Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18390)

Vierailija
10121/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun on paljon vaikeampi asettaa ja noudattaa OMIA oman kiinnostuksen mukaisia (pitkän aikavälin) tavoitteita kuin noudattaa YLEISLUONTOISIA, muiden asettamia/vahtimia tai kaikille sopivia tavoitteita?

Vierailija
10122/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö edelleen paikkansa että ukkosella pitää irrottaa kaikki sähkölaitteet seinästä,sulkea valot ja pysyä poissa ikkunoiden luota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10123/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ydinvoimaloita on yhä olemassa?

👍 Jos ydinvoima on hyvä

👎 Jos ydinvoima on paha

Koska niin monet yhteiskunnat ovat rakentuneet tarvitsemaan sähköä, sitä pitää tuottaa jollain tavoin. Moni näistä tuottaa sakeaa savua ja haitallisia kemikaaleja ja kaasuja, ydinvoima taas tuottaa ydinjätettä ja mahdollisuuden ydinonnettomuuteen. Vesivoima muuttaa pysyvästi jokien luonnetta. Kun pitää tuottaa massiivisia määriä sähköä, on vain valittava pienimmän pahan välillä ja näiden asioiden arvottaminen on äärimmäisen monimutkaista. Ydinvoiman tärkein hyvä puoli on käsittääkseni se että se ei edistä ilmastonmuutosta toisin kuin järkyttävien hiili- tai turvemäärien poltto, mikä varmasti painaa vaakakupissa paljon. Ydinvoimalat ovat myös jo tunnettua ja koettua teknologiaa ja tuotto on varmaa ja tasaista.

Polttoaineteollisuuden tekijät omistavat monia patentteja joilla autojen polttoaineenkulutusta saataisiin pienennettyä. Ideana on se että polttoaineteollisuus haluaa varmistaa olevansa tarpeellinen myös tulevaisuudessa. Joskus pohdin, onko sähköntuotannossa vastaavaa vispilänkauppaa. Kun ei tiedä, on houkutus spekuloida.

Vierailija
10124/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ettei tätä kysymystäni sensuroitaisi, koska kiinnostaa ihan oikeasti. Voiko nainen saada k**torisor*asmin samaan aikaan em*tinor*asmin kanssa? Saan itse vain toisella tavalla, joten kiinnostaisi.

Vierailija
10125/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö kissa liikuttamaan silmiään?

Vierailija
10126/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö kissa liikuttamaan silmiään?

Pystyy

Vierailija
10127/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kestopikkuhousunsuojan saa pysymään paikallaan? Yritin vaihtaa niihin, kun ovat ihoystävällisempiä, mutta en ymmärrä miten niitä voi käyttää muulloin kuin paikallaan istuessa. En edes käytä mitään liukkaita pikkuhousuja, mutta parinsadan metrin kävelyn jälkeen suoja menee jo kaukana perseessä ja koko pikkuhousujen takaosa on rypyssä sen sisällä. Mitä teen väärin?

Olen joskus kuullut että näitä on kiinnitetty hakaneulalla pikkuhousuihin:D Katsoo vain ettei vahingossa aukea:D

Vierailija
10128/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon ettei tätä kysymystäni sensuroitaisi, koska kiinnostaa ihan oikeasti. Voiko nainen saada k**torisor*asmin samaan aikaan em*tinor*asmin kanssa? Saan itse vain toisella tavalla, joten kiinnostaisi.

Emättimen kautta voi saada klitorisorgasmin tai pelkkää klitorista stimuloimalla, mutta eikös kaikki laukeaminen tapahdu klitoriksen kautta?:D

Vierailija
10129/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista! https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/viikonlopun-villi-orgasmiopas/33115…

Täytyypä alkaa harjoittelemaan!

Vierailija
10130/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö edelleen paikkansa että ukkosella pitää irrottaa kaikki sähkölaitteet seinästä,sulkea valot ja pysyä poissa ikkunoiden luota?

Kyllä se on hyvä varotoimi kun ukkonen on lähellä. Vaikka asun kaupungissa kerrostalossa irrotan itse tietokoneet yms. herkät laitteet. Jääkapppia ja pakastinta en ole vielä irrottanut.

Meidän talon lähelle iskee usein salamoita korkealla paikalla kun ollaan. Muutama viikko sitten iski puuhun pari metriä mun parvekkeelta ja kaksi isoa oksaa meni petäjästä. Kerran iski suoraan taloonkin ja meni sähköverkkoon, jolloin monelta naapurilta meni laitteita rikki, kun eivät olleet irrottaneet verkosta. Itse pidän laitteita yhdistettynä sellaisiin jatkojohtoihin, joista saa nopeasti napista virran pois, eikä mun laitteista viottunut yksikään.

Ukkosella uiminen, puiden alla chillailu, parvekkeella istuskelu tai ikkunan lähellä pörräily ei ole fiksua sekään. Ja jos asuu omakotitalossa, jossa on tulisija, se on hyvä paikka josta salama iskee sisään. Mun vanhemmat sukulaiset kertovat kuinka kerran kauan sitten mökillä pallosalama tuli takasta sisään.

Vierailija
10131/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykykäsityksen mukaan ei ole olemassa emätinorgasmeja. Klitoris on se elin, jossa siinäkin tilanteessa syntyy se orgasmi, ei siis varsinaisesti emättimessä. Termi emätinorgasmi on siis harhaanjohtava.

Vierailija
10132/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myytävän kerrostaloasunnon tiedossa lukee esim "rahoitusvastike 364,75 e/kk" ja "hoitovastike 364,75 e/kk", onko se sattumaa että ne ovat täsmälleen saman verran vai onko se aina niin? Jos ostan kyseisen asunnon, joudunko lainanlyhennyksen päälle maksamaan rahoitus- ja hoitovastikkeen?

Miksi joissain asunnoissa ei ole hoitovastiketta?

Jos ostan asunnon kerrostalosta, joka on vuokratontilla, voinko aina lunastaa tontista osuuteni rahalla,jolloin omistan tontista asuntoani vastaavan neliömäärän? Antavatko kaikki tonttien vuokranantajat lunastaa tontista palasen omaksi? Mikä on oikeusturvani siinä tilanteessa, että tontin vuokrannut taho päättäisikin olla jatkamatta vuokrasopimusta ja talo päätettäisiinkin purkaa?

Vierailija
10133/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin siis rahoitusvastiketta.

Vierailija
10134/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotenkin "erikoinen" asia jos lasta kiusataan ja vanhemmat eivät silti tee mitään tai edes tue lasta muutenkaan ja asioista ei paljon saa edes puhua? Mietin vaan omalla kohdalla, että miksi se asia ei liikuttanut vanhempiani oikeastaan lainkaan, vaikka meillä muuten aika tavallinen ja "normaali" koti olikin. Se vaan tuntuu vaikealta käsittää ja mietin, että kyllähän jokaisen pitäisi toimia toisin. Nyt jälkeenpäin asioista puhuminen on vieläkin vaikeampaa, kun ei siitä kaikesta saanut välittää silloin joten sanovat miksi enää niitä muistelen. Jotenkin, kun meillä menee kaikki niin, että ei saa olla heikko ja he eivät näytä käsittävän sitä kaikkea mitä olen käynyt läpi ja on melkein häpeä puhua siitä. Mietin vaan onko kenellekään käynyt näin ja tuntuu kuin oma elämä olisi siinä mielessä mennyt valeessa ja ollut kuin näytelmää, vaikka heidän olisi pitänyt ymmärtää sen kaiken. Näitä asioita on niin vaikea edes ymmärtää, kun itse ei voisi toimia samoin. Samalla näillä asioilla on kuitenkin vaikutusta elämääni ja siinäkin mielessä luulevat minun olevan nytkin se rohkein ja kestävän mitä vaan, vaikka ei tämä ole totta. Olisi näiden vuosien jälkeen vaan mukavaa joskus puhua suoraan ja totta ilman mitään näytelmää.

Vierailija
10135/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin siis rahoitusvastiketta.

Sun kannattaa aina kysyä paljonko on yhtiövastike. Sehän on se koko summa eli mahdollinen rahoitusvastike + hoitovastike.

Rahoitusvastike tarkoittaa, että talossa on otettu esim. remonttia varten laina, josta jokainen maksaa oman osuutensa. Kaikilla taloilla tätä ei välttämättä ole, mutta ennen ostamista kantsii selvittää onko remontteja talossa tulossa, koska jos on, se tarkoittaa että sinulle voi tulla maksettavaksi myös rahoitusvastike tulevaisuudessa.

Jos lainalla tarkoitat asuntolainaasi, niin sitähän lyhennät pankille siitä että ostit asunto-osakkeen. Kun olet asunnon omistaja olet siis asunto-osakeyhtiösi osakas ja siten velvollinen maksamaan osuutesi yhtiön yhteisistä kuluista (hoito, yhtiön lainat, yms.). Eli kyllä, joudut kuukausimenoissasi ottamaan huomioon sekä asuntolainan lyhennyksen että yhtiövastikkeen.

Tonttiasia on monimutkainen, koska riippuu siitä kuka tontin omistaa ja millä ehdoilla se on vuokrattu. Mutta jos tontin omistaa vaikkapa kaupunki ja se on vuokrattu asuntosi yhtiölle, silloin tonttivuokra on myös asia josta olette osakkaina yhteisesti vastuussa. Osana yhtiövastiketta maksat silloin tontin vuokraa.

Onkin yhtä tärkeä kysyä tulevista remonteista talossa kuin sen tontin omistuksesta ja mahdollisen vuokratontin vuokrasopimuksesta. Nimittäin vuokrasopimuksia uusiessa, voidaan tonttivuokraa nostaa melkoisesti. Se vaikuttaisi siten suoraan sun kuukausittaisiin menoihin eli siihen yhtiövastikkeeseen. Jos talolla on vuokratontti, siitä on voitu sopia että osakkaat lunastavat tontin. Silloin tontin hinta jaetaan myös osakkaiden kesken maksettavaksi. Tontin omistajasta riippuu uusiko sopimuksen, myykö, miten paljon nostaa tontin vuokraa jne... Taloyhtiön kokouksessa te osakkaat päätätte yhdessä miten talon osalta toimitte.

Jos tontin vuokrasopimusta tontista ei uusita, on vuokranantaja lain mukaan velvollinen lunastamaan rakennukset. Näinhän kävi Oulunkylässä, jossa Helsingin kaupunki joutuu ostamaan koko kerrostalon. Toki hinta on sellainen että asukkaat siinä menettävät.

Nämä kaikki vaikuttavat siihen minkä hintainen asunto lopulta on, kun sellaisen ostamista harkitset. Halvalta näyttävä asunto voikin olla loppupeleissä kallis. Kaikki nämä ym. asiat kannattaa selvittää tarkkaan ennen kuin tekee ostopäätöksen ja ottaa sen asuntolainan.

Vierailija
10136/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin maaseudulla, korkeiden puiden siimeksessä ja vesistöjen lähellä kannattaa toimia noin. Keskustoissa ja taajamissa ukkonen harvemmin katkoo esim. sähköjä, mutta maalla niin tapahtuu hyvin usein.

Vierailija
10137/18390 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan katsottua suunnilleen puolenvälin tästä ketjusta www.vauva.fi/keskustelu/3651730/corona-virus-paljon-huhuttua-levittynee… ? Haluaisin tietää, mitä ja miten koronasta keskusteltiin tuossa ketjussa maaliskuussa.

Vierailija
10138/18390 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saan katsottua suunnilleen puolenvälin tästä ketjusta www.vauva.fi/keskustelu/3651730/corona-virus-paljon-huhuttua-levittynee… ? Haluaisin tietää, mitä ja miten koronasta keskusteltiin tuossa ketjussa maaliskuussa.

Tässä linkki noin puoliväliin. Osoitteen lopussa olevat neljä numeroa (onpa muuten hurjan pitkä ketju!) ovat sivunumero eli voit hyppiä tuota lukua muokkaamalla haluamallesi sivulle.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3651730/corona-virus-paljon-huhuttua-levittyneempi?page=2330

Vierailija
10139/18390 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin "erikoinen" asia jos lasta kiusataan ja vanhemmat eivät silti tee mitään tai edes tue lasta muutenkaan ja asioista ei paljon saa edes puhua? Mietin vaan omalla kohdalla, että miksi se asia ei liikuttanut vanhempiani oikeastaan lainkaan, vaikka meillä muuten aika tavallinen ja "normaali" koti olikin. Se vaan tuntuu vaikealta käsittää ja mietin, että kyllähän jokaisen pitäisi toimia toisin. Nyt jälkeenpäin asioista puhuminen on vieläkin vaikeampaa, kun ei siitä kaikesta saanut välittää silloin joten sanovat miksi enää niitä muistelen. Jotenkin, kun meillä menee kaikki niin, että ei saa olla heikko ja he eivät näytä käsittävän sitä kaikkea mitä olen käynyt läpi ja on melkein häpeä puhua siitä. Mietin vaan onko kenellekään käynyt näin ja tuntuu kuin oma elämä olisi siinä mielessä mennyt valeessa ja ollut kuin näytelmää, vaikka heidän olisi pitänyt ymmärtää sen kaiken. Näitä asioita on niin vaikea edes ymmärtää, kun itse ei voisi toimia samoin. Samalla näillä asioilla on kuitenkin vaikutusta elämääni ja siinäkin mielessä luulevat minun olevan nytkin se rohkein ja kestävän mitä vaan, vaikka ei tämä ole totta. Olisi näiden vuosien jälkeen vaan mukavaa joskus puhua suoraan ja totta ilman mitään näytelmää.

Samanlaisia kokemuksia täällä. Vanhemmat yrittivät jotenkin sivuuttaa koko asian ja seurauksena sain sen käsityksen että minulla ei ole yhtään mitään väliä. Minua kiusattiin jok'ikinen koulupäivä järjestelmälliesti, lopputuloksena mielenterveysongelmia, mutta vanhemmat eivät tukeneet mitenkään. Reipastamishenkeä oli ilmassa: "kelpasin" vain suoritusten ja pärjäämisen kautta. Kun olin heikoilla ja minua kiusattiin, minua kohdeltiin kotona kuin ilmaa.

Terapeuttini mukaan on hyvinkin mahdollista että keskustelusta vanhempien kanssa ei tulisi vielä nyt vuosikymmenten jälkeenkään mitään, koska keskustelu heidän kanssaan on tähänkin asti ollut käytännössä mahdotonta eivätkä he ole mitenkään muuttuneet ihmisinä.

Olen onneksi viime vuosina pystynyt irtautumaan heistä ja kasvattamaan jonkinlaista omanarvontuntoa ja vääntämään elämääni askel kerrallaan oman näköisekseni, enkä kuviteltujen odotusten kaltaiseksi. Eräs asia jonka olen oppinut on se että kaikilta ihmisiltä ei saa rakkautta tai hyväksyntää vaikka mitä tekisi, ja ei kannata alentua rakkautta kerjäämään. Vaikka kyse olisi omista vanhemmistakin.

Vierailija
10140/18390 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä linkki noin puoliväliin. Osoitteen lopussa olevat neljä numeroa (onpa muuten hurjan pitkä ketju!) ovat sivunumero eli voit hyppiä tuota lukua muokkaamalla haluamallesi sivulle.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3651730/corona-virus-paljon-huhuttua-levittyneempi?page=2330

Kiitos linkistä. Voitko siis vielä tarkentaa, miten pääsen haluamallani sivulle. Siis miten muokkaan lukua 4731?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi