Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusioperheessä lapsen sukunimi, mietin vaihtoa samaksi kaikille?!

Vierailija
29.06.2017 |

Meillä on uusioperhe, minulla on vanhasta suhteesta lapsi joka on nyt 7-vuotias. Puolisollani ei ole muita lapsia kuin meidän yksi yhteinen lapsi joka on nyt 1,5v. Tilanne on se, että minulla, puolisolla ja yhteisellä lapsella on sama sukunimi ja minun lapsella on biologisen isänsä sukunimi. Olen siis pohtinut että vaihtaisinko hänellekin tämän sukunimen joka meillä muillakin on? Ulkomaan matkoilla ja jopa laivamatkalla on passi/lipputarkastuksessa kyselty koska on eri sukunimi, että kenen lapsi... Lapsi myöskin tapaa biologista isäänsä ehkä pari kertaa vuodessa ja minulla on lapsen yksinhuoltajuus. Tosin sillä lienee ei ole merkitystä. Kuitenkin kyselen mitä muut ovat tehneet?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdella lapsella on minun sukunimeni, miehellä on oma nimensä. Eli me muut ollaan "heinosia" ja hän on ainoa "nieminen". Ikinä ei ole kukaan missään ihmetellyt. Ja siis miehen lapsia ovat eikä olla uusperhe.

Vierailija
22/26 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ulkomailla törmännyt tuohon nimiasiaan. Minä olen Niemi, lasten sukunimi on Lahti. Ei mitään ongelmia, vaikka mukana olisi mies, jonka sukunimi on Virta. Kun asiakirjat ovat kunnossa, ei tule tuollaisia ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko ap, että lapsen biologinen isä vaihtaisi lapselle uuden puolisonsa sukunimen?

Vierailija
24/26 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat siis antaa lapsellesi nykyisen miehesi sukunimen, joka ei ole lapselle mitään biologista sukua? kannattaa kysyä mieheltä että mitä mieltä hän on asiasta. lapsihan ei ole sukua miehellesi, joten en tiedä voika lapsi ottaa hänen nimeään.

Vierailija
25/26 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset luvan exältä.

En tarvitse koska olen yksinhuoltaja. Sitä tuskin muutenkaan paljoa kiinnostaa mitä hänen lapsellaan on nimenä, kun ei tyyppiä näy missään muutenkaan ikinä.

Ja puolisoni sukunimi on harvinainen ja minun tyttönimi oli tyyliin se Virtanen, hän ei ikimaailmassa olisi antanut minun antaa lapselleen sitä minun tyttönimeä :D Saati vaihtaa sitä itselleen.

Tämä taitaa olla todellinen syy

Vierailija
26/26 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset luvan exältä.

Ei tarvitse, kun on yksinhuoltaja. Jos myös isä olisi huoltaja, niin silloin tarvittaisiin hänen suostumus. En silti vaihtaisi lapsen nimeä. Voihan sinne matkalle ottaa varalta vaikka maistraatista tilatun sukuselvityksen, jossa näkyy äidin ja lapsen sukulaisuussuhde ja vielä se, että äiti on yksinhuoltaja. Lapsen matka voi tyssätä siihen, jos ei ole toisen huoltajan lupaa ulkomaanmatkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi