Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Onko tietoa, että joku tunnettu henkilö olisi julistanut kyseenalaisia (esim. poliittisia) mielipiteitä julkisuudessa ja myöhemmin käytöksen syyksi olisi paljastunut kiristys? Eli mielipiteet eivät olisikaan olleet tämän omia vaan kiristäjän määräämiä.
Näppärämmän koon lisäksi, onko henkilökortista jotain hyötyä verrattuna passiin? Eli onko tilanteita, joissa henkilökortti käy mutta passi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
j
Vierailija kirjoitti:
Kun mies laittaa kommenttia ihastumisesta tai kertoo rakkaus kokemuksensa niin niihin tulee valtavasti dislikejä. Miksi? Mitä te dislikettäjät haluatte sanoa niillä?
Vaikea sanoa ilman esimerkkiä. Jos itse laitan alapeukkua tuollaiseen, niin todennäköisesti siksi että mies vaikuttaa suhtautuvan naiseen epäkunnioittavasti tai esineellistävästi eikä tasavertaisena ihmisenä. Eli kuvailee ihastuksensa kohteesta pelkkää ulkonäköä tmv.
Tarkoitin esim.
"Tapasin kauniin naisen, joka hymyili aina minulle kun nähtiin. Jäi ikävä, kun en näe häntä enään"
2. esim
"Kauniit naiset olivat ympärilläni ja tunsin jännityksen valtaavan kehoni. Tuntui, kuin olisin ollut unessa.
Molemmissa tapauksissa määrittelet nämä ihmiset sen mukaan että he ovat kauniita, ja että se kauneus kohdistui jotenkin sinuun ja sai sinulle tyydytyksen tuntemuksia. Kuvaat siis naisia esineellisinä heidän ulkoisen kauneuden, ei persoonan kautta. Ja heidän suhteensa ja vaikutuksensa sinuun liittyy tähän esinearvoon ja sen käyttöarvoon tai nautinta-arvoon sinulle, ei että teillä olisi ihmisinä joku vuorovaikutussuhde. Näin minä tämän näkisin.
Siis se on paheksuttavaa, jos naisia pitää kauniina?
Ensikohtaamiset niin eikö ne teille naisillekin ulkonäkö tee ensivaikutelman?
Kauniina pitäminen on eri asia kuin kauneuden perusteella arvottaminen ja numeron tekeminen ja kauniin ihmisen suunnilleen pyhänä pitäminen.
Tuleeko miehillekään kiva olo, jos nainen heidän kuultensa kehuu ja ylistää jotain komeaa miestä ihastuneen kuuloisesti?
Vierailija kirjoitti:
Näppärämmän koon lisäksi, onko henkilökortista jotain hyötyä verrattuna passiin? Eli onko tilanteita, joissa henkilökortti käy mutta passi ei?
Nykyisin henkilökortissa on myös merkintä, että korttia voi käyttää myös Kela-korttina. Eli terveysasemilla todistat henkilökortilla, että olet Kela-korvausten piirissä. Esim. Mehiläisessä on sellainen ilmoittautumisautomaatti, johon näytät henkilökortin viivakoodin, jolloin Mehiläinen tietää, että olet tullut varaamallasi ajalla. Passilla ei tekisi tässä tilanteessa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin, kuinka kiusaamisen uhriksi joutunut ihminen sanoi itkien kiusaajilleen, että "Jos te ette lopeta kiusaamistani, niin minä tapan teidät kaikki". Minä en siis ole yksi kiusaajista. Tiedän, että toisia ei saa kiusata, mutta jäin miettimään, että eikö tuo uhkaus tappaa kiusaajat ole kuitenkin kiusaamisesta huolimatta laiton uhkaus josta voi saada esim. sakkorangaistuksen jos sen kohteet haastaisivat sanojan oikeuteen?
Kiusaajat ja kiusattu olivat siis kaikki aikuisia, minä olen vielä lapsi.
Olet oikeassa, kyseessä on laiton uhkaus. Toisaalta, sekin mitä uhkaajalle on tehty voi olla rikos (et kertonut tarkemmin joten emme tiedä mistä kyse).
Vierailija kirjoitti:
Johanna Kurkelan laulussa "Sun särkyä anna mä en" alkuosa kuuluu seuraavasti:
Kun voimat oudon maan
Sun veisi mukanaan
Mä missä lienenkin
Niin tulen takaisinWhen powers of a weird land
would take yours along,
Wherever I am,
I will returnTuo englanninkielinen käännös löytyy netistä. Onko teidän mielestä "sun"-sana käännetty tässä oikein? Mikä ihmeen "yours"? Kai "sun" on tässä objektina eli "sut"? Itse kääntäisin: "would take you along". Olenko oikeassa?
Mielestäni käännetty väärin sekä yllä että sun ehdotuksessa. Minusta tuo pitäisi kääntää jotakuinkin näin että merkitys olisi lähellä oikeaa:
If the powers of an alien (tai strange) land
would capture you (tai carry you along)
Wherever I found myself
I would return (for you)
Miksi naiset ottavat liian paljon itseensä?
Varsinkin täällä vauva palstalla, vakka ei kommentti koske itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon halvempia kaupungin vuokra-asunnot ovat kuin vapaiden markkinoiden kämpät?
Voisiko joku antaa esimerkin Helsingin yksiöstä?
Helsingissä yksiöistä on niin kova kysyntä, että niiden hinnat ovat suhteessa kalliimmat kuin kaksioiden tai sitä suurempien noin yleisesti.
Hekalla yleensä vuokrien ero vapaiden markkinoiden asuntojen vuokriin on siinä 30-40% .
Hintataso riippuu millä alueella yksiö on. Suurimmat suhteelliset erot Hekan ja vapaiden markkinoiden neliöhinnoissa ovat Myllypurossa ja Haagassa eli n. 40%, tämän tiedon mukaan Hekan neliöhinnat tuossa olivat 10,78-11,16 e/neliömetri.
Kalleimmat hinnat tuossa vertailussa olivat Hekan asunnoissa kantakaupungissa ja Vallillassa eli 12,50-12,84/neliömetri. Näissä kohteissa erot Hekan ja vapaiden markkinoiden hinnoissa oli kuitenkin euromääräisesti suurimmat.
Ym. tiedot muutaman vuoden takaa. Tällä hetkellä kaupunki on jopa alentanut vuokria, joten Myllypurossa on ja Roihikassa joidenkin yksiöiden vuokra 9 euroa ja risat per neliömetri.
Helsingissä vapaiden markkinoiden asuntoja on myös erilaisia, joten tietääkseni kalliit vuokrat ovat suurilla yhtiöillä kuten Lumo ja Sato yms. Heitän lonkalta että vuokrat vähintään 24 e/neliömetri.
Näitä on myös vaikea verrata, koska asuntojen koossa on paljon eroa. Nykyään esim. Satolla on myös ns. miniasuntoja, joissa koko on n. 17 neliötä ja yksityisillä vuokraajilla voi olla pienempiäkin siivouskaappeja, joita vuokrataan yksiöinä. Hekalla noin pieniä ei ole montaa, enemmänkin siinä 20 neliötä vähintään.
Vapailla markkinoilla voi olla myös kohtuuhintaisia yksiöitä, mutta ne ovat yleensä nuoriso-, vammais-, opiskelija- tai uskonnollisten järjestöjen, yms. eri säätiöiden ja sellaisten kämpissä, jotka eivät ole kaikkien saatavilla.
Mikä on teidän mielestä paras 100% luonnonkuitu tekstiili?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset ottavat liian paljon itseensä?
Varsinkin täällä vauva palstalla, vakka ei kommentti koske itseään.
Mehän emme täällä nimettömästi käytettävällä palstalla tietää millään oikeasti, kuka on esim. nainen.
Muovit helvettiin kirjoitti:
Monikäyttöisin on minusta merinovilla. Toimii jossain määrin ympäri vuoden, painottuen jossain määrin akselille syksy-talvi-kevät.
Puuvillasta on paljon kokemuksia, mutta sporttikäytössä se toimii vain lämpimissä oloissa hyvin.
Pellavasta ei ole oikeastaan kokemuksia, pitäisi testata.
Nykyään tuo termi on aika vaikea tulkita, koska on ns. luonnonmateriaaleista teollisesti valmistettuja muuntokuituja kuten viskoosit, bambut, modaalit, lyocell, jne...
Itse pidän silkistä ja puuvillasta, etenkin luomupuuvillasta eniten. Sitä on vaan vaikea saada sopivana vaatteena ja kohtuuhinnalla.
Puuvilla-silkki tai puuvilla-viskoosi -sekoite voisivat olla sellaisia joita käyttäisin jos löytäisin.
Bambu ja modaali varsinkin sekoitteena voisi varmaan olla okei, muistan että olen pitänyt puuvilla-modaalivaatteista joita minulla on ollut. Bambua taisi olla vain sukat joskus vuosia sitten.
Pellava kuulostaa kivalta, mutta käytännössä en pidä sellaisesta kovasta ja ryppyyntyvästä pellavasta. Jos sellaista kreppityyppistä pehmeää pellavaa saisi edullisemmin ja kivoina vaatteina, varmaan ostaisin sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin, kuinka kiusaamisen uhriksi joutunut ihminen sanoi itkien kiusaajilleen, että "Jos te ette lopeta kiusaamistani, niin minä tapan teidät kaikki". Minä en siis ole yksi kiusaajista. Tiedän, että toisia ei saa kiusata, mutta jäin miettimään, että eikö tuo uhkaus tappaa kiusaajat ole kuitenkin kiusaamisesta huolimatta laiton uhkaus josta voi saada esim. sakkorangaistuksen jos sen kohteet haastaisivat sanojan oikeuteen?
Kiusaajat ja kiusattu olivat siis kaikki aikuisia, minä olen vielä lapsi.
Todennäköisesti ei menisi oikeudessa läpi laittomana uhkauksena. Siihen pitää sisältyä jokin oikea vaaran uhka jonka perusteella voi tosissaan pelätä henkensä olevan uhattuna. Käytännössä pitää olla esimerkiksi ase kädessä ja uhata sillä, jotta tuomittaisiin laittomasta uhkauksesta. Tässähän oli kyse vain kiusatun epätoivoisesta purkauksesta jotta saisi kiusaamisen loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tuo termi on aika vaikea tulkita, koska on ns. luonnonmateriaaleista teollisesti valmistettuja muuntokuituja kuten viskoosit, bambut, modaalit, lyocell, jne...
Itse pidän silkistä ja puuvillasta, etenkin luomupuuvillasta eniten. Sitä on vaan vaikea saada sopivana vaatteena ja kohtuuhinnalla.
Puuvilla-silkki tai puuvilla-viskoosi -sekoite voisivat olla sellaisia joita käyttäisin jos löytäisin.
Bambu ja modaali varsinkin sekoitteena voisi varmaan olla okei, muistan että olen pitänyt puuvilla-modaalivaatteista joita minulla on ollut. Bambua taisi olla vain sukat joskus vuosia sitten.
Pellava kuulostaa kivalta, mutta käytännössä en pidä sellaisesta kovasta ja ryppyyntyvästä pellavasta. Jos sellaista kreppityyppistä pehmeää pellavaa saisi edullisemmin ja kivoina vaatteina, varmaan ostaisin sellaista.
Niinpä unohdin villan. Takissa on sekoitetta, jossa alpakanvillaa. Aika nukkaantuvaa mutta lämmintä. Villa villasukissa ja -neuleissa on tietysti aivan klassikko. Villakankaiden laatu on nykyään melko heikkoa, mutta sitä entistä laatu jos saisin, niin sitä käyttäisin.
Villasta saa myös huopaa ja se on mainio tekstiili tai materiaali. Käytän talvella huopasaappaita enkä aio muuta enää käyttää. Paras ja lämpimin saapas ikinä. Mutta tietysti ihanan pehmeä ja mukava.
Otsikossa kysyttiin "Mitä tänään söit?"
Ja vastasin rehellisesti.
Sitten tuli dislikejä.
Mitä ne tarkoittavat? Mitä minun pitäisi ajatella niistä?
Myös on muitakin vastaavanlaisia dislikejä tullut.
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysyttiin "Mitä tänään söit?"
Ja vastasin rehellisesti.
Sitten tuli dislikejä.Mitä ne tarkoittavat? Mitä minun pitäisi ajatella niistä?
Myös on muitakin vastaavanlaisia dislikejä tullut.
Jotkut tuntuvat naksauttavan alapeukun oikeastaan viestille kuin viestille. Ja kun tätä palstaa on vuoden verran lukenut ja kommentoinut, niin veikkaan että jollekin riittää tuossa tilanteessa se että hän ei itse pidä siitä ruoasta jonka mainitsit. Loogista, järkevää, kypsää käytöstä? Ei, mutta niin jotkut näemmä vaan tekevät. Ajan myötä noille alkaa antaa vähemmän painoarvoa. Esimerkiksi mainitsemassasi tilanteessa et ole varmastikaan loukannut ketään tai tehnyt mitään muuten väärin, olet vain törmännyt epäkypsiin peukuttelijoihin.
Mitä teen väärin? Ostin tuollaisen irrallisen induktiokeittolevyn ja kun paistan sillä ruokaa, keittiö täyttyy siitä rasvankärystä. Vanhalla keraamisella liedellä sama paisto-operaatio ei aiheuta mitään ihmeellistä.
Ohjekirja on naurettava, siinä kehotetaan valitsemaan yksi useasta "ohjelmasta", mutta tämän jälkeen lämmön / tehon säätäminen onnistuu ohjelmasta riippumatta, eikä ohjelmia ole kuvattu mitenkään. Laitteessa vaan lukee "stir fry", "barbeque", "rice", "water" jne. ko ohjelmien niminä.
Mitä varten pitää olla toisille töykeä täällä vauva palstalla?
Meitä ihmisiä on niin kovin erilaisia ja toisille noi kommentit voi aiheuttaa syviäkin arpia.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se oikeasti kaupan myyjän mielestä huvittavaa / ajatteleeko se jotenkin päänsä sisällä että "hahhah nythän toi osti kortsuja meneekö se panemaan" Kun ostaa jotain arkaluontoista? Itseäni nolottaa.mennä aina ostamaan rintsikoita yms.
Mietin ihan samaa. Siksi suosinkin itsepalvelukassoja. Sitä häpeän niin kovasti jostain syystä, eikä tiedä edes miksi??!
Siis se on paheksuttavaa, jos naisia pitää kauniina?
Ensikohtaamiset niin eikö ne teille naisillekin ulkonäkö tee ensivaikutelman?