Kasa käpyjä kirpparille...
Mitäs olette mieltä Iltasanomien jutun aiheesta?
http://www.is.fi/asuminen/art-2000005271342.html
Itse en ihan ymmärrä hinnoista valittamista -
kyllä markkinat tekee tehtävänsä, jos hinta on liian kova niin tuote ei mene kaupaksi ja kalahtaa myyjän omaan nilkkaan. Toki näitä älyttömiä tavaroita ja hintoja itsepalvelukirppareilla näkee, mutta mitä sitten - pakko ei ole ostaa ja kyllä myyjäkin jossain vaiheessa huomaa ettei tavara käy kaupaksi. Itse käyn lähes pelkästään hyväntekeväisyyskirppiksillä (Fida, SPR, Pelastusarmeija, Emmaus, Kierrätyskeskus) tästä syystä, tavarat on lajiteltu ja valikoitu paremmin, tosin hinnat ovat varsinkin kierrätyskeskuksessa joskus myös älyttömiä.
Itse myyn vain netissä ja pidän myös yhtenä kriteerinä sitä, että myynnistä ei saa aiheutua enemmän vaivaa kuin mitä se tuottaa. Siksi lähden yleensä isommasta hinnasta ja pudotan hintaa kunnes tuote menee kaupaksi ja jos ei mene, niin lahjoitan hyväntekeväisyyteen. Alle 5€ en myy mitään, koska sen hintaisen tuotteen myynnistä on vaivaa enemmän kuin se tuottaa, eli jos ei mene kapaksi 5€:lla, niin päätyy SPR Konttiin.
Eniten inhoan niitä ostajia, jotka vaativat tuomaan tuotteen jonnekin tai tinkivät postituskuluista, nämä asiat kun tuottavat minulle juuri sitä vaivaa jota en halua. Jos pystyy noutamaan tuotteen minulle sopivaan aikaan, niin voin myydä halvemmallakin, mutta tätä on vaikea kirjoittaa myynti-ilmoitukseen, koska kaikki kuvittelevat että postitus- ja toimitustyön pitäisi olla ilmaista.