Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuotias tappoi koiran huvikseen

Vierailija
29.06.2017 |

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/koira-jai-mopon-alle-ja-ku…

Liikennesääntöjä ei tarvitse alaikäisen noudattaa, eikä seuraamuksiakaan tule....

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prööt sanoi aivopieru kirjoitti:

Koirille lasketaan ns. vakuutusarvoa, johon vaikuttavat mm. koiran harrastustulokset. Vakuutusyhtiön maksama korvaus saattaa olla moninkertainen pennun hintaan nähden. Mopon liikennevakuutus korvannee koiran omistajalle tuon mukaan ja perii sitten takaisin kuskilta koska vahinko on aiheutettu törkeällä piittaamattomuudella.

Täällä puhutaan 70km/h nopeudesta. En tiiä mistä se arvio on peräisin mutta jos mopoilija on ajanut 70km/h, on hän ajanut viritetyllä mopolla koska mopon suurin nopeus on 45km/h. Jos kyseessä on viritetty mopo, ei vakuutus taida silloin maksaa senttiäkään koska viritetty mopo ei ole enää mopovakuutuksen piirissä. Toki kyseessä voi olla kevytmoottoripyörä, jolloin asia on eri.

Vai meneekö se Suomessa niin, että syyllisen vakuutusyhtiö korvaa syyttömälle joka tapauksessa ja kerää rahat sitten syylliseltä jos asiaan liittyy jonneilua tai muuta perseilyä.

Vierailija
82/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaan nykylapset ja -teinit kasvattaa siihen että teet mitä tahansa, omia tekoja ei tarvitse pahemmin miettiä tai hävetä. Vaikka veisit viattomalta olennolta hengen, omatunto ei kolkuttele eikä käy mielessäkään vastata teoistaan, vanhemmat puolustelee ja pitää huolen ettei rangaistuksia tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tuossa uutisessa, kun tuon koiran omistava nainen toteaa jotain että "Tässä olisi ollut ainekset pahempaankin". Eikö se ole jo tarpeeksi paha että KOIRA KUOLI?!

Vituttaa niin suunnattomasti että kun eläin kuolee, ollaan just tuolleen että "nyyh mutta ois voinu tapahtua pahemminkin!"

Kylläpä lohduttaa. Ei mua ainakaan tuossa tilanteessa auttais yhtään ajatella että jotain pahempaakin tässä ois voinu tapahtua, se ois mulle ihan s..aatanan paha asia jo tarpeeks kun mun koira kuolis ja ihan typerän syyn takia !

Ja sitten tuo vielä mussuttaa tuosta mopopojasta, joka koiraan törmäsi, että voi sitä reppanaa, onneksi ei sentään itse kaatunut ja poliisitkin siinä lässyttää että ompas kumma kun ei mopopoika itse kaatunut, olisipas siinä voinut sattua pahasti!

Imekää oikeasti ******* !!!!!

Oliko sinusta pahinta, että koira kuoli? Olisihan tuossa voinut kuolla se koiranulkoiluttajapoika ja hänen tyttöystävänsä ja se mopopoika. Nyt ei mennyt ihmishenkiä. Pahempaa sille koiranomistajanaiselle oman lapsen kuolema olisi ollut kuin koiran kuolema. Te koiraihmiset olette kyllä sairasta porukkaa jos oman koiran kuoleminen on pahempaa kuin oman lapsen kuolema. Ei voi muuta kuin ihmetellä.

Vain mopopoika ansaitsi kuoleman. Ja paikallinen puolituttu on jo levittänyt sanaa että pennun pitäisi antautua poliisille itse ennen kuin tietyt tyypit saavat pennun käsiinsä, ja ottavat oikeuden omiin kätösiinsä. Niinhän kävi reko-koiran tappajallekin.

Vierailija
84/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoi mopolla kovaa?

Mopo ei kulje kuin viittäkymppiä.

Vierailija
85/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/koira-jai-mopon-alle-ja-ku…

Liikennesääntöjä ei tarvitse alaikäisen noudattaa, eikä seuraamuksiakaan tule....

Luin aiheen ja ajattelin että kamalaa kun suomessakin on näitä nuoria psykopaatteja jotka hakkaavat kivellä ja kepeillä koiran kuoliaaksi ja nylkevät nahkan pois ja leikkii sisäelimillä.. 

Sitten luin ketjun ja huomasin että AP on niitä harvoja joiden ÄO on alle 50. 

15 vuotiaat vasta kortin saaneet ovat vauhtihuumassa kun kaikki on uutta ja jännää. Ajanut samaa tietä koska on jonne ja ei usko liikennemerkkeihin. Älynnyt tilanteen liijan myöhään ja ollut shokissa. Painanut shokkitilanteen takia jarrun myöhään (Tuskin se olisi edes auttanut tuossa tilanteessa kun on märkää)

Täysi vanhinkotilanne jonka olisi voinut estää mutta ei ollut tahallinen. 

Onneksi lapselle ei käynyt mitään. Harmi että koira menehtyi mutta se ei ollut "tapettu huvikseen". Jäi vaan vahingon uhriksi. 

Seuraavalla kerralla kun teet näitä clickbaittejä niin juo valkaisuainetta.

Älä viitsi, sairas paska. Tuo kakara on kiduttanut eläimiä ennenkin. Tahallaan se ajoi päälle. Pennulle väärät tahot tietää kuka kakara on. Tuskin ilmoittavat poliisille nimeä kun tietävät että pääsee rangaistuksetta.

Ja ei, en itse tiedä kakaran nimeä. Jos tietäisin, veisin tiedon itse poliisille. Mutta vain siksi että jos tietäisin enkä kertoisi, joutuisin itse ongelmiin. Pennun kannattaa suosiolla antautua poliisille.

Vierailija
86/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita koiria jo ihan tarpeeksi suomessa.

Toivon sydämeni pohjasta, että jollekin sun läheiselle sattuu jotain. Olet niin empatiakyvytön ihmissaasta. Varmaan kasvatat pennuistas samanlaisia.

Miksi toivot pahaa jollekulle tuntemattomalle ja viattomalle ihmiselle? Jos joku läheisesi vihaisi koiria, pitäisikö sinulle tapahtua pahaa? Ja haukut vielä mahdollisen jälkikasvun kaupan päälle. Onko lapsen vika jos vanhempi sanoo jotain tyhmää? Olet sairas.

Vierailija
87/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni Federerin perheelle. Voimia ja jaksamista suureen suruun.

Vierailija
88/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin huvikseen? Tekisin tuosta väitteestä kunnianlokkaussyytteen. Mopoilija oli selvästi syyllinen, mutta tuskin ajoi mitenkään tarkoituksellisesti sen koiran päälle. 

Vierailija
89/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme kommentoijia vaivaa? Joku koiratrauma?

Vierailija
90/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on syvältä niin monella tavalla...

Vierailija
91/98 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moista pahansuopaista vihaa, joka ei mairittele tietyntyyppisiä ihmisiä.

Vierailija
92/98 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tuossa uutisessa, kun tuon koiran omistava nainen toteaa jotain että "Tässä olisi ollut ainekset pahempaankin". Eikö se ole jo tarpeeksi paha että KOIRA KUOLI?!

Vituttaa niin suunnattomasti että kun eläin kuolee, ollaan just tuolleen että "nyyh mutta ois voinu tapahtua pahemminkin!"

Kylläpä lohduttaa. Ei mua ainakaan tuossa tilanteessa auttais yhtään ajatella että jotain pahempaakin tässä ois voinu tapahtua, se ois mulle ihan s..aatanan paha asia jo tarpeeks kun mun koira kuolis ja ihan typerän syyn takia !

Ja sitten tuo vielä mussuttaa tuosta mopopojasta, joka koiraan törmäsi, että voi sitä reppanaa, onneksi ei sentään itse kaatunut ja poliisitkin siinä lässyttää että ompas kumma kun ei mopopoika itse kaatunut, olisipas siinä voinut sattua pahasti!

Imekää oikeasti ******* !!!!!

Oliko sinusta pahinta, että koira kuoli? Olisihan tuossa voinut kuolla se koiranulkoiluttajapoika ja hänen tyttöystävänsä ja se mopopoika. Nyt ei mennyt ihmishenkiä. Pahempaa sille koiranomistajanaiselle oman lapsen kuolema olisi ollut kuin koiran kuolema. Te koiraihmiset olette kyllä sairasta porukkaa jos oman koiran kuoleminen on pahempaa kuin oman lapsen kuolema. Ei voi muuta kuin ihmetellä.

Vain mopopoika ansaitsi kuoleman. Ja paikallinen puolituttu on jo levittänyt sanaa että pennun pitäisi antautua poliisille itse ennen kuin tietyt tyypit saavat pennun käsiinsä, ja ottavat oikeuden omiin kätösiinsä. Niinhän kävi reko-koiran tappajallekin.

Olet sairas.

Vierailija
93/98 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko koiraihmiset oikeasti tällaisia? Toivotaan kuolemaa lapselle, joka ajaa vahingossa koiran päälle. Olen järkytyksestä sanaton miten hirveitä ihmiset ovat.

Vierailija
94/98 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappoi koiran vahingossa ajaessaan väärässä paikassa. Mistään ei ilmene, että "huvikseen". 

Ikävää törttöilyä ja joutuu tästä kyllä niin rikosoikeudelliseen vastuuseen kuin vahingonkorvauksiin. 15-vuotias on rikoksiistaan vastuullinen. 

Kyllä se menee huvittelun puolelle, kun liikennesääntöjä (ajokieltoa) rikotaan.

Ehkä se ajaminen menee huvittelun puolelle, mutta ei hän koiraa tappanut huvikseen. Tai ainakin tämä on oletusarvo. 

Vähän tarkkuutta nyt ilmauksiin. Koira kuoli törmäyksessä, joka oli tämän 15-vuotiaan yksin aiheuttama. Surullinen juttu, mutta tuollaisella vääristelyllä ja meuhkaamisella asia ei muuksi muutu. 

Vierailija
95/98 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kyllä ole vanhinko jos ajaa kypärä huurusssa reilua vauhtia käytännössä sokeana mopolla siellä missä ei pitäisi. Koira sinänsä on vaan eläin mutta tässä tapauksessa olisi koiran sijassa voinut olla vaikka se vauva rattaissa, jolloin puhuttaisiin vallan eri vakavuudella ko. rikoksesta.

Tämä on vähän samankaltainen tilanne jos lähtisit ajamaan pienen reijän jäiseen tuulilasiin krapanneena talvella ja ajaisit sen takia kolarin että et nähnyt koska et viitsinyt putsata koko tuulilasia.

Vierailija
96/98 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko koiraihmiset oikeasti tällaisia? Toivotaan kuolemaa lapselle, joka ajaa vahingossa koiran päälle. Olen järkytyksestä sanaton miten hirveitä ihmiset ovat.

Eivät ole!

Täällä on mielenterveyspotilaiden vankka yliedustus. Minulla on koira ja koiratuttuja pilvin pimein. En voisi kuvitella kenenkään sanovan mitään tuollaista. 

Vierailija
97/98 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan se, että 15-vuotias on vielä täysin keskenkasvuinen. Vielä 20-vuotiaatkin ovat joissain aivan selvissä asioissa hyvin lapsellisia, eivätkä välttämättä tajua ajatella yhtään pidemmälle. Surullinen tapaus ja mopopoika teki karmaisevan virheen, mutta ei se joukolla kivittäminen auta tässä vaiheessa mitään. Rangaistuksen poika tuosta kuitenkin saa ja toivottavasti oppi kerrasta. Tuossa oli vaarassa myös se toinen koira ja tämä ulkoiluttava pariskunta sekä mopoilija, eli huomattavasti pahemmin olisi voinut käydä.

Vierailija
98/98 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyen liikenteen väylät ovat täynnä itsekkäitä idiootteja: mopokaahareita, äänettömästi kiitäviä spandexfillaristeja, rullaluistelijoita huitomassa suksisauvoineen kevyen liikenteen väylän koko leveydeltä. Koirien kanssa liikkuessa saa koko ajan olla silmät selässäkin. Eikä  siltikään sekään aina auta.

Suomen koko berniyhteisö suree Federerin puolesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan