Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hölmöä jos lapsella on kaksi samannimistä pikkusisarusta?

Vierailija
29.06.2017 |

Pojallani siis isän puolelta xxx niminen pikkusisko, nykyinen kumppanini haluaisi antaa lapsellemme tuon nimen, koska on isoäitinsä nimi.

Onko hölmöä poikani kannalta? Me ei tietystikkään olla missään tekemisissä tuon lapsen kanssa jolla tämä nimi on, mutta poikani on.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on hölmöä. Antakaa se isoäidin nimi toiseksi nimeksi, kutsumanimeksi joku muu.

Vierailija
2/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kökköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aika vajaalta kieltämättä

Vierailija
4/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain hölmöltä että mieheni ei saisi antaa lapselleen haluamaansa nimeä, koska exäni on antanut sen omalleen

Vierailija
5/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin hölmöä.

Vierailija
6/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uusperhe, jossa on kaksi samannimistä lasta :D

Toista kutsutaan nyt lempinimellä, joka oli jo jossain määrin käytössä entuudestaan. 

Mutta kysymykseen en kyllä tieten tahtoen laittaisi samaa nimeä sisaruksille. Maailma on täynnä kivoja nimi, miettikää uudelleen. 

Vierailija
7/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vain hölmöltä että mieheni ei saisi antaa lapselleen haluamaansa nimeä, koska exäni on antanut sen omalleen

Suomessa on enemmänkin naisten nimiä... ei kaikken tarvitse olla Aadoja tai Sofioita...

Vierailija
8/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä mahdollista tehdä joku väännös tai kaksoisnimi?

Vierailija
9/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee jo Mikael ja Miko sekaisin koko ajan, huoh...

Vierailija
10/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en "saanut" antaa pojalleni sitä nimeä, jonka halusin, koska ystäväni antoi saman nimen omalle pojalleen (minun nimitoiveestani tietämättä). Annoin sitten pojalleni sen toiseksi parhaan nimivaihtoehdon, problem solved.

Vierailija
11/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on uusperhe, jossa on kaksi samannimistä lasta :D

Toista kutsutaan nyt lempinimellä, joka oli jo jossain määrin käytössä entuudestaan. 

Mutta kysymykseen en kyllä tieten tahtoen laittaisi samaa nimeä sisaruksille. Maailma on täynnä kivoja nimi, miettikää uudelleen. 

Tämä on vielä siinä mielessä erittäin hassua, että kyseessä on suhteellisen harvinainen nimi. Ei mikään Anni tai Emma. Näitä tapauksia varmaan onkin uusperheissä paljon, että yleinen nimi osuu rakastuneiden lapsille. 

Mutta nyt vielä jymypaukku. Nykyinen mieheni on samanniminen kuin exäni ja minä olen samanniminen kuin hänen entinen puolisonsa. 

Tästä meidät jo tunnistaakin, että terveisiä vain :D On herättänyt kyllä hilpeyttä nämä sattumat. 

Vierailija
12/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän hassua, mutta toisaalta pidemmällä tähtäimellä mitä väliä? Jos lasten nimet olisi vaikkapa Jaana, niin poika kutsuu pikkusiskojaan sillä nimellä kuitenkin eripaikoissa. Lempinimenkin voi keksiä toiselle, vaikkapa Jansku. Tai "Jaana H" ja "Jaana T" (sukunimen alkukirjain siis).

Vierailija
13/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo, on mulla sisaruksia. Kaksi pikkusiskoa. Niiden nimet on Helmi ja Helmi."

Vierailija
14/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt vielä jymypaukku. Nykyinen mieheni on samanniminen kuin exäni ja minä olen samanniminen kuin hänen entinen puolisonsa. 

Tästä meidät jo tunnistaakin, että terveisiä vain :D On herättänyt kyllä hilpeyttä nämä sattumat. 

No eikös tuossa tapauksessa ole jo ihan luonnollista, että pikkusisaruksillakin on sama nimi :)

Vierailija
15/15 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en "saanut" antaa pojalleni sitä nimeä, jonka halusin, koska ystäväni antoi saman nimen omalle pojalleen (minun nimitoiveestani tietämättä). Annoin sitten pojalleni sen toiseksi parhaan nimivaihtoehdon, problem solved.

Mitä se ystäväsi tekemiset sinuun liittyy?