Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18386)

Vierailija
9521/18386 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki ihmiset jotka kehuvat olevansa suvaitsevaisia, ovat oikeasti yleensä niitä jotka ovat kaikista itsekeskeisimpiä ja vähiten suvaitsevia muiden mielipiteille?

Kysymys on moniosainen .

Aloitetaan helpolla, miksi ihmiset haluat sanoa itseään suvaitsevaisiksi. Tähän on syynä se, että suvaitsevaisuus koetaan libeerilla Suomessa positiiviskesi asiaksi.

Kohtaan "kaikki ihmiset jotka kehuvat olevansa suvaitsevaisia" tässä on mitä todennäköisimmin kyseessä vahvistusharhasta. Vahvistusharha on ilmiö eli kun huomaa jonkin asian, jonka itse kokee merkitykselliseksi niin silloin nämä asiat huomaa helpommin kuin asiaa vastaan olevat ilmiöt. Esimerkiksi punaine auto ohittaa todella törkeästi sinut. Tämä jää mieleen ja sen takai huomaat punaisten autojen liikennevirheet helpommin kuin muidenväristen autojen. Tämä vahvistaa ajatusta, että punaisilla autoilla ajavat keskimääräisesti huonommin.

Viimeinen osuus vastausta koskee "vähiten suvaitsevia muiden mielipiteille". Pitää muistaa, että suvaitsevaisuus ei ole absoluuttinen asia. Eli suvaitessasi jotain, niin voit yhtääkkiä ajautua tilanteeseen, jossa suvaitsevaisuutsi rajoittaa toisen elämää. Esimerkikisi suivatessasi mielipiteen, että lasta saa pahoinpidellä rajoitat lapsen oikeutta  turvalliseen lapsuuteen.  Eli suvaitsevaisuuteen kuuluu se, että suvaitse ei suvaitsevia mielipiteitä. Tai lainaten viisaampaa "Kaikkia oikeuksia pitää suojella ja kunnioittaa, ellei oikeus rajoita toisten oikeuksia."

Vierailija
9522/18386 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa Facebookiin kuvia, eikö kavereille pitäisi tulla siitä ilmoitus? Laitoin eilen muutaman kuvan Facebookiin, mutta tuntuu siltä, että kenellekään ei ole tullut siitä ilmoitusta, mutta aiemmin ilmeisesti on tullut, koska kuvani ovat yleensä saaneet tykkäyksiä. Huomasin kuitenkin, kun rupesin jakamaan kuvia, että puhelimessa oli vaihtoehtona "jaa Facebook-uutisissa" vaikka aiemmin on ollut "jaa Facebookissa". Aiemmin kun olen jakanut kuvat tuolla "jaa Facebookissa", silloin ainakin on varmasti tullut ilmoitus kavereille, koska on myös tullut tykkäyksiä. Ei minua varsinaisesti harmita tuo tykkäysten puuttuminen, mutta ihmetyttää, että miksi puhelimessa on nyt "jaa Facebook-uutisissa" kun aiemmin oli "jaa Facebookissa". Eli eivätkö kaverini ole saaneet ilmoitusta kuvista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9523/18386 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi alumiinifolita ei saisi laittaa uunin pohjalle? 

Vierailija
9524/18386 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämän sivuston keskustelu on niin negatiivista? Suomi.24 on oma lukunsa, mutta niistä foorumeista missä olen käynyt katselemassa eri keskusteluja, tämä on kyllä "hyvänä" kakkosena. Noin kymmenellä olen käynyt.

Vierailija
9525/18386 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä koronaviruksia voi olla olemassa jos niitä ei voi edes nähdä ja mistä sen tietää, että miltä ne näyttävät kun ne eivät näy?

Virusten olemassaolo voidaan ensinnäkin päätellä niiden aiheuttamista muutoksista soluissa. Nämä muutokset aiheuttavat myös sairauden oireet. Toiseksi virus voidaan nähdä elektronimikroskoopilla, vaikka se onkin liian pieni nähtäväksi paljaalla silmällä tai optisella mikroskoopilla. Juuri elektronimikroskoopin avulla onkin voitu myös selvittää, miltä virukset näyttävät.

Vierailija
9526/18386 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys liittyen alueuutisiin: Eilen ei ollut ollenkaan ääntä(muilla kanavilla oli) ja tänään näytettiin Uudenmaan uutiset Pohjanmaalla. Eikö mikään taho valvo tota hommaa, että mitä menee ulos? Joku vois esim. tulla nakkisillaan kameran eteen, mutta siihen ei reagoitais. Outoa.

Vierailija
9527/18386 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako jostain vielä sellaisia silmälasien päälle laitettavia aurinkolasilisäkkeitä? Tarve olisi polarisoiville linsseille enkä haluaisi käyttää piilareita jotka mahdollistaisivat aurinkolasien käytön. Vahvuuksilla taas polarisoivat lasit maksavat jo ihan törkeästi.

Silmälasiliikkeiden verkkokaupoista saa sellaisia polarisoituvia aurinkolaseja, jotka laitetaan omien silmälasien päälle. Tsekkaa vaikka Suncovers.

Samat kaupat myyvät myös ns. clip-on aurinkolaseja. Eli sellaiset linssit, jotka keskeltä nipsautetaan omien lasien päälle.

Aika samassa hintaluokassa ovat.

Vierailija
9528/18386 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu, jos keksit palavat reunoista? Liian korkea lämpötila, vai onko pelti liian ylhäällä tai alhaalla?

Jos tarkoitat "kekseillä" amerikkalaistyylisiä cookies-leivonnaisia, sitten tarkista että olet mitannut oikeat määrät aineita taikinaan. Toiseksi taikinasta muotoillaan palloja leivinpaperille (ne leviävät kekeiksi sitten uunissa itsestään), ja niiden kannattaa antaa seisoa 15 minuttia ennen uuniin menoa. Uunin säädät 175 asteeseen, ei korkeammaksi. Seuraa ohjeen antamaa aikaa, älä jätä keksejä uuniin kauemmaksi aikaa.

Jos tämä ei auta, sitten tarkista käytätkö sopivia aineita. Cookieseihin on parasta käyttää voita sekä puolikarkeita vehnäjauhoja.

Vierailija
9529/18386 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko exän puolisolla oikeus lukea ja vastailla opettajille viesteihin wilmassa?

Meillä yhteishuoltajuus ja exän puoliso vastailee omatoimisesti lapsiemme opettajille.

Tietosuojalaki?

Vierailija
9530/18386 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkikö Salkkareissa Saku karhun, kun oli Kallen ja yhden Nikon kanssa mökillä etsimässä Miiaa, vai oliko se vain jotain harhaa?

Se oli harhaa, koska siinä sanottiin useaan kertaan sana "karhu", eikä se lähestynyt poikia.

Ryööökssss!

Vierailija
9531/18386 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. En näe sitä, mutta kiitos.

Vierailija
9532/18386 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrhä kirjoitti:

Onko exän puolisolla oikeus lukea ja vastailla opettajille viesteihin wilmassa?

Meillä yhteishuoltajuus ja exän puoliso vastailee omatoimisesti lapsiemme opettajille.

Tietosuojalaki?

Jos exäsi näyttää ne viestit puolisolleen, tai sallii hänelle pääsyn niihin, niin et sille mitään voi. Omin luvin ei tietenkään saa toisten viestejä mennä lukemaan.

Vierailija
9533/18386 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, kun en tiedä niin kysyn (vaikka pitäisitte mua tyhmänä)

Miten tieto (data) liikkuu?

Kaapeli liikkuu maanalla johtoja pitkin?

Antenni liikkuu ilmanteitse sähköpylväitä pitkin?

Jos tv:ssä on netflix niin näkyykö se kaapelia pitkin vaiko antennia pitkin vai kulkeeko jotain muuta reittiä? Sen tiedän, että modeemin kautta kulkee ja miten data liikkuu modeemin kautta?

Ja miten ihmeessä on keksitty dataliikenne?

Vierailija
9534/18386 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhteiskunnassa asioita pitää monimutkaistaa eikä yksinkertaistaa jotta kaikki pärjäisivät täällä?

Vierailija
9535/18386 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuluu riskiryhmään, voiko silti "sairastaa" koronataudin oireettomana?

Vierailija
9536/18386 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon kuullut, että veriryhmä kertoo sen kuinka kovaa korona iskee, joten sen perusteella sanoisin kyllä (mutta kuka voisi sanoa faktoja aivan varmasti)

Vierailija
9537/18386 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saada arki sujuvoitumaan? Siis kotityöt, hygienia, liikunta ym. perusasiat. Miten ne saisi hoidettua kätevästi ilman että tuntuu henkisesti vaivalloiselta?

Ja miten kaiken väliin saisi ujutettua myös muita asioita, esim. niinkin "haastavia" projekteja kuin kirjan lukeminen?

Vierailija
9538/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi

Vierailija
9539/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnassa asioita pitää monimutkaistaa eikä yksinkertaistaa jotta kaikki pärjäisivät täällä?

Ilmeisesti koska aina pitää ottaa huomioon kaikki poikkeavuudet ja eroavaisuudet.

Vierailija
9540/18386 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni lapsi kuunteli tätä joskus Youtubesta, mutta sanoista en saanut todellakaan selvää. Kuulin sen jotenkin näin: Änd ellankan taden tydin klom klom klom. Joo kuulostaa varmaan aika oudolta ja tyhmältä, mutta iso kiitos hänelle, joka tunnistaa. 😄

Voisiko olla "Head, Shoulders, Knees & Toes"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän