Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18390)

Vierailija
10161/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu että ihmiset kuvittelevat maailman pahana?

Vierailija
10162/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin vauva.fi mielestäsi loppuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10163/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset ovat käärmenaisia? Sattuuko käärmenaisena oleminen?

Oletko itse notkea?

Vierailija
10164/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa siskoni nimi, loppuu A:han ja alkaa S:llä:)

Agnes?

Vierailija
10165/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kertoo Alesha Dixonin laulu "The boy does nothing"?

Lapsuuden väärin kuultujen laulunsanojen innoittamana tuli mieleeni miten mietin tätä kappaletta, radiosta kuultuna käsitin että poikakaverista ei ole siivousavuksi, mutta kun joskus näin lyriikat, siinä tosiaan puhutaankin tanssimisesta.

En vieläkään tosin käsitä, mitä tarkoittavat kertosäkeen "brush up", "clean up" jne tanssimielessä ajateltuna?

Vierailija
10166/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaa hyvä pussilakana?

Vierailija
10167/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako sulkaa on lokilla?

Vierailija
10168/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu että ihmiset kuvittelevat maailman pahana?

Joillain on ns. hostiili maailmankuva esim. perhetaustan takia. Tähän liittyy mm. vahingoniloisuus ja joskus lähes vainoharhaisuuteen menevä epäluuloisuus. Tällainen ihminen näkee maailman vaarojen karikkona eikä mahdollisuuksien pelikenttänä. Hän saattaa esim. väittää kaikkien haluavan koko ajan pahaa, vaikka hän kohtaa jatkuvasti ihmisiä joita ei kiinnosta pätkääkään hänen satuttamisensa millään tavalla.

Tästä voi onneksi opetella ainakin jossain määrin pois. Kun on elänyt elämänsä kuviteltujen uhkien keskellä ja hoksaakin että maailma on paljon neutraalimpi ja itse asiassa positiivisempi paikka kuin on kuvitellut, elämä helpottuu monella tavalla.

Vierailija
10169/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa siskoni nimi, loppuu A:han ja alkaa S:llä:)

Agnes?

Alkaa ässällä ja loppuu aahan, esim. Sanna.

Tuo sanajärjestys teki tepposet ja luit väärin.

Vierailija
10170/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnella ja Jannella on sama isä mutta eri äidit kun taas Annilla ja Annalla on sama äiti ja eri isät. Ovat sekä Jonne ja Janne että Anna ja Anni sisaruspuolia keskenään?

Jonne ja Janne ovat velipuolia. Anna ja Anni ovat siskopuolia.

(Jonne tai Janne eivät ole sukua Annalle tai Annille.)

Vierailija
10171/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden väärin kuultujen laulunsanojen innoittamana tuli mieleeni miten mietin tätä kappaletta, radiosta kuultuna käsitin että poikakaverista ei ole siivousavuksi, mutta kun joskus näin lyriikat, siinä tosiaan puhutaankin tanssimisesta.

En vieläkään tosin käsitä, mitä tarkoittavat kertosäkeen "brush up", "clean up" jne tanssimielessä ajateltuna?

Jaa, minäkin olen luullut, että biisi kertoo siitä, ettei poika osallistu siivoamiseen. Mutta lyriikat kyllä kertoo tanssimisesta. Olisiko biisillä musiikkivideota, jossa nuo siivoamiset tarkoittais jotain tiettyjä tanssiliikkeitä?

https://genius.com/Alesha-dixon-the-boy-does-nothing-lyrics

Vierailija
10172/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Sanna Marinilla on vasemmassa kädessään pitemmät kynnet kuin oikeassa?

https://flockler.com/thumbs/sites/657/1299124-b99a440c-615a-4a48-b3c6-0…

Minulle käy usein näin. Olen oikeakätinen, joten teen enemmän asioita oikealla kädellä. Siinä helposti kynsiä katkeaa ja lohkeaa siitä kädestä. Lohjennut kynsi on paras heti leikata sileäksi, ettei terävä reuna ota mihinkään kiinni lisää.

Joskus menee monta kynttä kerralla, esim avatessa auton ovea, joka onkin yllättäen lukossa. Voi olla että tasaan kynnet paremmin vasta kun seuraavan kerran lakkaan niitä.

Vierailija
10173/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minäkin olen luullut, että biisi kertoo siitä, ettei poika osallistu siivoamiseen. Mutta lyriikat kyllä kertoo tanssimisesta. Olisiko biisillä musiikkivideota, jossa nuo siivoamiset tarkoittais jotain tiettyjä tanssiliikkeitä?

https://genius.com/Alesha-dixon-the-boy-does-nothing-lyrics

Ihan selvähän tuo on ja Alesha on sen selittänytkin. Hän on kohdannut aikaisemmin miehiä, jotka olivat laiskoja, eivätkä tehneet mitään kotitöitä. Aleshalla oli kuitenkin toinenkin kriteeri miehille, jotka saivat armon huolimatta laiskuudesta kotitöissä: tanssitaito.

"And if the man can dance, he gets a second chance"

Vierailija
10174/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Mäntyharjulla karhuja?

Taitaa olla. Onhan niitä nähty täällä pk-seudullakin.

Vierailija
10175/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologia kirjoitti:

Onko ahdasmielistä, jos on sitä mieltä, että sukupuolia on vain 2.

Vaikka huonot ihmisoikeudet on ikävä asia mikä pitää korjata, se että sukupuolia olisi mukamas enemmän kuin 2 kuulostaa siltä, että yksinkertainen asia yritetään tehdä tahallaan vaikeaksi.

Ja näin ollen hyväksyn kyllä transsukupuoliset kolmanneksi sukupuoleksi, koska siinä se keho korjataan vastaamaan sitä mitä se ihminen tuntee olevansa (mies/nainen eli vain 2), kun taas nää "muunsukupuoliset" yms ovat näin nätisti sanottuna pelkkiä huomionhakuisia outolintuja

Ketjun tarkoitus on kysyä kysymyksiä, ei esittää väitteitä. Jos haluat käydä väittelyä, niin perusta sitä varten oma ketju.

No niinhän minä kysyinkin. Nimittäin sitä, että onko ahdasmielistä, jos on sitä mieltä, että sukupuolia on vain 2. Ja epävirallisesti myös trans, koska siinä keho korjataan vastaamaan sitä mitä se tuntee olevansa. Mies tai nainen

Ahdasmielisyyttä on minusta se, ettei yritä ymmärtää missä jostain on kyse, ei välttämättä mielipide itsessään (jos se on muodostettu huolellisesti pohtimalla antamatta omien ennakkokäsitysten vääristää ajatuksiaan). Ahdasmielisyyttä on ainakin tuo, että olettaa erilaisten ihmisten olevan erilaisia vain huomionhakuisuuttaan. Kuten yleistäminen ja oletusten tekeminen yleensäkin. Kun sallii itsellensä yksinkertaisen oletuksen, siinä pääsee vähällä, koska ei tarvitse vaivautua miettimään asiaa sen pitemmälle. Kun olet mielestäsi jo saanut jonkinlaisen "selityksen", saat sillä vahvistettua omaa käsitystäsi, että kyseessä on jokin huuhaajuttu, jota ei tarvitse sen kummempia miettiä. Näin teemme maailman itsellemme helpommaksi hahmottaa. Jos jokin tuntuu siltä, että sitä on vaikea ymmärtää, on paljon helpompaa keksiä jokin syy miksei tarvitse edes yrittää ymmärtää. Ihminen on melkein automaattisesti ahdasmielinen, jos ei yritä taistella siitä pois.

Vierailija
10176/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockan omaa merkkiä Casa Stockmann olen ostanut, luomuperkaalipuuvillaa lankaluku 200 Egyptin puuvillaa, kun olleet alessa, joten hinta ollut n. 35 euroa per sinkkupussilakana, mikä on kohtuullisen okei.

Paremmanlaatuinen luomupuuvilla, jossa lankaluku n. 200, maksaa alessakin (esim. Finlaysonilta) n. 50 e.

Jos vielä laadukkaampaa halua eli 100% egyptiläistä puuvillaa, jonka lankaluku on 270 vähintään, sitten on vaikeampi löytää ja hinnat ovat siinä satasen korvilla.

Vierailija
10177/18390 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockan omaa merkkiä Casa Stockmann olen ostanut, luomuperkaalipuuvillaa lankaluku 200 Egyptin puuvillaa, kun olleet alessa, joten hinta ollut n. 35 euroa per sinkkupussilakana, mikä on kohtuullisen okei.

Paremmanlaatuinen luomupuuvilla, jossa lankaluku n. 200, maksaa alessakin (esim. Finlaysonilta) n. 50 e.

Jos vielä laadukkaampaa halua eli 100% egyptiläistä puuvillaa, jonka lankaluku on 270 vähintään, sitten on vaikeampi löytää ja hinnat ovat siinä satasen korvilla.

Kysyttiin paljonko maksaa hyvä pussilakana. Oikea vastaus on 2-5 euroa.

Vierailija
10178/18390 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin alkaa keskimäärin syksy?

Vierailija
10179/18390 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ihminen huutaa tai laulaa niin kovaa että hänen oma kuulonsa vaurioituu? Tuli vaan mieleen kun kuuntelin juttua oopperalaulajista ja siitä miten fyysistä äänenmuodostus on ja miten kovaa he laulavat.

Vierailija
10180/18390 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiin paljonko maksaa hyvä pussilakana. Oikea vastaus on 2-5 euroa.

Halvin jonka olen ostanut maksoi 9,90 tai jotain. Ja kas, se on oikeasti huonoa materiaalia: menee käytön ja pesujen myötä nopeasti harsomaiseksi, kun lyhyenlyhyet puuvillakuidut eivät jaksa pitää sitä koossa.

Varmasti on toki eritasoisia hinta-laatusuhteita, tässä se oli mielestäni huono koska käyttöikä jää murto-osaan vaikkapa 25 euron vastaavasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän