Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18386)

Vierailija
10021/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa on juttu tubettajasta, jonka sukunimi on Kangaskortet. Miten tuo sukunimi taipuu monikossa? Jutussa oli versiot Kangaskortteet ja Kangaskortetit.

Vierailija
10022/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet miehet tärisyttävät istuessaan toista jalkaansa? En ole koskaan nähnyt naisten tekevän niin. Monet miehet istuvat tuolilla päkiä lattiaa vasten ja kantapää ilmassa, ja jalka tärisee. Mikä tämä juttu on?

En aina tee niin, mutta silloin, kun teen niin se tuntuu niin hyvältä. Vaistomaisesti rytmi vaan ottaa vallan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10023/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kännissä olo ja nestehukka sama asia, kun tulin ajatelleeksi:

Alkoholi ei auta netehukkaan vaan päinvastoin (kuivattaa vaan)?

Vierailija
10024/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksotiikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaaleat kauniit piirteet pilataan tummalla/aasialaisella tms lajilla lastenhankinnassa?

Eksotiikka kiehtoo. Molemminpuolin. Toinen puoli on vain paljon harvinaisempi

Itse tulin ajatelleeksi:

Voiko suomalaiset olla alunperin kotoisin Japanista, kun ulkomaalaisetkin vertaa suomenkieltä japaninkieleen?

Vierailija
10025/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni kirjoittelee tänne humalapäissään?

Vierailija
10026/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama asia. Känni johtuu alkoholin vaikutuksesta aivojen toimintaan. Kun alkoholia nautitaan, niin se päätyy lopulta vereen ja veren mukana kaikkiin elimiin, myös aivoihin, joiden toimintaa se muuttaa ja aiheuttaa siten ensin hilpeyttä ja estojen sekä harkintakyvyn heikkenemistä, ja lopulta tajunnan tason laskua ja tajuttomuuden. Alkoholin nestettä poistava vaikutus ei varsinaisesti liity päihtymystilaan.

Alkoholia nautitaan yleensä juomissa, jotka sisältävät runsaasti myös vettä. Miedot alkoholijuomat kuten oluet sisältävät yleensä niin paljon vettä, että niitä nauttiessa kehoon jää enemmän vettä kuin niiden sisältämän alkoholin vaikutuksesta kehosta poistuu. Sen sijaan väkevien alkoholijuomien nauttiminen kuivattaa kehoa, koska ne poistavat vettä enemmän kuin sisältämänsä veden määrän.

Vierailija
10027/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Alkoholi on keskushermostoon vaikuttava aine. Nestehukkakin voi vaikeuttaa ihmisen toimintaa monin tavoin jo suh't lievänä mutta toimintaperiaate on eri. Toki nämä kaksi asiaa yhdistämällä olo on pahempi kuin vain toisella.

Alkoholijuoman vaikuttaminen nestehukkaan riippuu täysin juomasta. Mitä  väkevämpää, sitä vähemmän se auttaa. Mutta esim. ykkösoluen diureettinen vaikutus on niin pieni että ei sitä juomalla ainakaan itseään onnistu kuivattamaan.

Tulipa tästä mieleen kuinka eräässä keskusteluryhmässä joku voivotteli tuttavansa juovan päivän aikana 3-4 litraa limsaa muttei koskaan vettä ja pohti että "mistä hän saa tarvitsemansa veden". Miedot juomat sisältävät nimenomaan valtaosin vettä. Tilanne on siis sama kuin jos joisi 2,5 - 3,5 litraa vettä ja söisi päälle sokeria ja väriaineita. Epäterveellistä? Toki. Sama asia kuin se että ei joisi vettä? Ei missään nimessä.

Vierailija
10028/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaan huomionne keskittyy luontaisemmin, yksityiskohtiin vai kokonaisuuteen? Kumpaa siis ajattelette helpommin, jos ette näe erikseen vaivaa tehdäksenne toisin? (Esim. piirtäessä, kirjoittaessa, lukiessa...)

ylänuoli = yksityiskohdat

alanuoli = kokonaisuus

Vierailija
10029/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni kirjoittelee tänne humalapäissään?

Vaikea sanoa, mutta kysytään näin:

Oletko kirjoitellut palstalle humalassa?

ylänuoli = kyllä

alanuoli = en (vain selvin päin)

Vierailija
10030/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa kumilenkkejä?

Ei niitä ohuita punaisia vaan paksumpia ja kestävämpiä koska niillä

on paljon käyttöä monessakin paikassa esim.

sellaisella voi kietaista näppärästi avatun leipäpussin kiinni ja avatun kahvipussin

sellaisella saa tiukasti kiinni kun kietaisee kumilenkin pussin ympärille.

Tällaisia löysin, tarkoititko tämänlaisia? 8 mm leveitä näemmä:

https://www.puuilo.fi/viva-kumilenkit-lajit-100G/PSS-8mm-lev

Mä ostin joskus ihan S-Marketista (sieltä osastolta, missä on kortit, teipit, paperiliimat ym.) pussillisen sellaisia ei-minkään värisiä (beige) kumilenkkejä ja on ihan älyttömän hyviä. On sellaisia leveempiä, ei haperoidu tai katkee, kuten ne punaiset peruskumilenksut tekee. Käy kaiken ympärille :)

Vierailija
10031/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet miehet tärisyttävät istuessaan toista jalkaansa? En ole koskaan nähnyt naisten tekevän niin. Monet miehet istuvat tuolilla päkiä lattiaa vasten ja kantapää ilmassa, ja jalka tärisee. Mikä tämä juttu on?

Kyllä sitä naisetkin tekevät. Olen tehnyt itsekin ja olen nainen.

Miksi miehet nousevat päkiöille seisoessaan silleen oudosti huomaamattomasti? Onko päkiöille nouseminen merkki hermostumisesta?

Vierailija
10032/18386 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmä kysymys: Maa kiertää aurinkoa. Joo. Mitäs se aurinko kiertää? Ei kai se voi pysyä paikallaan?

Vierailija
10033/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täydellinen mannekiini on niin katkera?

Vierailija
10034/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella tyhmä kysymys: Maa kiertää aurinkoa. Joo. Mitäs se aurinko kiertää? Ei kai se voi pysyä paikallaan?

Joku asiantuntija voi vastata tarkemmin, mutta jos ajatellaan pelkästään meidän aurinkokuntamme, niin Aurinko pysyy paikallaan. Toisaalta taas koko maailmankaikkeus laajenee ja käsitääkseni galaksit ovat jossain pyörimisliikkeessa, joten absoluuttisesti myöskään Aurinko ei pysy paikallaan.

Vierailija
10035/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku asiantuntija voi vastata tarkemmin, mutta jos ajatellaan pelkästään meidän aurinkokuntamme, niin Aurinko pysyy paikallaan. Toisaalta taas koko maailmankaikkeus laajenee ja käsitääkseni galaksit ovat jossain pyörimisliikkeessa, joten absoluuttisesti myöskään Aurinko ei pysy paikallaan.

Kyllä. Aurinko, kuten kaikki Linnunradan tähdet, kiertää Linnunradan keskipistettä. Galaksit myös liikkuvat suhteessa toisiinsa. Universumin laajentumisen vuoksi taivaankappaleet myös etääntyvät toisistaan, mutta toisaalta painovoiman takia ne joissakin kohdissa myös lähestyvät toisiaan. Voidaan varmaankin sanoa, että mikään taivaankappale ei ole liikkumaton.

Vierailija
10036/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että tunnen itseni uupuvaksi suorittajaksi, vaikka saan hyvin vähän aikaan? En edes työskentele tai opiskele. Elämä ei siis voisi olla enää paljon helpompaa. Silti rasittaa, kun pitää koko ajan varmistaa, että tulee tarpeeksi liikuntaa, kotitöitä, hygienian huolehtimista ym. Joinain päivinä jaksan enemmän kuin toisina, mutta välillä on otettava päiviä, etten tee yhtikäs mitään. Energiani on hyvin epätasaista ja ennalta-arvaamatonta, joten minun on mahdoton suunnitella etukäteen milloin teen mitäkin. EN OLE MASENTUNUT. Ja verikokeiden mukaan ei ole vikaa terveydessä. Uupumus on eniten henkistä: niin kuin pää vain olisi täynnä asioiden runsautta ja niistä on vapauduttava (tekemättömyydellä).

Minua on alkanut ärsyttää ja uuvuttaa aina vain uudet entistä pienemmät asiat, kuten värit sisustuksessa (oltava neutraalia). Luovutan myös tosi helposti. Esim. jos kaveri haluaa tutustuttaa uuteen tietokonepeliin (en pelaa juurikaan, koska peleihin on vaikea keskittyä, niissä on paljon värejä, yksityiskohtia ja epäselvyyttä) eikä se vie mukanaan muutamassa minuutissa, tuskastun ja haluan lopettaa välittömästi.

Minulla ei ole siis lainkaan kestävyyttä. Miksi ei, ja miten sitä saa?

"Et kerro mitään siitä, mitä uupumustasi ennen on tapahtunut. Oletko ollut työssä, jossa olet joutunut koville?

Mikäli et, vaan uupumus on ilmestynyt ilman mitään järkevää syytä, ja olet itse sitä mieltä, ettet ole masentunut, mietin, voisitko kärsiä kroonisesta väsymysoireyhtymästä. Oireet voisivat täsmätä sinuun."

Oireet eivät täsmää krooniseen väsymysoireyhtymään. Kiinnostuksen puute ei liity siihen millään lailla, koska sairaus on biologinen. Suomen käsitys sairaudesta toiminnallisena/psyykkisenä häiriönä on kansainvälisen linjan ja tutkimusten vastainen. Myös diagnoosiperusteissa mainitaan ainoastaan rasituksenjälkeinen huonovointisuus, joka ei ole sama asia kuin väsymys. Jos on motivaation puutetta ja uupumista arkielämään, on kyse jostain muusta kuin invalidisoivasta perussairaudesta - ehkäpä henkisen kasvun aiheuttamaa ymmärrettävää turhautumista moderniin elämäntyyliin. Se voi tietenkin esiintyä samanaikaisesti ME-sairauden kanssa, mutta ME:n oireita kirjoittaja ei tässä maininnut

Vierailija
10037/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin ja miten voisin löytää kavereita?

Onko muuta keinoa, kuin netti?

Harrastus olisi yksi keino, mutta railusti vanhempaa porukkaa niissä vain on.

Ikäluokilta 20-30

kokeileppa kaverihaku.net

Vierailija
10038/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v nainen, mutta en tiedä millaisia alushousuja miehet pitävät seksikkäänä. Onko sellaisia, jotka olisivat myös ok:t päällä?

Itse miehenä en ymmärrä miksi alusvaatteiden pitäisi näyttää seksikkäiltä. Itse olen kiinnostunut naisesta en alusvaatteista. Petipuuhissa pidän alastomuudesta.

Vierailija
10039/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäluokilta 20-30

Tämä ei vastaa yhtään kysymykseeni.

Vierailija
10040/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäluokilta 20-30

Paikallisen Ohjaamon toiminnasta, opiskelun kautta, seurakunnan nuorten aikuisten toiminnasta.