Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Miltä tuntuu, kun kyy puree? Sattuuko paljon?
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan usein on mahtanut ihmiskunnan historiassa käydä näin: mies on harrastanut avioliiton ulkopuolella seksiä monien eri naisten kanssa ja useat ovat ehkäisyn ja abortin puutteen vuoksi tulleet raskaaksi ja saaneet lapsia. Lapset eivät ole tietäneet, että kuka on ollut heidän isänsä ja niin kaksi hänen lastaan, poika ja tytär ovat aikanaan rakastuneet toisiinsa, menneet naimisiin ja saaneet keskenään lapsia tietämättä olevansa sisaruspuolet
keskenään. Sitten on ihmetelty, että miksi heille on syntynyt sairaita/vammaisia/kuolleita lapsia ja syynä on ollut heidän lähisukulaisuutensa mutta sitä ei ole sitten voitu geenitestien vuoksi todeta?
Ehkä ei niin usein kuin kuvitellaan. Ensinnäkin jos ajatellaan Eurooppaa viime vuosisatojen aikana niin miehet yleensä harrastivat avioliiton ulkopuolista seksiä alempiin luokkiin kuuluvien naisten kanssa. Siksi ei ollut välttämättä suurtakaan mahdollisuutta että sellaisesta suhteesta syntyvä lapsi olisi aikuisean päässyt naimisiin ja lisääntynyt miehen aviolapsen kanssa.
Jos isä maksoi suhteesta syntyneelle lapselle ns. ruokkoa, silloin toki lapsen identiteetti oli tiedossakin, eikä isä olisi suostunut avioliittoon tai edes seurusteluun au-lapsensa ja aviolapsensa välillä.
Lisäksi maailma on raaka, monet lapset kuolivat alle 1-vuotiaina moniin eri tauteihin. Tuskin monikaan mietti mistä lapsen kuolema, sairaus tai vammat johtuvat.
Eikä sisarpuolien geeniperimä ole niin samanlainen että se aiheuttaisi mahdollisille lapsille suurella todennäköisyydellä ongelmia. Tunnetut ongelmat ovat sattuneet suvuissa joissa useassa sukupolvessa on naitu sukulaisia, esim. Euroopan kuninkaalliset suvut.
Lisäksi kun ihmiset eivät ole geneetikasta tai sukulaisuudestaan tienneet, eipä ole jäänyt mitään todisteita siitä että ovat sisaruksia, tai siitä että ko. tekijä olisi vaikuttanut heidän lapsiinsa. Joten jos noin on käynyt (sehän on teoreettisesti mahdollista), emme voi sitä tietää.
Ja jos katsotaan asiaa laajemmasta historiallisesta näkökulmasta, mehän olemme kaikki sukulaisia. Viittaan siis ns. pullonkaulaan joka syntyi aikoinaan Afrikassa. Silloin ihmiskunta väheni n. 2000 yksilöön. Olemme kaikki tuon pikkuporukan jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeaa on elää pitkien kynsien kanssa. Olen siis mies, jolla on lyhyet kynnet.
Onko olemassa sellaisia jokapäiväisiä töitä, joissa kynnet tulee tielle.
On tietenkin harrasteita (esim. lentopallo), jota ei pitkäkyntunen voi pelata. Mutta onko jokapäiväisiä töitä?
Riippuu varmaan ihmisestä. Itse tykkään pitää kynteni lyhyinä, mutta onhan noita valtavan pitkäkyntisiä jotka selviävät elämässä hyvin, kuten Florence Griffith Joyner, joka voitti kultaa olympilalaisissa ja edelleen taitaa pitää hallussaan maailman nopeimman naisen titteliä (100 m ja 200 m).
https://www.dazeddigital.com/beauty/body/article/42622/1/can-we-just-ta…
Vierailija kirjoitti:
Olisiko järkeä ostaa hevonen ja sille täysihoitopaikka, jos rikastuisi yllättäen? Kävisi sen luona vain silloin, kun huvittaa, ehkä kerran viikossa ratsastamassa. Käykö siinä niin, ettei hevonen kiintyisi omistajaansa vaan hoitajiinsa? Eikö eläimen omistamisen suola ole juuri siinä, että saa tältä lemmikiltään vastarakkautta?
Minä haluaisin hevosen, muttei ole aikaa, rahaa ja viitseliäisyyttä liiaksi. Haaveilen siitä, että olisi hevonen samaan tapaan kuin kuninkaallisilla, eli ei ole pakko huolehtia siitä itse.
No, hevoset ovat originelleja ja herkkiä eläimiä, kuka tietää kehen ne kiintyvät. Vie sille käydessäsi omena tai muu herkku, niin kyllä se sut muistaa vähän pidemmänkin ajan jälkeen :)
Minusta olisi kuitenkin ihan okei jos hankit hevosen, ja maksat sille tallipaikan ja hoitajan. Siinähän työllistät jonkun. Voithan antaa hevosesi muiden käyttöön kun et itse ratsasta, esim. ratsastusterapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Miltä kuumat aallot ja muutenkin vaihdevuodet tuntuu? Mistä tietää, että on ne?
Yleensä selvimmät oireet ovat ne jotka ovat selkeästi hormonaalisia, joita ei muissa vaivoissa useinkaan ole. Kuten kuumat aallot, yöhikoilu, kuukautiskierron muutokset ja loppuminen sekä alapään limakalvojen kuivuminen. Näistä kuulee vaihdevuodet saaneilta kavereilta valitusta, joten osaa yhdistää ne omaan oloonsakin kun se aika tulee.
Mutta jos on nivelkipuja tai väsymystä tai unihäiriötä, ei voi tietää että ovatkin vaihdevuosista johtuvia eivätkä jostain muusta. Keski-iässä voi olla jo perussairauksia, rankkaa työuralla tai muuta stressiä, joten ei aina tiedä mistä joku kolotus tai väsymys tai uniongelma johtuu.
Vaihdevuosiaika kuitenkin etenee tietyn kaavan mukaan eli tulee muutoksia kuukautiskiertoon. Siitä alkaa arvata että ne vuodet ovat alkamassa. Silloin voi käydä gynekologillaan joka saattaa kysellä muistakin vaivoista ja pystyy arvaamaan että nekin johtuvat vaihdevuosista ja ehdottaa jotain hoitoja. Apua siis kannattaa aina hakea, jos jokin vaivaa.
Mutta oireet ovat hyvin yksilöllisiä. Paljon riippuu perimästä, elämäntavoistasi, ruokavaliosta sekä muista henkilökohtaisista seikoista mitä oireita ja miten pahana ne tulevat. Joku on ihan kuolemankielissä, toisella ei ole paljon mitään.
En tiedä johtuiko sitten liikunnasta ja ruokavaliosta vai mun rennosta asenteesta, mutta mulla ei ollut muita oireita kuin menkkojen muutokset ja loppuminen. Joskus oli muutaman kuukauden vaihe, jolloin oli välillä sellainen lievä kuuma olo ja sydämen tykytystä, mikä meni ohi muutamassa minuutissa. Välillä unen laatu oli heikkoa. Odotin aina että oireet pahenee, mutta ei, ne loppuivat kokonaan muutamassa vuodessa. En käynyt koskaan asiasta lääkärillä, en ottanut koskaan mitään lääkkeitä tai hormoneja. En tarvinnut. Näinkin voi mennä.
M-45 kirjoitti:
Lähtisitkö panemaan jos kysyisin tätä vakavissani sinulta?
En ota tuollaisia ihmisiä vakavasti ollenkaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Ostimme haudutuspadan (crockpot) ja nyt kun olen katsellut Youtubesta reseptejä, niin amerikkalaisilla on käytössä jonkinlaisia kuumuutta kestäviä muovipusseja (liner) jotka he panevat pataan ja ruoan sitten sinne. Eikä heidän sitten tarvitse tiskata itse pataa.
Saako tuollaisia muovipusseja ostaa jostain Euroopasta? En löytänyt googlaamalla.
voisiko yhtä hyvin käyttää paistopusseja, kestäväthän nekin kuumaa?
Onkohan niistä jotain terveyshaittoja?
Joo, varmasti Suomessa myytävät uunipussit käy, toki pitää tarkistaa se lämpötila mitä ne kestää.
Mutta pusseissa on haittoja eli ne voivat sisältää haitallisia aineita. Pitäisi siis tarkistaa suoraan valmistajalta.
Vierailija kirjoitti:
Ostimme haudutuspadan (crockpot) ja nyt kun olen katsellut Youtubesta reseptejä, niin amerikkalaisilla on käytössä jonkinlaisia kuumuutta kestäviä muovipusseja (liner) jotka he panevat pataan ja ruoan sitten sinne. Eikä heidän sitten tarvitse tiskata itse pataa.
Saako tuollaisia muovipusseja ostaa jostain Euroopasta? En löytänyt googlaamalla.
Ei niille muovipusseille ole tarvetta kuin siksi, että pata pysyisi puhtaampana ja tiskiä tulisi vähemmän.
Suomalaisia haudutuspatareseptejä mm. täällä:
http://sauvajyvanen.blogspot.com/search/label/haudutuspata
https://www.campasimpukka.fi/p/crock-pot-ohjeet.html
https://antaa-hautua.vuodatus.net/
https://pakanankookissa.blogspot.com/search/label/Haudutuspata
https://miksuliini.vuodatus.net/search/query/tags/?tag=Haudutuspata
Minulla on haudutuspata, eikä mielestäni ole suuri homma heittää sitä tiskikoneeseen käytön jälkeen.
Kun mies laittaa kommenttia ihastumisesta tai kertoo rakkaus kokemuksensa niin niihin tulee valtavasti dislikejä. Miksi? Mitä te dislikettäjät haluatte sanoa niillä?
Miksi ihmiset ovat niin vihamielisiä toisilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niille muovipusseille ole tarvetta kuin siksi, että pata pysyisi puhtaampana ja tiskiä tulisi vähemmän.
Suomalaisia haudutuspatareseptejä mm. täällä:
http://sauvajyvanen.blogspot.com/search/label/haudutuspata
https://www.campasimpukka.fi/p/crock-pot-ohjeet.html
https://antaa-hautua.vuodatus.net/
https://pakanankookissa.blogspot.com/search/label/Haudutuspata
https://miksuliini.vuodatus.net/search/query/tags/?tag=Haudutuspata
Et sitten viitsinyt lukea kysymystä ollenkaan, eihän tuossa reseptejä pyydetty lainkaan, ja sanottiin jo alunperin, että tiskin vähentäminen on pussien tarkoitus. :) :(
Vierailija kirjoitti:
Minulla on haudutuspata, eikä mielestäni ole suuri homma heittää sitä tiskikoneeseen käytön jälkeen.
Niin varmaan - jos on tiskikone. Jollei ole, voi olla vähän sitä hinkkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies laittaa kommenttia ihastumisesta tai kertoo rakkaus kokemuksensa niin niihin tulee valtavasti dislikejä. Miksi? Mitä te dislikettäjät haluatte sanoa niillä?
Vaikea sanoa ilman esimerkkiä. Jos itse laitan alapeukkua tuollaiseen, niin todennäköisesti siksi että mies vaikuttaa suhtautuvan naiseen epäkunnioittavasti tai esineellistävästi eikä tasavertaisena ihmisenä. Eli kuvailee ihastuksensa kohteesta pelkkää ulkonäköä tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sanot sitä perhettä joka on sinun isä,äiti ja sisarukset jos on itsellä perhe?
Tätä oli mielenkiintoista miettiä :)
Ensiksi itse olen aina jatellut, että ihminen voi kuulua vain yhteen perheeseen kerrallaan. Eli kun minulla on nyt oma perhe, niin en ole osa lapsuudenperhettä. Eli tässä tuli ensimmäinen osa vastaukseen.
Joissain tilanteissa, jossa puhutaan menneisydestä ja asiyhteydestä ymmärtää käytän ihan vaan sanaa perhe. Lapsuudessa meidän perheellä ei ollut tapana yöpyä hotelleissa vaan nukuimme leirintäalueilla.
Jos täytyy käyttää tänä päivänä sanaa, jolla kutsun sisaruksiani ja vanhempiani käyttäsin sanaa lähisuku tai tuo lapsuudenperhe.
Piti ihan googlaat onko perhe sanaa virallisesti määritelty ja olihan se. Tosin perhe sana on niin yleisesti käytetty, että sanaa käytetään noiden määrittelyn ohikin.
"Perheen muodostavat yhdessä asuvat avio- tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia."
Mulla on siis joskus ollut elämässäni vaihe, jolloin mulla ei ollut perhettä lainkaan. Vaikka välini lapsuudenperheeseen on aina ollut läheinen, ja seurustelin pitkään ennen yhteenmuuttoa, käytännössä asuin kuitenkin yksin, joten olin siis perheetön? Jos perhe kerran noin määritellään. Erillään asuva aviopari on kuitenkin ilmeisesti perhe, jos siis kyseessä ei ole avoero, vaan esim. etäsuhde tai muusta syystä erilliset asunnot?
Miksi muurahaiset inhoavat suolaa?
Sori, jos tätä on aiemmin kysytty. En jaksa selata koko keskustelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa ilman esimerkkiä. Jos itse laitan alapeukkua tuollaiseen, niin todennäköisesti siksi että mies vaikuttaa suhtautuvan naiseen epäkunnioittavasti tai esineellistävästi eikä tasavertaisena ihmisenä. Eli kuvailee ihastuksensa kohteesta pelkkää ulkonäköä tmv.
Tarkoitin esim.
"Tapasin kauniin naisen, joka hymyili aina minulle kun nähtiin. Jäi ikävä, kun en näe häntä enään"
2. esim
"Kauniit naiset olivat ympärilläni ja tunsin jännityksen valtaavan kehoni. Tuntui, kuin olisin ollut unessa.
Onko niin, että ihmiset, jotka moittivat ääneen yhteiskunnan elättejä, eivät kuitenkaan itsekään ole yleensä missään kovin korkeassa yhteiskunnallisessa asemassa? Eli siis että vaikka heillä on työpaikka, niin se ei ole yleensä mikään korkeakoulututkintoa edellyttävä?
Hankin äskettäin mikrokuituliinoja ja huomasin niiden poistavan keittiön hyllyjen ovista likaa epäilyttävänkin hyvin. Mietityttää, lähteekö siinä vain lika vai myös maalia samalla. Liinaan tulee välillä likaisista kohdista jotain vaaleaa mutta en tiedä näyttääkö lika vain vaalealta liinaa vasten vai onko se maalia (hyllyt ovat kermanvalkoiset).
Kysymys: voiko mikrokuituliina kuluttaa maalipintoja?