Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18404)

Vierailija
16901/18404 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin energiamittarin. Se on tyhmä. Näyttö on pimeänä ilman, että se on pistokkeessa, pistokkeet ovat lattianrajassa, enkä näe lukeimia sieltä.

Kuka pöljä tuon suunnitteli?

Tarvitsen mittarin, jossa lukema näkyy silloin kun mittari on kädessä!!!

Miten tuo paska ylipäätänsä toimii? Siinä ei tullut mitään ohjeita mukana :(

Miten tuohon voi vastata? Ei mitään tietoa merkistä tai ylipäätään mistään muusta kuin, että taisit ostaa pas kan?

Vierailija
16902/18404 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on aikuisena opiskelu?

Olen hakenut opiskelemaan ja jos pääsen sisälle, suurin osa muista opiskelijoista lienee tämän kevään ylioppilaita. Itse lähes 50.

Alkaa oikeastaan jänistää jo tässä vaiheessa koko idea. Ehdinkö hyödyntää opinnoista enää mitään? Vaikka eläkkeellehän ei taida ikäiseni enää päästä ollenkaan, joten siinä mielessä alanvaihdossa voisi olla järkeäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16903/18404 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut opiskelemaan ja jos pääsen sisälle, suurin osa muista opiskelijoista lienee tämän kevään ylioppilaita. Itse lähes 50.

Alkaa oikeastaan jänistää jo tässä vaiheessa koko idea. Ehdinkö hyödyntää opinnoista enää mitään? Vaikka eläkkeellehän ei taida ikäiseni enää päästä ollenkaan, joten siinä mielessä alanvaihdossa voisi olla järkeäkin.

Kun aikuiskoulutukseen hain 30-vuotiaana alanvaihtajana, niin luulin tosiaan luokan koostuvan aikuisista (alanvaihtajista). Meitä olikin siellä kaikkea ysiluokkalaisista eläkeikää hätyytteleviin. Kaikki valmistui, kaikki työllistynyt tai jatkokoulutuksiin hakenut. Viiskymmentä taisi meillä olla keski-ikä luokassa, oli hurjan hauskaa (varsinkin opella) vaikka nuorempia ehkä vähän arastutti alkuun. Sinne sekaan kuitenkin vaan :)

Vierailija
16904/18404 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme viikkoa kestäneet runsaat kuukautiset kolmekymppisellä. Yleensä kestäneet noin viikon. Olleet aina kivuliaat ja nytkin. Seksiä en ole harrastanut yli vuoteen, joten ei voi olla sp-tautiin tai raskauteen liittyvää. Onko turhaa vielä huolestua, milloin itse menisit lääkäriin?

Voi olla esim. harmiton myooma tai jotain pahempaakin, kävisin itse kyselemässä jo hieman tutkimuksien perään. Aika huonosti menkkajutut otetaan lääkäreillä vastaan, joten hyvä laittaa jo liikkeelle asia. 

Vierailija
16905/18404 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lehtiä tarvitsee haravoida? Ymmärrän sen, että niitä poistetaan raitiovaunukiskoilta, mutta miksi jostain nurmikolta?

Muuten ei nurtsi kasva kunnolla. Lisäksi moni pitää haravoinnista, pidin itsekin lapsena. Ainoa huono on se, että se on keholle toispuoleista. Monelle se on myös omaksuttu tapa, mutta jos hyvä nurmi halutaan, niin kyllä ne on poistettava, eivät katoa lumen alla.

Haravoimaton lehti on mitä parhain lannoite erityisesti nurmikolle, kasvaa nimittäin nurmikko vahvana sieltä lehtien seasta läpi. Syy on ennemminkin esteettinen + yleensä kun nurmikkoa aletaan leikkaamaan haravoimattomalta alueelta ensimmäistä kertaa, ei lehdet ole vielä kerenneet maantua ja näin leikkuujälki on epätasainen. Haravointikaan ei ole keholle toispuoleista, kun vaihata haravakättä aina 10-20sekunnin välein.

T. puutarhuri

Vierailija
16906/18404 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kouluihin palkata sellaisia työntekijöitä joiden ainoa tehtävä olisi kitkeä pois koulukiusaamista? Toimisivat välituntivalvojina. Heille saisi aina mennä sanomaan jos joku kiusaa. He ilmoittaisivat kiusaajien vanhemmille että heidän lapsi kiusaa muita. Kertoisi myös kiusatun vanhemmille että heidän lastaan kiusataan. Keskustelisi opettajien, oppilaiden, ja vanhempien kanssa jos/kun kiusaamista ilmaantuu. 

Vierailija
16907/18404 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kouluihin palkata sellaisia työntekijöitä joiden ainoa tehtävä olisi kitkeä pois koulukiusaamista? Toimisivat välituntivalvojina. Heille saisi aina mennä sanomaan jos joku kiusaa. He ilmoittaisivat kiusaajien vanhemmille että heidän lapsi kiusaa muita. Kertoisi myös kiusatun vanhemmille että heidän lastaan kiusataan. Keskustelisi opettajien, oppilaiden, ja vanhempien kanssa jos/kun kiusaamista ilmaantuu. 

Ideana hyvä, mutta  valitettavasti lähes aina kiusaajan vanhemmat ummistavat silmänsä oman lapsensa kiusaamistaipumuksille.

Vierailija
16908/18404 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä jääkiekkoilija Jere Lehtinen on käynyt ala-asteen 1-4 luokat?

Vierailija
16909/18404 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että ketään ei saa lyödä. Ei edes trollia (vaikka mieli tekisi)

Vierailija
16910/18404 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vesijumppaan osallistua vaikkei osaisi uida? Ts. onko vesijumppa-allas niin matala että jalat yltävät pohjaan?

Vierailija
16911/18404 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v vanhassa ASUS VZ249HEG1R pelinäytössä vilahtelee mustavalkoinen pixelimäinen shakkiruudukko aika ajoin, välillä näkyy keskellä kämmenen kokoisena ja välillä jommalla kummalla alalaidassa. Mitähän tää näyttö oikein prakaa? Ei ole saanut osumaa ja näyttö muutenkin siisti ja naarmuton. Voisin sanoa että nykyään päivittäin vilahtelee.

Vierailija
16912/18404 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideana hyvä, mutta  valitettavasti lähes aina kiusaajan vanhemmat ummistavat silmänsä oman lapsensa kiusaamistaipumuksille.

Kiusaaminen menisi piiloon. Siirtyisi tehtäväksi niin, ettei nämä työntekijät huomaisi. Miten he muuten reagoisivat koulun henkilökunnan, esim. opettajien, harjoittamaan kiusaamiseen?

Vierailija
16913/18404 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aikuiskoulutukseen hain 30-vuotiaana alanvaihtajana, niin luulin tosiaan luokan koostuvan aikuisista (alanvaihtajista). Meitä olikin siellä kaikkea ysiluokkalaisista eläkeikää hätyytteleviin. Kaikki valmistui, kaikki työllistynyt tai jatkokoulutuksiin hakenut. Viiskymmentä taisi meillä olla keski-ikä luokassa, oli hurjan hauskaa (varsinkin opella) vaikka nuorempia ehkä vähän arastutti alkuun. Sinne sekaan kuitenkin vaan :)

Riippuu alasta, mitä opiskelee. Aloilla, joilla työvoimapulaa, saa ainakin töitä. Muissa riippuu iästä. Ikärasismi estää vakituisen paikan saannin.

Vierailija
16914/18404 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oopperassa, baletissa, klassisessa musiikissa jne on niin hienoa? Minusta klassinen musiikki on vanhaa, jäykkää, raskasta, pölyistä, tylsää pakkopullaa. Vai olenko minä vaan niin sivistymätön?

Vierailija
16915/18404 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kauppakeskus Triplan joissain kerroksissa, esim. 4.kerroksessa (mikä on samalla tasolla kuin Pasilan asema) on inva-WC mihin pääsee ihan itsekseen, mutta esim. 1.kerroksessa missä on apteekki, K-kauppa, Prisma yms. on inva-WC lukkojen takana, pitää kutsua joku avaamaan se ovi? Ihmettelen.

Vierailija
16916/18404 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, ettei Waltari ollutkaan niin asiantuntija, kun Sinuhe Egyptiläisen kirjoitti. Onko näin? Miten hän sitten sai sen tarinan niin hyväksi, eläväksi? Sanotaan, että vain otti asioista selvää? Miten tuollainen asioiden penkominen sitten käytännössä, eikö se ole turhauttavaa, kun se aika on pois ns. leipätekstin kirjoittamiselta? Kiinnostaisi, haluaisin kirjoittaa aiheesta mistä en oikeastikaan tiedä yhtään mitään, aina joka paikassa sanotaan, että kirjoita vain asioista mitkä tiedät ja tunnet kuin omat taskusi...? HLEP.

Vierailija
16917/18404 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni jää kulkuesteeksi käytäville? Esimerkiksi laittaa ostoskärryt poikittain kaupassa.

Miksi tupakoijat sytyttävät savukkeen niin että se häiritsee muita? Esimerkiksi eilen kävelin asemalta kotiin. Olimme päässeet laiturilta katettuun portaikkoon, jossa edellä kulkeva sytytti röökin, vaikka kymmenisen metrin päässä olisi taas ollut avoin tila. Iski jälleen päänsärky. 

Vierailija
16918/18404 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera kirjoitti:

kirjoitti:

Millaista on aikuisena opiskelu? Tietynlaiselta pelleilyltä vaikuttaa.

Vierailija
16919/18404 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oopperassa, baletissa, klassisessa musiikissa jne on niin hienoa? Minusta klassinen musiikki on vanhaa, jäykkää, raskasta, pölyistä, tylsää pakkopullaa. Vai olenko minä vaan niin sivistymätön?

Baletista en yleensä välitä, mutta ooppera ja klassinen musiikki voivat olla tosi suuria nautintoja. Eivät kuitenkaan aina, enhän nauti kaikista elokuvistakaan. 

Oopperassa nautin dramaattisuudesta. Arvokas lavastus, hieno puvustus, tunteella esiintyvät solistit jotka eivät säästele. Nykyisin moni asia ja viihteen muoto on joko pelkistetty tai erikoistehosteilla höystetty, oopperassa näen kuinka kaikkensa antava solisti tulkitsee juonta hikikarpalot tutisten. 

Nautin oopperassa ja klassisessa musiikissa myös siitä, että ne kuljettavat historiaa mukanaan. Voin vaikkapa miettiä, että isomummini on aikoinaan 1900-luvun alkupuolella nähnyt Carmenin, ja minä taas näen sen 2000-luvulla. 

Vierailija
16920/18404 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa saksankielessä "samma"?

Esim. "Samma weißt du wo er ist?"