Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18403)

Vierailija
11341/18403 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset väittävät minulle, että olen yhtä hyvä kuin muutkin vaikka minä tiedän hyvin, että olen kaikkia muita huonompi?

Mihin perustat sen, että olet muita huonompi? Voihan olla, että he ihan tosissaan tarkoittavat sitä mutta sinulla vain on huono itsetunto.

Vierailija
11342/18403 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menee kauppaan kävellen, missä vaiheessa maski tulisi laittaa?

Laita jo ennen kuin astut asunnostasi ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11343/18403 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää kuukuppia ja ryhtyy seisomaan käsillään, niin valuuko kukautisveret sieltä kuukupista pois?

Mulla on ainakin kääntynyt joogassa kuppi ylösalaisin. Juuri näissä alaspäin olevissa asanoissa. Oli hauskaa, kun kaikki holahti kerralla housuun. 🙄

Vierailija
11344/18403 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehille mitään omaa saittia, jossa olisi AV eikä sitä ainaista seksi pano kullinpituuskeskustelua.?

Vierailija
11345/18403 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen käsineratkaisu on hyvä taaperolle kun on oikein kylmä keli? Tuntuu ettei nykyiset rukkaset oikein riitä.

Vierailija
11346/18403 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Turun murretta puhuvat ilmaisevat konditionaalin?

Kun normaalia suomea puhuvat sanovat esim. "mää sanosin", se on konditionaali, eli he tarkoittavat, että he sanoisivat xxx jos yyy.

Mutta turkulaisen suusta se tarkoittaa vain, että he ovat sanoneet jotain. Normaalin suomen konditionaalimuoto on siis varattu turkulaiseksi imperfektiksi eli menneeseen aikamuotoon.

Täytyyhän heidänkin jollain lailla ilmaista konditionaali, eikö täydykin?

Vierailija
11347/18403 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään mahdollisuutta saada 30 000 euron asuntolainaa (mieluiten 10 vuoden takaisinmaksuajalla, eli ei mitään 20+v.) pankista, jos on säästönä 10% haettavasta lainasummasta ja työskentelee säännöllisesti kausityössä noin 5-9kk vuodesta ja loppuvuoden ansiosidonnaisella (sis. mahdollisia keikkatöitä), mutta ei muuta omaisuutta, varallisuutta tai takaajia, ei asp-tiliä, vakituista kokoaikatyötä...?

Ikää jo 35 vuotta, ns. nuhteeton tausta, mutta pienipalkkaisena en sen kummemmin ole säästellyt. Aina asunut vuokralla eikä asunnon osto tai siihen säästäminen ole ollut ykkösprioriteetti. Nyt tuli vastaan kuitenkin sellainen tiedättehän, ns. loppuelämän unelmieni koti, jonka todella haluaisin, mutta nauraako ne pankista pihalle..?

Lainalaskurit näyttävät minimikuukausieräksi yo. tiedoilla 250e luokkaa -  tällä hetkellä minulla menee 750e kuussa asumismenoihin (vuokra, sähkö, vesi, autopaikka, laaja kotivakuutus), käteen jää 600-800e riippuen olenko työssä vai ansiosidonnaisella, mutta ei ole mitään ongelmaa pitää tuolla asumiskulujen jälkeisellä summalla autoakaan. Mielestäni varallisuuteni riittäisi siis lainaan, vaikka lainasumma olisi tuplat tuosta laskurin antamasta, mutta liekö mitään mahdollisuuksia pankin mielestä..? Jos jotain merkitystä, niin olen lapsesta saakka ollut yhden ja saman pankin asiakas.

Vierailija
11348/18403 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläksääki viäl kirjoitti:

Miten Turun murretta puhuvat ilmaisevat konditionaalin?

Kun normaalia suomea puhuvat sanovat esim. "mää sanosin", se on konditionaali, eli he tarkoittavat, että he sanoisivat xxx jos yyy.

Mutta turkulaisen suusta se tarkoittaa vain, että he ovat sanoneet jotain. Normaalin suomen konditionaalimuoto on siis varattu turkulaiseksi imperfektiksi eli menneeseen aikamuotoon.

Täytyyhän heidänkin jollain lailla ilmaista konditionaali, eikö täydykin?

Turkulaiset ilmaisevat konditionaalin aivan kuin muutkin, käyttämällä konditionaalimuotoa, vaikkapa siis että "sanoisin". Sanosin ja sanoisin ovat eri asia. Sanosin on murteellinen imperfektimuoto. Sanoisin on konditionaalimuoto jota käytetään myös Turun murretta puhuessa.

T. Turussa lukion käynyt, jonka lahtelainen äidinkielenopettaja ei älynnyt tätä eroa.

Vierailija
11349/18403 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menee kauppaan kävellen, missä vaiheessa maski tulisi laittaa?

Minä teen sen kaupan ulkopuolella, parkkipaikan alueella, jossa voin vielä olla varma etten ole liian lähellä muita.

Vierailija
11350/18403 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia kaikille hyville ulkoilureiteille pitää tehdä ladut?

Maailman mittakaavassa laadukas murtomaahiihtolatu on todella harvinaista herkkua. Jokin aika sitten kävelystä hiihtoon vaihtaminen oli aika itsestäänselvä juttu heti kun se oli mahdollista. Nykyään taas aika moni ei lähde parhaillakaan hiihtokeleillä hiihtämään vaan olettavat että sopii talsia nätisti ajetut ladut rikki.

Jos ajattelen oman kotikaupunkini kevyen liikenteen väyliä, pururatoja, ulkoilureittejä jne. niin niistä on hyvin hyvin pieni osa "pyhitetty" hiihdolle silloin kun yleensä lunta riittää.

Niille joille hiihto ei maistu jonkinmoisen ikävän lapsuuskokemuksen takia: rohkaisen ainakin vuokraamaan juuri nykypainoon sopivat vehkeet vähintään kerran. Lapsena hiihtäminen on ollut useimmille lähinnä kurja kokemus, mutta kun olet liikenteessä sinulle sopivin varustein, homma on ihan erilaista.

Vierailija
11351/18403 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jos poltan kynttilöitä takassa tunnelmaa luomaan, pitääkö avata pellit?

En löytänyt mitään tietoa tästä.

Vierailija
11352/18403 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokarvat kasvavat - mutta kasvaako ne vain tietyn määrämitan vaiko vain niin hitaasti esim. hiuksiin verrattuna, että ei tarvitse eläkeiässä pistää ponnarille kainalokarvoja? Kun sheivaa, karvat kasvavat jo muutamassa päivässä takaisin, mutta miksi se vauhti sitten tavallaan tyssää siihen?

Vierailija
11353/18403 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, jos poltan kynttilöitä takassa tunnelmaa luomaan, pitääkö avata pellit?

En löytänyt mitään tietoa tästä.

Onko kyseessä avotakka vai luukullinen takka? Avotakassa ei, mutta luukullisessa ilma loppuu, jos ei saa tuloilmaa ja pääse savukaasut poistumaan. Yleensä pelleissä on peni nurkkapala otettu hään takia pois, joten voi olla että ilman peltien aukaisuakin kynttilä pärjää. Eikä sen pellin tarvitse olla sepposen selällään, veto olisi kynttilälle liikaa, ihan muutaman millin aukaisu riittää jos ei tuota nurkkapalaa ole pellistä pois. Nääthän sinä ite palaako liekki vai ei. Jos ei pala, ei saa happea tai veto on liikaa.

Vierailija
11354/18403 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani sanoo melkein aina, jos puhun jostain kauan sitten tapahtuneesta, että pitäisi elää hetkessä ja tätä päivää. Joka päivähän joku jossain puhuu jostakin menneestä tapahtumasta. Milloin menneestä tapahtumasta puhuminen on sitten takertumista ja milloin ei? Kyllä mielestäni osaan elää myös tätä päivää mutta minusta tuollainen menneestä puhuminen tuo myös jonkinlaista turvallisuuden tunnetta. Tänään sitä paitsi puhuin menneestä tapahtumasta, jonka tiedän tapahtuneen, mutta jota itse en muista ja kun minulle kerrottiin siitä aikoinaan, siitä oli varmasti jo muutama vuosi. Tapaus oli sellainen, joka on jäänyt mieleen siksi, koska siinä olisi voinut käydä huonosti, mutta onneksi ei käynyt.

Vierailija
11355/18403 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset väittävät minulle, että olen yhtä hyvä kuin muutkin vaikka minä tiedän hyvin, että olen kaikkia muita huonompi?

Mihin perustat sen, että olet muita huonompi? Voihan olla, että he ihan tosissaan tarkoittavat sitä mutta sinulla vain on huono itsetunto.

Minä tiedän olevani muita huonompi ihminen.

Vierailija
11356/18403 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa esim. (pakaste)uunijuurekset ja kalaruoan kypsymään samassa uunissa niin että ne valmistuisi suunnilleen yhtä aikaa, jos molempien ohjeessa on eri lämpötilat?

Kun en tiedä, missä määrin erilaisten ruokien lämpötiloja ja -aikoja voi muokata ohjeesta, jotta ruoka kuitenkin kypsyisi eikä pala tai mene muuten oudoksi.

Esim. 1:

- kalaruoan ohje: 210° 40-45 min

- uunijuuresten ohje: 225° 20-25 min

Esim. 2:

- sama kalaruoka kuin yllä

- eri uunijuuresten ohje: 250° 30 min

Vierailija
11357/18403 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä on erikoisista ommeltyypeistä ompelukoneessa? Ok, tavallisimmat (suora, siksak ja erilaiset jousto-ompeleet) ymmärrän mutta onko monet erikoisimmista tehty vain koristelukäyttöön vai onko niistä jotain hyötyä?

Ja paljonko se jousto-ommel joustaa? Jos tekee vaikka stretch-fleecestä pipon tms. niin riittääkö ompeleen jousto?

Vierailija
11358/18403 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako T-lausuntoja julkiselta puolelta (Helsingissä) vai onko pakko mennä yksityiselle? Terveysasemien sivustolla puhutaan vaan todistuksista asepalvelusta tai työkyvyttömyyttä varten, mutta ei mitään todistuksista työkyvystä. 

Vierailija
11359/18403 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "tahdon ideologia", josta viestin nro 11340 kirjoittaja puhui?

(Lainaus osasta viestiä: "selaan ensin hänen profiili- ja taustakuvat läpi ja jos sieltä löytyy yksikin TAHDON tai vastaava ko. ideologiaa kannattava juttu"...)

Vierailija
11360/18403 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "tahdon ideologia", josta viestin nro 11340 kirjoittaja puhui?

(Lainaus osasta viestiä: "selaan ensin hänen profiili- ja taustakuvat läpi ja jos sieltä löytyy yksikin TAHDON tai vastaava ko. ideologiaa kannattava juttu"...)

Viitattaisiinko tuolla Tahdon2013 tasa-arvoiseen avioliittolakiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi