Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Toimiiko postin kääntö kakkoskotiin? Hesari on käännetty ja se onnistuu loistavasti mutta vähän postin toiminta arveluttaa. Meneekö ihan sekaisin eikä tiedä missä postit seikkailee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysyttiin "Mitä tänään söit?"
Ja vastasin rehellisesti.
Sitten tuli dislikejä.Mitä ne tarkoittavat? Mitä minun pitäisi ajatella niistä?
Myös on muitakin vastaavanlaisia dislikejä tullut.
Jotkut tuntuvat naksauttavan alapeukun oikeastaan viestille kuin viestille. Ja kun tätä palstaa on vuoden verran lukenut ja kommentoinut, niin veikkaan että jollekin riittää tuossa tilanteessa se että hän ei itse pidä siitä ruoasta jonka mainitsit. Loogista, järkevää, kypsää käytöstä? Ei, mutta niin jotkut näemmä vaan tekevät. Ajan myötä noille alkaa antaa vähemmän painoarvoa. Esimerkiksi mainitsemassasi tilanteessa et ole varmastikaan loukannut ketään tai tehnyt mitään muuten väärin, olet vain törmännyt epäkypsiin peukuttelijoihin.
Minä taas näkisin tuollaisessa ketjussa mielipiteen ruokaa kohtaan luonnollisena peukutusperusteluna, en epäkypsänä peukutteluna. Ehkä meillä on eri käsitys peukutuksen tarkoituksesta. Sen tarkoitushan on kertoa mielipide? Jos kommenttien sisältönä on erilaisia ruokia, niin minusta vaikuttaa luonnolliselta, että peukut annetaan sen perusteella, mitä mieltä siitä ruoasta on. Ketju on ikään kuin sanomattomasta sopimuksesta peukutusketju. Onko tämä epäkypsän ihmisen päätelmä? Kertokaa joku kypsä, millä muulla perusteella tuollaisessa ketjussa tulisi peukuttaa?
Mitä tarkoittaa "henlo"? Mistä se on lähtöisin?
Jos jollainen tubekanavalla on vaikka 90000 tilaajaa, niin sillä sanotaan olevan 90K tilaajas. Mistä tuo K tulee merkitsemään sanaa tuhat eli lukus 1000?
Mies38v kirjoitti:
Jos jollainen tubekanavalla on vaikka 90000 tilaajaa, niin sillä sanotaan olevan 90K tilaajas. Mistä tuo K tulee merkitsemään sanaa tuhat eli lukus 1000?
k = kilo ja kilossa on 1000.
Vierailija kirjoitti:
Mies38v kirjoitti:
k = kilo ja kilossa on 1000.
Esim. kilometri, kilogramma. Se tarkoittaa aina tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Uskotteko, että pelkkä hyvän toivottaminen ilman konkreettisia tekoja aiheuttaa hyvää? Siis esim. kun iloisesti sanot "hyvää päivänjatkoa" tai "hyvää lomaa!", niin onko sillä positiivista vaikutusta puheen kohteeseen?
ylänuoli = kyllä, ainakin jonkin verran
alanuoli = ei lainkaan
On tutkittu että positiivinen huomioiminen ja pienetkin positiiviset sosiaaliset kohtaamiset boostaavat aivojen mielihyvähormonien tuotantoa, millä on hyvän mielen lisäksi myös monenlaisia terveydellisiä vaikutuksia. Eli kylä kyllä vaikuttaa!
Jos yksityisyrittäjä on työmatkalla illalla, mitä hän tekee tuon illan aikana?
Vierailija kirjoitti:
Mitä teen jos lapsi ei syö
On normaalia, jos on joitain ajanjaksoja, jolloin ruoka ei maistu ja siitä ei kannata liikaa huolestua. Jos kuitenkin jatkuu pidempään, syy kannattaa selvittää. Se voi olla niinkin yksinkertainen kuin että ruoka on liian tulista/mausteista, sen syöminen sattuu (allergiat, laktoosi-intorelanssi tm.) jolloin pitää tietenkin tehdä asialle jotain. Varmaan jokaisella on joskus ns. nirsoiluvaihe, jolloin ajattelee, että ruoka on pahaa, mutta siihen ei pidä opettaa tai kannustaa, vaan kysyä, miksi se on pahaa ja mikä olisi hyvää, ja voi yhdessä tehdä ”hyviäkin” ruokia. Muista kokeilla erilaisia ruokia! Ruokaa voi myös laittaa monipuolisesti esille.
Jos syömättömyyttä jatkuu pitkään, etkä saa selville miksi, on hyvä mennä lääkäriin, varsinkin jos kyseessä on pienempi lapsi, joka ei osaa kertoa syytä.
Niin lapsille kuin nuorille sekä aikuisille voi kehittyä syömishäiriö, eikä siitä kannata syyttää itseään eikä varsinkaan häntä, jolla se on. Siihen auttaa oikeanlainen, ammattilaisen apu ja sen vuoksi onkin hyvä mennä lääkäriin.
Muistathan kuitenkin, että et painosta tai pakota syömään, huuda tai nosta ääntäsi. Siitä voi jäädä pitkään kestävät traumat ja pelkotilat ruokailutilanteita kohtaan. Ei kukaan ole sen takia syömättä, että ärsyttää toista henkilöä tahallaan vaan syynä voi olla esimerkiksi ahdistus ruokaa kohtaan. Äläkä kysy suoraan syömättömyydestä hyökkäävään sävyyn, tyyliin ”Mikset syö??!!” vaan rauhallisessa paikassa toteat, että olet huomannut syömättömyyden ja olet huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "henlo"? Mistä se on lähtöisin?
Törmäsin itse ensimmäistä kertaa tähän sanaan eläinvideoissa joissa lemmikkieläimille oli kirjoitettu "vuorosanat", ikään kuin ne puhuisivat. Näissä yhteyksissä "henlo" korvasi sanan "hello".
Pikaisen googlailun perusteella kyseessä on muutenkin tervehdyksen "hello" uusi muoto/vääristymä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin olen ajatellut, että täällä pystyy peukuttamaan vain kerran omaa tai muiden viestiä. Kuitenkin olen kokeillut tätä ja huomannut, että pystyn antamaan toisenkin peukun. Onko kyseessä siis se, että seuraavana päivänä pystyy peukuttamaan uudestaan vai onko se peukku tavallaan annettu toisen toimesta ja tulee näkyviin, kun sitten itse peukuttaa? Tarkoitan siis sitä, kun joskus olen lukenut, että ne peukut tulevat viiveellä ja eivät näy välttämättä heti. Toivottavasti joku ymmärsi jotain siitä mitä tarkoitan.
Seuraava on pelkkä arvaus . Eli siitä on ikuisuus, kun olen ollut tällaisen tekniikan kanssa tekemisissä.
Sivuston (esim. vauva.fi) täytyy tietää, minne se palauttaa tieden jota siltä kysytään. Eli kun painat, jotain linkkiä niin oikea sivu näytetään sinun ruudullasi.
Tämä toimii niin, että koneellasi on osoite, johon vauva.fi. lähettää tiedot. Samalla tavalla vauva.fi tarkistaa onko tuosta osoitteesta peukutettu jotain viestiä.
Osoite voi olla dynaaminen, eli se voi muuttua kun käynnistät koneen. Eli tästä syystä uudelleen peukutus onnistuu seuraavana päivänä.
Miksi jotkut lausuvat sanan "kolmetoista" ilman konsonantin kahdennusta? Eihän muitakaan vastaavia sanoja (koristetonttu) lausuta niin...
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut lausuvat sanan "kolmetoista" ilman konsonantin kahdennusta? Eihän muitakaan vastaavia sanoja (koristetonttu) lausuta niin...
Eikö kaikki lausumaan sitä niin?
Asuin nuoruudessani Porissa ja satuin katsomaan Satakunnan Kansaa. Siellä puhuttiin jostain ihmeen matkakeskuksesta ja Porttaalitunnelista. En päässy selville siitä, missä nämä sijaitsevat, minun aikanani tällaisia ei ollut. Osaako joku sanoa ihan suoralta kädeltä?
"12.06.2020
Porin kaupunki etsii avoimella portfoliohaulla taiteilijaa tai taidetyöryhmää ideoimaan ja toteuttamaan uutta valotaideteosta Porin Porttaalitunneliin. Tuleva teos sijoittuu osaksi kaupungin merkittävää saapumisväylää sekä kutsuvaa kaupunkiympäristöä.
Porin Porttaalitunneli sijaitsee matkakeskuksen ja korkeakoulukampuksen välittömässä läheisyydessä, keskellä kansallista kaupunkipuistoa. 90 metriä pitkässä tunnelissa on vähäisellä käytöllä olevia lasisia näyttelyvitriinejä, joihin nyt käynnistyvällä portfoliohaulla etsitään rohkeita ja kiinnostavia ideoita."
https://www.pori.fi/uutinen/2020-06-12_porttaaliin-etsitaan-valotaidete…
Onko mahdollista ottaa pillunkarvoihin permanentti? Onnistuuko kotipermis vai onko mentävä kampaajalle?
Tuttavani tuntuu luulevan, että muut ihmiset tietävät samat asiat kuin hän. Hän saattaa monesti käyttää puolikkaita lauseita jostain uudesta asiasta, ihan kuin muut tietäisivät heti mistä on kyse, tai puhua kavereistaan, ihan kuin kaikki muutkin tuntisivat hänen kaverinsa. Mistähän tällainen voisi johtua?
Hänen lapsellaan on ADHD ja hänenkään ajatuksen juoksusta ei nuorempana tahtonut saada kiinni. Nyt on lääkkeet ja nyt hänen kanssaan voi jutella normaalisti. Toisaalta lapsi on aikuistunut, niin se tietysti vaikuttaa.
Mutta littyykö esim ADHD:hen tuollainen, että ajatus juoksee niin nopeasti, että ei muista kuulijoille kertoa kaikkea tarvittavaa, että hekin pysyisivät tarinan juonessa mukana? Tuttavani äidillä on myös hyvin rönsyilevä puhetyyli. Tarina lähtee sivupoluille, ja se pääasia unohtuu.
Miksi miehen penistä kutsutaan joskus jormaksi ja oksennusta yrjöksi kun Jorma ja Yrjö ovar kuitenkin miesten nimiä? Miksi sitten vaikka uloste ei voisi olla vaikka Kalle, virtsa olla Anneli ja naisen sukuelin vaikka Minna-Petteri?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen penistä kutsutaan joskus jormaksi ja oksennusta yrjöksi kun Jorma ja Yrjö ovar kuitenkin miesten nimiä? Miksi sitten vaikka uloste ei voisi olla vaikka Kalle, virtsa olla Anneli ja naisen sukuelin vaikka Minna-Petteri?
Kotimaisten kielten keskuksen sivuilta lainaan Yrjöä selittävän vastauksen"
Oksennusta tarkoittavasta yrjö-sanasta on tietoja 1960-luvulta. Sanaa on alettu käyttää oksennuksesta kenties äänteellisten seikkojen vuoksi. Lisäksi yrjöä on käytetty myös haukkumanimityksenä tyhmän tai huonon merkityksessä"
Vastasinkin tähän aiheeseen jo kerran mutta tämä kommentti saa vastaamaan uudelleen: monissa kodeissa on kyllä niin valtavan pidättyvä meininki seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa etten ihmettele että kondomien ostaminen on monille jonkinmoisen kynnyksen takana. Olihan se sitä itsellekin ensimmäisillä kerroilla.
Vinkki ujoille ensiostajille: käy ostamassa niitä kaupasta jossa et tavallisesti käy. (tässä on ajatuksena että et joudu näkemään sitä kassalla olevaa ihmistä enää ikinä jos et halua)
Ja tähän lisään edellisen vastaukseni hengessä että a) se kassahenkilö ei ole yhtään kiinnostunut, ja b) vaikka kuvittelisit että häntä kiinnostaisi ihmisten ostokset niin hän ajattelisi lähinnä että "no ainakin jollain on sutinaa".