Ottaisiko vastaan opiskelupaikan Kouvolasta jos asut Helsingissä?
Sain opiskelupaikan Kouvolasta, unelma-ammattiini. Opiskelua olisi jäljellä n. Vuosi koska saisin hyväksiluettua osan opinnoista. Kulkisi Helsingistä kouvolaan junalla joka opiskelupäivä. Osa on varmaankin etänä. Ottaisitteko paikan vastaan? En usko että muuten pääsen opiskelemaan kyseiseen ammattiin.
Kommentit (53)
Sua vaan kaduttaa jos jätät paikan ottamatta. Itse hain viime vuonna terveydenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi, mietin pitkään laittaisinko hakuun rohkeana Porvoon kun ei kuitenkaan sijaitse kaukana pk-seudusta. Myös Mikkeliä pohdin. No, olin arka ja pistin pelkät pk-seudun amk:t hakuun. No mikä oli lopputulos? Joka kohteeseen varasija jotain 50-100 väliltä ja noihin pohtimiini kaupunkeihin (Porvoo, Mikkeli, Pori) olisin PÄÄSSYT kun pisterajoja jälkeenpäin selailin. Vähänkö v*tutti! Välivuotta nyt vietän ja töitä teen, tänä keväänä en pystynyt hakemaan lainkaan, mutta syksyllä taas hakua vetämään. Tällä kertaa laitan rohkeasti muitakin kaupunkeja. Varmasti esim. Turkuunkin pääsee helpommin kuin pk-seudulle. Tampereelle myös.
Sun ammatti, sun elämä. Poikaystäväsi ei voi puuttua asiaan. Eikä Kouvola oo edes kaukana. Itse opiskelen Tampereella ja poikaystävä Helsingissä. Itse olen Helsingistä alun perin kotoisin myös. Ei tässä ole mitään ongelmaa.
Ota ihmeessä. Ei sosiaali- ja terveysalalle ole helppoa päästä.. hirveet määrät hakijoita.
Hain vuos sitte keväällä sairaanhoitajaks metropoliaan ja olin jollain varasijalla 150 tms :DDD
Ja kokeet meni ihan hyvin mielestäni.
Joo ei liittynyt mihinkään, jatkakaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Onko Kouvolan keskustassa nopea liikkua? Juna-asemalta osoitteeseen Paraatikenttä 7 jossa AMK sijaitsee. Google Mapsista ei löytynyt katukuvaa.
Ei ap osaa vastata, koska ei ole mihinkään Kouvolaan edes menossa, se on varma. Kunhan nyt jankuttaa tuota "poikaystävä ei tykkää" -asiaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kannustavista kommenteista! Äitini ja poikaystäväni ajattelivat että matka olisi liian pitkä. Todella on unelma-ammatti koska terveyden edistäminen on sydäntä lähellä ja esim neuvolassa työskentely kiinnostaa.
Sun kannattaa ottaa tavallaan vähän henkistä etäisyyttä äitiisi ja poikaystävääsi tässä asiassa: Kuulostaa siltä, että he ovat ihmisiä, jotka keksivät kaikenlaiset syyt, miksi mitään ei voi tehdä, kun kaikki on vaikeaa.
Vertailun vuoksi: Minä olin seurusteluaikana 3000 km päässä vuoden, sekä lisäksi neljä kesää töissä 200-600 km päässä. Eikä kukaan lähipiiristä puolellakaan sanalla antanut ymmärtää, että tuossa olisi mitään ongelmaa. Vielä perheellisenäkin olen kulkenut välillä tuotakin pidempää työmatkaa, se oli jo jonkin verran raskasta, kun piti jaksaa ja ehtiä vielä kaikki perhejutut työpäivän päälle.
Helsinkiläisenä tiedät, että poikaystäviä tulee kuin ratikoita, välillä ihan jonoksi asti. Pyyhit jätkällä lattiaa ja menet opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitajaksi opiskelisin. Haluan paljo mieluummin terveydenhoitajaksi kuin sairaanhoitajaksi mitä nykyään opiskelen. Ajattelinkin että ehkä 1 h 18 min ei ole niin paha kun siinä junassa voi nukkuakin. Poikaystävän kanssa asutaan Helsingissä ja yritän kulkea täältä sinne koska en halua olla erossa hänestä ainakaan paljon.
Jätä se sika!
Ja muuta Kouvvolaan.
Itse opiskelin turussa 2v (ulkomaan kandi maisteriksi) ja asuin espoossa. Ihan hyvin se toimi. Junamatkan aikana voi opiskella. Kannattaa yrittää järjestää se niin että kursseja olisi vain 3-4 päivänä viikossa.
Vuokrasin myös solun mutta se oli ihan turhaa. Ainostaan pari öitä taisin olla siinä.
Otan varmaan paikan. Poikaystävä hyväksyi asian. Onko täällä ketään muita jolla kokemusta pitkän matkan päähän reussaamisesta opiskelupaikkaan?
Kouvolassa asuu "ilmaiseksi". Ei olisi mitään järkeä pendelöidä sinne. Viikon junalipuilla vuokraat yksiön kuukaudeksi.
Terveydenhoitajaksi ei ole helppoa päästä, varsinkaan pk-seudulla. Hakijoita paljon, aloituspaikkoja vähän. Pisterajat korkealla joka vuosi. Sinuna aivan ehdottomasti ottaisin paikan vastaan!