauti, paska sää, rahat ryöstetty ja turpaan saatu niin kiva niitä kokemuksia sitte maksella jälkikäteen.

Vierailija
15/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteluni: koska luotolla maksaminen tulee kalliimmaksi. Aina.

Vierailija
16/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia haluat maksaa 94 euroa tyhjää joka matkastasi? Ymmärtäisin jos kyse olisi siitä että kerran viidessä vuodessa keksit juuri ennen lomaa että haluat lähteä jonnekin, mutta en sitä että matkustat säännöllisesti ja silti maksat lainasta ekstraa kun samalla vaivalla säästäisit sen etukäteen. Noh, kukin tavallaan.

Vierailija
17/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tilanteeni, Olen pahasti velkaantunut pikavippien ja joustoluoton takia. Velkaannuin paitsi itseni, myös läheiseni takia, hyväsydäminen kun olin. Maksoin kesäkuun palkasta joustoluottoa 1200 euroa. Heinäkuun palkassa on lomarahat, ja laitan ne kokonaan joustoluoton loppuvelkaan. Eivät riitä, joten aion lisäksi tinkiä ns. perusosasta (kuten toimeentulotuessa sanotaan, tässä tapauksessa tarkoitan elämiseen jääviä rahoja). Pääasia että pääsen velasta irti. Joten en lomaile velaksi tänä kesänä. Enkä suosittele sitä muillekaan. Velka on aina velka. Työpaikan, tulojen ja oman terveyden pysyvyydestä ei voi koskaan olla varma.

Vierailija
18/18 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi matkustaa velaksi. Nyt en raaski matkustaa, vaikka tilillä on rahaa vaikka millaiseen matkaan. Mies on työttömänä ja haluan että rahat riittää aina.

Matkustaminen on ok, kun tulot on vakaat ja rahaa kertyy itsestään. Milloin vain voi varata ja maksaa matkan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä